Gå til innhold

Vil noen se litt her. Hilsen ung gravid jente.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 18 år, og er ny her inne. Jeg er gravid med min kjæreste på 20 år som jeg har vært sammen med i rett under et år nå. Det var ikke planlagt, men jeg har valgt å beholde. Han har også sagt at han er enig i det. 

Det som plager meg litt, er at jeg ikke alltid vet hvor jeg han han hen. Jeg føler han ikke sier hele sannheten om ting jeg spør han om. For eksempel hvis han har vært ute på byen med kompiser, så spør jeg om han har hatt det fint, og om han kan fortelle litt. Han svarer bare at han har hatt det fint. Forteller ingenting. Det er kompiser som forteller hva de har gjort. For eksempel kan de ha tatt kokain og røykt hasj på vorspiel, noe han aldri forteller meg. Det er det kompisen som sier til meg. Når jeg spør kjæresten min om det er sant, så sier han bare at han ikke var med på det, men det er ikke sant ifølge kompisen. Jeg vet at de har holdt på med litt av hvert tidligere, men jeg trodde egentlig ikke han gjorde det lenger. 

Og en annen ting jeg tenker mye på er at en annen kompis sendte meg en melding for en liten tid tilbake, der han skrev at kjæresten min ikke var slik jeg trodde han var. Jeg spurte han hva han mente og da svarte han aldri. Jeg sa dette til kjæresten min, og det endte med masse krangling der kompisen hans måtte blokke meg på snap, og ble nesten kastet ut av gjengen. 

Nå er jeg redd for at han er utro og holder på med andre jenter, at det var det han kompisen mente med det han skrev. Jeg vet ikke for han virker egentlig ikke slik, men jeg blir så forvirret. 

Hva tror dere voksne damer? Jeg får litt røde flagg opp. Og jeg blir så fortvilt nå som jeg skal ha barn med han. 

Anonymkode: 90694...716

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han virker umoden og ikke klar for foreldrerollen, dessverre. Han vanker i et miljø folk med barn må holde seg unna. 

Jeg tror du gjør klokt i å planlegge for deg og babyen, og kreve at han blir med på familievernkontoret om han vil ha en rolle i barnets liv. Barnet er for verdifullt til å vokse opp i et konfliktfylt forhold med sjalusi og rusmisbruk. 

Gratulerer med graviditeten og lykke til! 

Anonymkode: bdfdf...931

Skrevet

Hei, og velkommen hit.

Ja, jeg er enig med deg, her var det veldig mange røde flagg.
Bor dere sammen, eller er dere bare kjærester?

Personlig ville jeg nok ikke ha bodd sammen med en med den oppførselen, og de advarslene.
Og i hvert fall ikke meg barn.

Bare det at han henger sammen med noen som driver med såpas sterke stoffer som kokain hadde vært nok for meg.

Dersom dere bor sammen, prøv å finne deg noe eget før barnet kommer

Anonymkode: 21e92...5b7

Skrevet

Helt enig med deg i at dette er tydelige røde flagg. Har du stabile voksne rundt deg? Her ville jeg beskyttet meg selv og barnet. Uansett om det er vondt for deg ville jeg avsluttet forholdet. Det blir ikke lettere senere. Prøv å se for deg hvordan et familieliv vil bli med denne mannen, og om dette er et hjem du vil ønske at barnet ditt vokser opp i. Hvor langt er du kommet i svangerskapet?

Anonymkode: 33e35...465

Skrevet

Det er dessverre ikke så uvanlig at folk bruker kokain og røyker hasj, men det er selvfølgelig ikke sånt en som skal bli pappa skal gjøre. Han virker ikke helt til å ta ansvar for oppgaven som ligger foran han, men akkurat det kan forandre seg når babyen blir født. Sånn sett er han litt unnskyldt.

