Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Med egentid mener jeg trening, treffe venner, sosialt med jobb, gaming, serie osv, egenaktivitet uten å ha med seg barn. Hvor mye har du? Da mener jeg ikke at egentid er å gjøre nødvendige innkjøp, eller rengjøre hus/ jobbe mens mannen tar med ungene ut. Hvor gamle er barna? Anonymkode: c2b3c...9ea
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Fire barn i alderen 6-10 år. Mannen trener to ganger i uken, ellers har vi ingenting fast. Jeg møter venninner når jeg vil og vi satser på å gjøre minst en ting i mnd sammen, uten barn. Mannen tar ofte med seg alle barna på ting og da velger jeg om jeg slapper av eller gjør noe praktisk. Vi gir hverandre rom. Anonymkode: c13e6...433
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 Jeg trener 5-6 dager i uken. Han trener ikke. Vi finner begge på ting med venner når vi vil, ingen spesifikke mønster, men en vinkveld her og der, turer på fjellet, poker, en tur på byen, ut å spise. Vi avklarer bare med hverandre, men vi sier jo ikke nei til den andre. Vi har jo begge sunn fornuft og setter familien først, så ser jo selv når det passer med egentid og ikke. 3 barn mellom 8 og 15 år. Anonymkode: c08e9...d6c
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 Jeg har i grunnen tid til omtrent alt jeg vil, men må gjerne tilpasse klokkeslettet litt. Barna er 13-19 år. Og de er gjerne med på flere ting enn da de var små, f.eks. trener jeg sammen med 15-åringen og går mye turer med 17-åringen. Anonymkode: 23a9c...56d
Lillesofie Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 Vi har to barn på 4 og 7 og har ikke noe fast egentid, men tar det gjerne som det passer seg. Vi trener stort sett ca to kvelder i uken hver, og så er vi kanske sosiale med venner hver for oss en gang i mnd eller oftere. Mannen har en hobby som tar flere timer hver gang, så han kan innimellom gjøre dette en helgeformiddag hvis vi ikke har spesielle planer, men da passer jeg gjerne på å få meg en lang joggetur i for/etterkant slik at jeg også får litt alenetid samme dag Vi tar det litt fra uke til uke, spør hverandre i forkant og prøver å la hverandre få gjøre det vi har lyst til. Ingen av oss er urimelige og «krever» for mye, da er det lettere å unne hverandre ting også.
Pobie Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 Jeg har prøvd å få mannen til å begynne å trene i årevis, og nå har han endelig begynt, så han går 3-5 dager i uka. Jeg trener hjemme, med masse avbrytelser, men det har jeg valgt selv så jeg klager ikke. Men ellers gir vi hverandre mye rom for å ta en tur ut uten barn. Ikke noe fast, men vi bare sier ifra at imorgen vil jeg gjerne xxx og da kan den andre si ifra om det klæsjer. Det er lite egentid å oppdrive i huset med tre små, vi har tre barn under 6 år. Mannen får være mer i fred i huset, han kan sitte på kontoret og drive med noe. Hvis jeg prøver det samme er det veldig mye avbrytelser pga barn som vil ha noe eller trenger noe. Jeg kan delegere en del til mannen hvis vi begge er hjemme og jeg sitter med noe og han ikke gjør det, men barna kommer mest til meg hvis de vil noe.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2022 #7 Skrevet 29. mai 2022 On 5/27/2022 at 7:16 PM, Anonym bruker said: Med egentid mener jeg trening, treffe venner, sosialt med jobb, gaming, serie osv, egenaktivitet uten å ha med seg barn. Hvor mye har du? Da mener jeg ikke at egentid er å gjøre nødvendige innkjøp, eller rengjøre hus/ jobbe mens mannen tar med ungene ut. Hvor gamle er barna? Anonymkode: c2b3c...9ea jeg har 4 barn, fra 6mnd til 16 år. Har egen tid en gang i uka som jeg er ute med venner, og spiser eller gå tur, minsten er gjerne med da jeg ammer ennå. han har fri 3-4 timer hver dag, etter de på 7 og 9 er lagt, 16 åring er mest på rommet og spiller eller ute med venner,mens minsten sover tidlig. For oss er dette greit, jeg har ikke behov for mer, han har mer behov for det Anonymkode: 42987...2c4
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2022 #8 Skrevet 29. mai 2022 Mannen jobber borte i iblant tre uker av gangen. Når han kommer hjem tilbringer vi alke de første dagene sammen, før jeg drar til sommerhuset eller på weendtur med eller uten venninner til en by hvor jeg eller vi overnatter på hotell, går på forskjellige konserter eller teater og shopper. Oftest blir det langhelg fra torsdag til søndag kveld. Ellers trener vi begge to, drar på kino med venner, eller mannen drar på hyttetur med kompiser. Vi tilbringer ikke all verdens tid sammen, men det er kanskje derfor vi har det så bra også. Anonymkode: 3d9be...74c
tante grusom master of law Skrevet 29. mai 2022 #9 Skrevet 29. mai 2022 Under småbarnstiden ga vi hverandre rom til trening hver dag. Den ene var hjemme med barna, mens den andre trente, og omvendt. Så mye vi ville trene. Nå som barna er store trener vi ofte sammen, eller gjør andre ting ute, både sammen og hver for oss.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2022 #10 Skrevet 29. mai 2022 Jeg har barn på 9, 15 og 17, og den eneste egentida jeg har er omtrent når jeg kjører til og fra jobb. Det er kamper og cuper og treninger og alt. I tillegg jobber eldste i en annen by som krever litt taxivirksomhet. fikk til å trene da jeg var sykemeldt en periode, nå har jeg ikke sjans Anonymkode: 2c1a7...b44
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #11 Skrevet 3. juni 2022 Mannen ble rasende når min egentid tangerte 50% av hans. Hvis han f eks hadde brukt 2 timer på seg selv, ble han sur for å måtte passe barna alene i 1 time mens jeg gjorde noe. Hvis han hadde 2 hele dager borte, ble han helt desperat når jeg tok 24 timer. Og så videre, det slo til med minutters presisjon. Det nytta ikke å si at jeg fortsatt hadde mer å gå på. En gang delte vi dagen i to, han fikk helt fri fra åtte til tolv, og jeg fra tolv til fire. Da var han såpass i harnisk da jeg kom hjem at jeg skjønte at han virkelig IKKE forsto konseptet "like mye". Vi er ikke sammen i dag... Anonymkode: ade47...d57
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #12 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 29.5.2022 den 21.18): Jeg har barn på 9, 15 og 17, og den eneste egentida jeg har er omtrent når jeg kjører til og fra jobb. Det er kamper og cuper og treninger og alt. I tillegg jobber eldste i en annen by som krever litt taxivirksomhet. fikk til å trene da jeg var sykemeldt en periode, nå har jeg ikke sjans Anonymkode: 2c1a7...b44 Jøss. Det var da noen veldig bortskjemte barn. Vurderer du å kjøpe en sykkel til dem hver? Anonymkode: ade47...d57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå