Gå til innhold

Nye moderatorer - ved fravær hos admin


Admin

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg gikk fra engasjement til ansatt i januar er det blitt litt strengere i forhold til jobb på forumet ved fravær og/eller ferie. Derfor har valget falt på at to fra teamet på Kvinneguiden skal hjelpe til når jeg ikke er tilgjengelig.

De har fått en innføring i hvordan forumet driftes og i regelverket vi overholder her på forumet.

Det vil fortsatt være jeg som har den daglige driften på forumet, og den eneste med administrator ansvar (bytting av nick, sletting av bruker o.s.v), så det vil kun bli aktivitet i en liten periode i starten, og hvis jeg ikke er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admin avklistret denne emne
  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Nå må admin inn og se på modereringen som gjøres, for den holder ikke mål, ref. egen tråd på ris og ros.

Anonymkode: 781c9...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer disse nye moderatorene til å kunne kommentere i alle tråder med og uten nick, som på KG? At de kan skjule for oss at de er moderatorer altså, og også starte tråder som "anonym"? 

Anonymkode: b2df5...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Kommer disse nye moderatorene til å kunne kommentere i alle tråder med og uten nick, som på KG? At de kan skjule for oss at de er moderatorer altså, og også starte tråder som "anonym"? 

Anonymkode: b2df5...201

Denne muligheten finnes i alle forumene som bruker samme programvare som oss, men vi som er i teamet her nå er så utenfor målgruppen til forumet at jeg har minimal tro på at det kommer til å skje. Og de følger samme regelverk som på KG at man ikke kan moderere tråder man har deltatt i selv, enten med nick eller som AB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (5 minutter siden):

Denne muligheten finnes i alle forumene som bruker samme programvare som oss, men vi som er i teamet her nå er så utenfor målgruppen til forumet at jeg har minimal tro på at det kommer til å skje. Og de følger samme regelverk som på KG at man ikke kan moderere tråder man har deltatt i selv, enten med nick eller som AB.

Jeg er veldig klar over at de ikke kan moderere tråder de deltar i, og det var nok heller strengt tatt ikke spørsmålet mitt. Ikke om dere er i målgruppen eller hva du tror vil skje heller. Jeg hadde to konkrete spørsmål, men takk for svar. 

Anonymkode: b2df5...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er veldig klar over at de ikke kan moderere tråder de deltar i, og det var nok heller strengt tatt ikke spørsmålet mitt. Ikke om dere er i målgruppen eller hva du tror vil skje heller. Jeg hadde to konkrete spørsmål, men takk for svar. 

Anonymkode: b2df5...201

Beklager forklaring, da var svaret mitt den første i setningen, at ja, den muligheten finnes i programvare til IPB som vi benytter oss av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel riktig å anta at mange kommer til å bli utestengt nå som et team fra KG kommer inn. Kanskje det er slutten for trollene nå... 

Anonymkode: 04335...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (Akkurat nå):

Beklager forklaring, da var svaret mitt den første i setningen, at ja, den muligheten finnes i programvare til IPB som vi benytter oss av.

Den programvare dere benytter dere av. Ja, ok

 

Anonymkode: b2df5...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel riktig å anta at mange kommer til å bli utestengt nå som et team fra KG kommer inn. Kanskje det er slutten for trollene nå... 

Anonymkode: 04335...517

De som er moderatorer er kun her for å hjelpe forrige forumansvarlig i helgene når jeg f.eks har ferie eller fravær. Regelverk og hvordan det håndheves vil fortsette som normalt da vi ikke ønsker noen forandring ved hvordan debattklimaet er på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Den programvare dere benytter dere av. Ja, ok

 

Anonymkode: b2df5...201

Og muligheten fins. 

Da vet vi det. 

Anonymkode: b2df5...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (18 minutter siden):

Denne muligheten finnes i alle forumene som bruker samme programvare som oss, men vi som er i teamet her nå er så utenfor målgruppen til forumet at jeg har minimal tro på at det kommer til å skje. Og de følger samme regelverk som på KG at man ikke kan moderere tråder man har deltatt i selv, enten med nick eller som AB.

Strengt tatt, dette har vært diskutert på KG før, problemet er ikke at moderatorene skulle moderere i egne tråder; det vet vi de ikke gjør. Problemet er at (fiktive navn) moderator Lise kommenterer i en tråd, så kommer moderator Anne og ser at Lise har brutt reglene, men det er jo viktig med samhold som moderator, ikke kritisere utad, i tillegg kjenner moderator Anne moderator Lise. Så hun vil ikke bli uvenn med Lise bare for en liten sak. Derfor slettes kommentaren (eller innlegget) uten noen reaksjoner. Eller rent av, de som sa i fra om at den anonyme kommentaren (som brukerne ikke visste en moderator sto bak) brøt reglene, får kommentarene sine slettet eller rent av advarsler.

Dette er det som er problemet.

Jeg bekymrer meg ikke for at det skal skje her. Men det er altså det som er problemet på KG.

Anonymkode: 09749...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Strengt tatt, dette har vært diskutert på KG før, problemet er ikke at moderatorene skulle moderere i egne tråder; det vet vi de ikke gjør. Problemet er at (fiktive navn) moderator Lise kommenterer i en tråd, så kommer moderator Anne og ser at Lise har brutt reglene, men det er jo viktig med samhold som moderator, ikke kritisere utad, i tillegg kjenner moderator Anne moderator Lise. Så hun vil ikke bli uvenn med Lise bare for en liten sak. Derfor slettes kommentaren (eller innlegget) uten noen reaksjoner. Eller rent av, de som sa i fra om at den anonyme kommentaren (som brukerne ikke visste en moderator sto bak) brøt reglene, får kommentarene sine slettet eller rent av advarsler.

Dette er det som er problemet.

Jeg bekymrer meg ikke for at det skal skje her. Men det er altså det som er problemet på KG.

Anonymkode: 09749...b0f

Det også ja. Og at de alle er "enige" når brukere utestenges. Det er ikke tilfelle, men vær den ene eller de to som sier mot 🙂 det funker bra. Neh.

Det er så mye feil med dette at det er helt urkomisk. Og da mener jeg urkomisk også. 

Anonymkode: b2df5...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Strengt tatt, dette har vært diskutert på KG før, problemet er ikke at moderatorene skulle moderere i egne tråder; det vet vi de ikke gjør. Problemet er at (fiktive navn) moderator Lise kommenterer i en tråd, så kommer moderator Anne og ser at Lise har brutt reglene, men det er jo viktig med samhold som moderator, ikke kritisere utad, i tillegg kjenner moderator Anne moderator Lise. Så hun vil ikke bli uvenn med Lise bare for en liten sak. Derfor slettes kommentaren (eller innlegget) uten noen reaksjoner. Eller rent av, de som sa i fra om at den anonyme kommentaren (som brukerne ikke visste en moderator sto bak) brøt reglene, får kommentarene sine slettet eller rent av advarsler.

Dette er det som er problemet.

Jeg bekymrer meg ikke for at det skal skje her. Men det er altså det som er problemet på KG.

Anonymkode: 09749...b0f

Jeg har ikke opplevd slikt i min tid og jeg håper virkelig brukerne sier ifra til teamleder og/eller meg om man mistenker noe slikt. Regelbrudd er regelbrudd, og det er enda mer alvorlig om noen på teamet gjør det.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det også ja. Og at de alle er "enige" når brukere utestenges. Det er ikke tilfelle, men vær den ene eller de to som sier mot 🙂 det funker bra. Neh.

Det er så mye feil med dette at det er helt urkomisk. Og da mener jeg urkomisk også. 

Anonymkode: b2df5...201

På dette forumet er det kun jeg som tar slike avgjørelser.

 

Ellers er den daglige modereringen på kvinneguiden utført av moderatorteamet der. Evt diskusjoner om dette vil dermed bli slettet ettersom de ikke har mulighet til å svare her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...