Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #26 Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jo, det gjør det, men det kan være en tøff prosess. Anonymkode: 07ad2...cd8 Du mener virkelig at en som har vært utsatt for overgrep bør presses til å være naken foran andre? Så bra at du ikke er psykolog eller traumebehandler. Anonymkode: 4db06...e0f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #27 Skrevet 27. mai 2022 Jeg synes at offentlige dusjer er en uting. Når jeg gikk på skole i USA var det private båser med dusj i hver. Så mye bedre! Anonymkode: 74557...f7f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #28 Skrevet 27. mai 2022 Jeg går ikke i offentlige dusjer. Så enkelt er det faktisk. Jeg vil ikke vise meg naken for noen, og da jobben arrangerte personaltur til badeland i nabokommunen ble jeg hjemme. Anonymkode: d4695...55a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #29 Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du mener virkelig at en som har vært utsatt for overgrep bør presses til å være naken foran andre? Så bra at du ikke er psykolog eller traumebehandler. Anonymkode: 4db06...e0f Jeg tenker ikke at det bør være det første og viktigste å ta tak i for alle, men på sikt tror jeg de aller fleste får et litt bedre liv om de jobber seg gjennom slike motforestillinger. Det jeg synes er problematisk er når skamme og ubehag over å være naken blir fremstilt som normalen som alle bør tilpasse seg. Vi bør heller få stadige påvirkninger om at kropp er naturlig og at det er en selvfølge at normale mennesker kan bruke en offentlig garderobe, og vise seg nakne for andre. Så får det heller bære mulig å ve om å få bruke en handicapfarderove for dem som er så psykisk skadet at det ikke fungerer. Anonymkode: 07ad2...cd8
Elizabeth Skrevet 27. mai 2022 #30 Skrevet 27. mai 2022 Det er en vanesak. Nå jobber jeg på en arbeidsplass der vi alle dusjer på jobben. Vi blir svette og skitne, så det er vi nødt til. Står ofte i dusjen å prater med andre kolleger. Det er helt normalt for oss.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #31 Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker ikke at det bør være det første og viktigste å ta tak i for alle, men på sikt tror jeg de aller fleste får et litt bedre liv om de jobber seg gjennom slike motforestillinger. Det jeg synes er problematisk er når skamme og ubehag over å være naken blir fremstilt som normalen som alle bør tilpasse seg. Vi bør heller få stadige påvirkninger om at kropp er naturlig og at det er en selvfølge at normale mennesker kan bruke en offentlig garderobe, og vise seg nakne for andre. Så får det heller bære mulig å ve om å få bruke en handicapfarderove for dem som er så psykisk skadet at det ikke fungerer. Anonymkode: 07ad2...cd8 Det bryr meg faktisk ingenting hva du mener man bør gjøre. Jeg velger å ikke benytte offentlige dusjer, og det forventer jeg respekt for. Anonymkode: d4695...55a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #32 Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg går ikke i offentlige dusjer. Så enkelt er det faktisk. Jeg vil ikke vise meg naken for noen, og da jobben arrangerte personaltur til badeland i nabokommunen ble jeg hjemme. Anonymkode: d4695...55a Du ble nok snakket om, tro meg. Anonymkode: 8ef21...d48
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #33 Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker ikke at det bør være det første og viktigste å ta tak i for alle, men på sikt tror jeg de aller fleste får et litt bedre liv om de jobber seg gjennom slike motforestillinger. Det jeg synes er problematisk er når skamme og ubehag over å være naken blir fremstilt som normalen som alle bør tilpasse seg. Vi bør heller få stadige påvirkninger om at kropp er naturlig og at det er en selvfølge at normale mennesker kan bruke en offentlig garderobe, og vise seg nakne for andre. Så får det heller bære mulig å ve om å få bruke en handicapfarderove for dem som er så psykisk skadet at det ikke fungerer. Anonymkode: 07ad2...cd8 Det som er problematisk at alt som blir fremstilt i media og på TV, i reklamer, i magasiner osv. er sterkt retusjerte og fotoshoppede bilder av mennesker som er langt fra virkeligheten. Man bør kanskje starte der før man begynner å oppfordre overgrepsofre å kle av seg foran andre. Anonymkode: 4db06...e0f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #34 Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du ble nok snakket om, tro meg. Anonymkode: 8ef21...d48 Og hva er problemet? Jeg går i offentlige dusjer, men det blir sikkert snakket om meg av andre grunner. Er det virkelig noen som bryr seg om bygdedyret som baksnakker? La folk prate når de ikke har nok hjerne til å diskutere mer spennende ting. Anonymkode: 4db06...e0f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #35 Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du ble nok snakket om, tro meg. Anonymkode: 8ef21...d48 Hvorfor skulle hun bli det? Anonymkode: aa163...7bc
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #36 Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du ble nok snakket om, tro meg. Anonymkode: 8ef21...d48 Det er faktisk ikke mitt problem og min aller minste bekymring. Anonymkode: d4695...55a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #37 Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skulle hun bli det? Anonymkode: aa163...7bc For hun er den kjipe og sære kollegen som ikke blir med på en koselig ting bedriften steller i stand. Anonymkode: 8ef21...d48
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #38 Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er faktisk ikke mitt problem og min aller minste bekymring. Anonymkode: d4695...55a Kjempesunn holdning! Gratulerer! Altfor mange bryr seg altfor mye om hva andre kommer til å si og lar være å gjøre det de selv vil og stå for egne meninger. Det ble også snakket om og kommentert de første gangene jeg ikke drakk alkohol på jobbtilstelninger. Gruppetenkning og gruppepress kan være farlige greier, og man bør faktisk stå imot hvis man ikke ønsker å mene det samme som andre. Anonymkode: 4db06...e0f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #39 Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): For hun er den kjipe og sære kollegen som ikke blir med på en koselig ting bedriften steller i stand. Anonymkode: 8ef21...d48 Slike "koselige ting bedriften steller i stand" er frivillige. Anonymkode: 4db06...e0f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #40 Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): For hun er den kjipe og sære kollegen som ikke blir med på en koselig ting bedriften steller i stand. Anonymkode: 8ef21...d48 Folk snakker nok heller om de som kikker på andre i dusjen. Anonymkode: aa163...7bc
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #41 Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): For hun er den kjipe og sære kollegen som ikke blir med på en koselig ting bedriften steller i stand. Anonymkode: 8ef21...d48 Som sagt, det kunne ikke bekymret meg mindre. Det var flere som ikke ble med, av forskjellige grunner. Så da fikk de som snakker det travelt om de skulle snakke om alle. Kanskje de heller hadde fokus på å kose seg? Anonymkode: d4695...55a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #42 Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Som sagt, det kunne ikke bekymret meg mindre. Det var flere som ikke ble med, av forskjellige grunner. Så da fikk de som snakker det travelt om de skulle snakke om alle. Kanskje de heller hadde fokus på å kose seg? Anonymkode: d4695...55a Dette. Folk som koser seg og har det morsomt har nok ikke tid til å baksnakke andre. Da koser de seg ikke nok. Anonymkode: 4db06...e0f
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. mai 2022 #43 Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Jeg synes det er uproblematisk og tenker at det er viktig å presse folk litt på dette området. Vi bør venne oss til at det ikke er farlig at folk ser hvordan vi ser ut, hører hvordan stemmen vår lyder og kjenner hvordan kroppene våre lukter. Vi må ikke bli så private at ingen skal vite hvem vi fysisk er. Noen ganger virker det som om mange helst vil vise seg bare som en avatar de selv har skapt. Anonymkode: 07ad2...cd8 Hva i all verden skulle det tjene til å presse folk til å vise seg nakne? Det er da et valg folk må ta selv dersom de ønsker å benytte seg av fasiliteter som krever det.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #44 Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Som sagt, det kunne ikke bekymret meg mindre. Det var flere som ikke ble med, av forskjellige grunner. Så da fikk de som snakker det travelt om de skulle snakke om alle. Kanskje de heller hadde fokus på å kose seg? Anonymkode: d4695...55a Og det burde du blitt med på i steden for å sitte hjemme, kun fordi du har dårlig selvbilde og ikke vil dusje i fellesdusj. Anonymkode: 8ef21...d48