Langt verre er meldingen du fikk fra kompisen hans, og at han ikke forteller deg hva han holder på med. Dette betyr at du nok ikke kan ha tillit til han. Jeg tenker at dette misbruket hans er nye mer alvorlig enn "bare" vorspielbruk. Det er hva jeg tror, og jeg ville vært veldig skeptisk til å fortsette et forhold med han om jeg var deg. At han er utro kan nok også være en mulighet. Man er åpen og ærlig i et forhold, for tillit er alfa og omega. Du kan dessverre ikke ha tillit til kjæresten din, så tenk deg godt om hvordan du vil ha det og hvordan du får det best. Hvis du velger å få barnet uansett så må du jo også tenke på dets trygghet. 

Anonymkode: da258...ca0

Skrevet

Han har egen leilighet så jeg bor mye hos han. Men nå er jeg flyttet hjem til mamma noen dager. Jeg har bedt henne også om råd, og hun sier at hun hadde vært skeptisk. Han er veldig snill og grei og ordentlig rundt mine foreldre, så hun ble litt sjokkert tror jeg. Men hun mente det ikke var akseptabelt at han drev med stoff. Hun er redd for at jeg skal havne ut i noe, for jeg har vært i et dårlig miljø før men er ikke det lenger nå. Nå har jeg nye venner, og prøver å skape meg et bra liv. Mamma sier jeg kan bo hjemme så lenge jeg vil, så skal hun hjelpe meg å få egen leilighet hvis jeg vil ha det. Jeg vil jo egentlig ikke annet enn å fortsette å være med kjæresten min. Men jeg vil heller ikke bli lurt, og det blir jo bare verre å fortsette hvis jeg blir enda mer glad i han. 

Kjæresten min har jobb og sånn, og han er veldig snill mot meg. Så jeg blir litt bekymret for hva han driver med bak min rygg. Han sier selv at han er helt imot stoff, men det virker jo ikke som det stemmer. Men hvorfor sender kompisen en sånn melding da? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Helt enig med deg i at dette er tydelige røde flagg. Har du stabile voksne rundt deg? Her ville jeg beskyttet meg selv og barnet. Uansett om det er vondt for deg ville jeg avsluttet forholdet. Det blir ikke lettere senere. Prøv å se for deg hvordan et familieliv vil bli med denne mannen, og om dette er et hjem du vil ønske at barnet ditt vokser opp i. Hvor langt er du kommet i svangerskapet?

Jeg er fire måneder på vei. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Han har egen leilighet så jeg bor mye hos han. Men nå er jeg flyttet hjem til mamma noen dager. Jeg har bedt henne også om råd, og hun sier at hun hadde vært skeptisk. Han er veldig snill og grei og ordentlig rundt mine foreldre, så hun ble litt sjokkert tror jeg. Men hun mente det ikke var akseptabelt at han drev med stoff. Hun er redd for at jeg skal havne ut i noe, for jeg har vært i et dårlig miljø før men er ikke det lenger nå. Nå har jeg nye venner, og prøver å skape meg et bra liv. Mamma sier jeg kan bo hjemme så lenge jeg vil, så skal hun hjelpe meg å få egen leilighet hvis jeg vil ha det. Jeg vil jo egentlig ikke annet enn å fortsette å være med kjæresten min. Men jeg vil heller ikke bli lurt, og det blir jo bare verre å fortsette hvis jeg blir enda mer glad i han. 

Kjæresten min har jobb og sånn, og han er veldig snill mot meg. Så jeg blir litt bekymret for hva han driver med bak min rygg. Han sier selv at han er helt imot stoff, men det virker jo ikke som det stemmer. Men hvorfor sender kompisen en sånn melding da? 

Du gjør det helt rette her! Så bra å se at du faktisk tar dette så alvorlig, og at du har fått bra venner og vil ha et godt liv. Ikke kast bort det! Moren din virker som en fantastisk fin person og støtte, så hør på henne.

Selv om han har jobb og god oppførsel, så ville ikke kompisen hans ha advart deg om alt var i orden. Det pluss at han ikke er ærlig og åpen med deg tyder helt klart på at han ikke har rent mel i posen.

Ta vare på deg selv du, og på de vennene du har. Støtt deg på moren din og tenk på deg selv og babyen som kommer. 

