Gå til innhold

Hva synes dere? Overnatting alene i to netter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to store ungdommer som blir å overnatte alene hjemme i to netter på rad. Ungdommene fyller 16 og 18 om to måneder, eldste har førerkort til mopedbil og kan kjøre lillebror hvis noe skjer. Begge to er ansvarlige, antifestmennesker (gamere) og har aldri funnet på noe tull. Nå er det jo slik at mange bor selv på hybel i den alderen når de går på videregående i annen kommune. Vi har også stort nettverk med naboer, slekt osv som kan steppe inn hvis noe skjer. Jeg er ikke bekymret for ungdommene, men er litt bekymret for hva folk eventuelt kommer til å si/tenke. 

Så hva synes dere om slike tilfeller? Oppsiktsvekkende eller OK?

Anonymkode: b0016...509

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ut som noe som kommer til å gå veldig fint. Hadde ikke hevet på øyenbrynet over dette.

Anonymkode: e1b2b...366

Skrevet

Skjønner hva du mener, hadde tenkt det samme selv om mine. Men jeg flytta ut da jeg var 16 og det var aldri noe tull! Så lenge du stoler på ungdommen så er det helt i orden :) jeg hadde ikke stussa om naboen var hjemme aleine noen dager 

Anonymkode: b60fb...879

Skrevet

Selvsagt er det helt i orden. 

Skrevet

Er du veldig til å krisemaksimere ting selv? At du reagerer sånn på hva andre gjør av forskjellige ting?

For det er den eneste grunnen jeg kan se som gjør at du bekymrer deg her. Det er ikke en eneste rasjonell grunn ut over det. 

Anonymkode: 54d37...150

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Er du veldig til å krisemaksimere ting selv? At du reagerer sånn på hva andre gjør av forskjellige ting?

For det er den eneste grunnen jeg kan se som gjør at du bekymrer deg her. Det er ikke en eneste rasjonell grunn ut over det. 

Anonymkode: 54d37...150

Neida, bare opplevd et par grunnløse anmeldelser til barnevernet i nabolaget og alt styret som de førte med seg for foreldrene. 

Skrevet

Hva er alternativet, tenker du? Barnevakt? 

Det går nok helt fint. 

Skrevet

Andre steder i Europa er like gamle gutter på egenhånd tungt bevæpnet for å forsvare landet sitt. Mødrene vet ikke om de noengang vil få se sønnene sine igjen, om det får i seg mat, om de puster og lever. 

Noen dager alene i trygge Norge i huset sitt er helt uproblematisk. 

Skrevet

Går helt greit. Var gjerne hjemme en helg,  alene i 16 års alderen selv. På 90 tallet. 

Anonymkode: d4ae6...3ad

Skrevet
On 5/27/2022 at 2:57 PM, Anonym bruker said:

Jeg har to store ungdommer som blir å overnatte alene hjemme i to netter på rad. Ungdommene fyller 16 og 18 om to måneder, eldste har førerkort til mopedbil og kan kjøre lillebror hvis noe skjer. Begge to er ansvarlige, antifestmennesker (gamere) og har aldri funnet på noe tull. Nå er det jo slik at mange bor selv på hybel i den alderen når de går på videregående i annen kommune. Vi har også stort nettverk med naboer, slekt osv som kan steppe inn hvis noe skjer. Jeg er ikke bekymret for ungdommene, men er litt bekymret for hva folk eventuelt kommer til å si/tenke. 

Så hva synes dere om slike tilfeller? Oppsiktsvekkende eller OK?

helt greit når de er så store

Anonymkode: 40f84...c64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...