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #45 Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Og det burde du blitt med på i steden for å sitte hjemme, kun fordi du har dårlig selvbilde og ikke vil dusje i fellesdusj. Anonymkode: 8ef21...d48 Hvor har du fått den ideen om at jeg bryr meg om hva du mener fra? Anonymkode: d4695...55a
Ekspatt Skrevet 27. mai 2022 #46 Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Jeg går ikke i offentlige dusjer. Så enkelt er det faktisk. Jeg vil ikke vise meg naken for noen, og da jobben arrangerte personaltur til badeland i nabokommunen ble jeg hjemme. Anonymkode: d4695...55a Anonym bruker skrev (29 minutter siden): For hun er den kjipe og sære kollegen som ikke blir med på en koselig ting bedriften steller i stand. Anonymkode: 8ef21...d48 Vi har trolig ulik oppfatning av hva som er "koselig". Jeg ville ikke sett på en tur til badeland med kollegene mine som "koselig".
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #47 Skrevet 27. mai 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 time siden): Hva i all verden skulle det tjene til å presse folk til å vise seg nakne? Det er da et valg folk må ta selv dersom de ønsker å benytte seg av fasiliteter som krever det. Jeg mente ikke at jeg som privatperson burde presse noen, men at samfunnet burde legge et vist press på alle ved å legge til rette for at det å skifte i fellesgarderobe var det naturlige og det som i utgangspunktet ble forventet. I tillegg ville jeg ha forsøkt å presse mine barn litt på området hvis de begynte å få motforestillinger, men da snakker jeg om press som å ta dem med på slike steder i hyggelige og trygge settinger, ikke å hale dem fysisk inn og dra av dem klærne 😀 Anonymkode: 07ad2...cd8
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #48 Skrevet 27. mai 2022 1 hour ago, Ekspatt said: Vi har trolig ulik oppfatning av hva som er "koselig". Jeg ville ikke sett på en tur til badeland med kollegene mine som "koselig". Du sier noe der. De fleste har vel barn og får slike koselige turer fra før. Spa, Okey.. Det hadde vært bedre Anonymkode: 2ead4...5d3
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #49 Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg mente ikke at jeg som privatperson burde presse noen, men at samfunnet burde legge et vist press på alle ved å legge til rette for at det å skifte i fellesgarderobe var det naturlige og det som i utgangspunktet ble forventet. I tillegg ville jeg ha forsøkt å presse mine barn litt på området hvis de begynte å få motforestillinger, men da snakker jeg om press som å ta dem med på slike steder i hyggelige og trygge settinger, ikke å hale dem fysisk inn og dra av dem klærne 😀 Anonymkode: 07ad2...cd8 Men HVORFOR skal det være forventet å kle seg nakne foran andre? Mennesket som sådant har alltid hatt kroppslig blygsel. Det er noe man ikke kan "avvenne" ved tvang og forventninger. Og som sagt, så lenge samfunnet aksepterer og fremelsker retusjerte, unaturlige kropper i alle settinger, så vil slik tvang virke mot sin hensikt. Anonymkode: 4db06...e0f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2022 #50 Skrevet 27. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Anonym bruker skrev (3 timer siden): Liker offentlige dusjer. Liker å se på alle de andre kvinnene. Er gift med en mann, men har så lenge jeg husker alltid likt å se nakne kvinnekropper. En godt bevart hemmelighet. Anonymkode: 8ef21...d48 Ekspander Sånt som dette får meg til å hate offentlige dusjer enda mer, takk for det. Enig ! Det er så grusomt Anonymkode: b4de7...73b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå