Gå til innhold

Gave fra mor og far


Branok

Anbefalte innlegg

Trenger å lufte tankene rundt et, for meg, betent tema.

Jeg og barnas far bor ikke sammen og han har de svært lite. Eller, nå er barna store da, og det er mest praktisk for de å bo hos meg i hverdagen. Far bidrar svært lite økonomisk, og har alltid gjort det, men så kommer det til jul og bursdag og da får de store summer i gave. Fint det men barna ser ikke sammenhengen(og ikke vil jeg si hva jeg mener heller). Jeg har ikke mulighet for å gi de samme summen i ren gave men jeg forsørger de jo så bruker en del penger på de ellers.

Barna forteller meg jo hva de har fått av far naturligvis og jeg merker at det stikker. Prøver å ikke vise det men heller være glad på deres vegne. Datteren min merket det godt her om dagen dessverre. 

Skjønner at det først og fremst er mine tanker jeg må jobbe med men blir likevel irritert da far får sole seg i glansen. (har vært mye styr ang.økonomi oss i mellom)

Barna ser/vet at det er jeg som bidrar mest i ukedagene med tanke på å stille opp når de skal noe men føler likevel det er blitt en slags konkurranse. Ja jeg vet det er "barnslig" og at jeg bare må heve meg over det men ikke så lett. Er jo glad de får noe av han også da.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...