Anonymkode: da258...ca0

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ville tatt imot tilbudet fra din mor. Bo hjemme mens du får nøstet opp i hva som skjer, og får bedre oversikt. Kan du ta en skikkelig prat med denne kompisen? Ta den tiden du trenger for å ta en god og trygg avgjørelse. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville tatt imot tilbudet fra din mor. Bo hjemme mens du får nøstet opp i hva som skjer, og får bedre oversikt. Kan du ta en skikkelig prat med denne kompisen? Ta den tiden du trenger for å ta en god og trygg avgjørelse. 

Ja jeg skal gjøre det. Han ringte igår og lurte på om noe var galt, siden jeg sa jeg ville være hjemme litt nå. Han er litt sjefete, og jeg vet at han kommer til å mase om at jeg må komme til han. Men jeg må bare holde på mitt. Jeg vet at han kommer til å spørre om å få komme på besøk idag hvis jeg ikke drar til han. 

Jeg tror ikke jeg vil spørre kompisen, for han svarte jo aldri på meldingen min tilbake. Og han fikk masse tyn fra kjæresten min og antagelig de andre også, for han ble nesten fryst ut av gjengen. Min kjærestes svar da jeg spurte hva meldingen kunne bety, var at kompisen var forelsket i meg og at han bare ville ødelegge forholdet. Det var alt. 

Skrevet

Du får barn med en umoden fyr som driver med stoff. Du må bare belage deg på å være alenemor. 

Bo hos moren din du. Greit med litt hjelp i spedbarnstiden uansett 

Anonymkode: c4986...6da

Skrevet

Umodne menn som driver med stoff skal man ikke stifte familie med. Det blir bare problemer av det.

Jeg mener ikke at man skal være redd barnevernet, men hva tror du blir følgen om noen sender en bekymringsmelding om at far tar stoff og du bor hos han?

Nei, du må belage deg på å stå på egne ben, og det er bedre dere ikke bor sammen når barnet blir født.

Ta imot tilbudet fra din mor, bo hos henne og få hennes hjelp til å skaffe en egen liten leilighet til deg og barnet. Som enslig mor får du en del støtte fra nav og vil klare deg greit. Så legger du en langsiktig plan for dere to, med barnehageplass, skole/utdanning for deg osv, så du lager et godt liv for dere.

Anonymkode: 0715f...5ce

Skrevet

Dette kan være et tøft forum, men hvis du klarer å overse de få (men høylytte) ugreie svarene kan du også finne mye støtte her. Ønsker deg alt godt i tiden fremover. Det er fint at du har en støttende og trygg mor. 

Skrevet

Du har fått mange fine svar her. Du virker mye mer voksen enn kjæresten din. Fortsett med det du holder på med nå, da ser det lovende ut for deg og barnet. Barnet må beskyttes mot sin far frem til han er klar til å være pappa.

Anonymkode: a60f0...fe5

Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg og avsporinger.

Admin

Skrevet

Takk for mange fine svar! Jeg skal virkelig tenke meg godt om, og holde meg hjemme hos mamma en stund nå. 

Skrevet

En ting du kan tenke på, er at du kommer til å se litt annerledes på alt etterhvert. Kanskje er du veldig opptatt av å få være sammen kjæresten din nå, men ditt fokus kommer til å bli mer på barnet når det er født. Det blir babyen som er viktigst. Det høres ut som du er reflektert og at du vil det beste for barnet. Dette vil forsterke seg. Det er fint du har støtte i din mor, ta imot hjelp samtidig som du selv vokser i foreldrerollen. Ønsker deg riktig lykke til. 

Anonymkode: 5d08b...021

Skrevet

Jeg tror jeg ville ha kontaktet kompisen som sendte deg den meldingen jeg. Om han ikke vil fortelle noe, så vil han ikke det. Men det var jo en grunn for at han sendte den i første omgang. Jeg kan godt forstå at det plager deg, for så lenge du ikke vet hva som menes med den, så går du litt i det uvisse. 

Ellers sier jeg som de andre her, at det er noen røde flagg her. Jeg tror du gjør lurt i å bo litt hjemme og få klarnet tankene dine. 

Skrevet

Avslutt og kom deg vekk. Kombinasjonen dop, lyving og baby er oppskriften på tragedie. Avslutt forholdet før barnevernet finner ut av hans levemåte.

Anonymkode: cc5c8...aa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...