Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #1 Skrevet 20. mai 2022 I nabolaget bor det en familie som lar jentene gå mye nakne rundt. Vi bor i ett nabolag med rekkehus, og vi har felles lekeplass. Barna er fra 2-6 år. Ofte sitter de nakne på husken, de sitter på sittebenkene, sklir og klatrer uten en tråd på kroppen. Jeg syntes dette er uhygienisk rett og slett. At man skal sitte naken slik på fellesområdene. Å trykke underlivet ned i huskene, det frister lite å sette eget barn i husken etterpå. Barna er ofte nakne både på fellesområdet og hjemme i uskjermet hage. Mulig jeg er litt vel farget at nyheter om både overgrep og pedofile, men jeg hadde ikke latt mine barn fly rundt slik. Her er det nærmere 15-20 boenheter som fritt kan se disse barna. Om det er veldig varmt skjønner jeg at det kan føles greit å la barna fly nakne, men de går slikt om det er 15 grader og sur vind også. Er det jeg som er rar som reagerer? Anonymkode: f6544...96b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #2 Skrevet 20. mai 2022 Er DINE barn nakne på huska, da? Eller er du redd for at de skal få skjedesopp på parkdressen? Jeg tenker vel at dette er rart på en helt unik måte når det er hygienen som bekymrer deg mest... Anonymkode: 20c82...bec
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #3 Skrevet 20. mai 2022 Det første jeg tenkte på er at det er veldig uhygenisk æsj! Anonymkode: d6a92...9b5
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #4 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er DINE barn nakne på huska, da? Eller er du redd for at de skal få skjedesopp på parkdressen? Jeg tenker vel at dette er rart på en helt unik måte når det er hygienen som bekymrer deg mest... Anonymkode: 20c82...bec Såklart ikke, men tenker på unger som kanskje ikke er rene for avføring f.eks. Ville du sittet ett sted hvor mitt underliv hadde gnidd seg på langs og på tvers før di satte deg? Det siste svaret ga ingen mening! pedofile og uhygienisk er min bekymring her. hi Anonymkode: f6544...96b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #5 Skrevet 20. mai 2022 Jeg tenker at barn som klarer å skli på en metallsklie nakne, de vil nå langt! Så ville ikke bekymret meg, de er langt av tøffere stoff enn de fleste Anonymkode: 6a476...3e2
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #6 Skrevet 20. mai 2022 Det første jeg tenker er at pedofile kan sitte i vinduene og ta bilder og legge ut på nett..... Anonymkode: 908d4...92a
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #7 Skrevet 20. mai 2022 Æsj, det er uhygienisk ja! Hvem vil sitte er sted ser noen har sitti med den nakne rumpa si? Anonymkode: 5e373...ee1
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #9 Skrevet 20. mai 2022 Jeg synes heller ikke det er ok. Men bor dere i et sameie slik at lekeplassen eies av de som bor der? Kanskje det enkleste er å be foreldrene om å ta på barna klær når de benytter lekeapparatene, av hensyn til hygiene. Tror ikke jeg ville gått inn på hva de gjør i egen hage, innsyn eller ei. Anonymkode: bd079...7fd
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #10 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Såklart ikke, men tenker på unger som kanskje ikke er rene for avføring f.eks. Ville du sittet ett sted hvor mitt underliv hadde gnidd seg på langs og på tvers før di satte deg? Det siste svaret ga ingen mening! pedofile og uhygienisk er min bekymring her. hi Anonymkode: f6544...96b Det var imidlertid hygienen du valgte å fokusere på. Selv om de aller fleste vet at unger på lekeplasser kommer i kontakt med all verdens bakterier... Anonymkode: 20c82...bec
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #11 Skrevet 21. mai 2022 At de lar småbarn gå ute nakne i 15 grader er mer bekymringsverdig enn hygiene og pedofile. 🥹 Anonymkode: 34554...9d2
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #12 Skrevet 21. mai 2022 Barn som går uten klær i 15 grader fordrer en bekymringsmelding til barnevernet umiddelbart. Det er ikke normalt å sende såpass store barn nakne ut i verden uansett, og 15 grader er altfor kaldt. Hygienen hadde faktisk vært min minste bekymring. Anonymkode: ee36e...620
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #13 Skrevet 21. mai 2022 Dette hadde ikke stresset meg videre. Hygienemessig antar jeg små barn utsettes for all slags bakterier uansett (tenke på barnehager og laveste trinn på barneskolen og barn som nettopp har lært å tørke seg selv og som er så som så med håndvask). Når det gjelder pedofili tenker jeg at det er noe foreldrene får bekymre seg for. Litt rart er det at de flyr nakne i 15 grader - det er for kaldt for nakenliv. Anonymkode: 74833...aaf
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #14 Skrevet 21. mai 2022 Hvis det er hygienen som bekymrer deg bør du kreve votter og munnbind. Tildekking av resten av kroppen har minimal betydning. Anonymkode: 3da80...71a
amandine Skrevet 21. mai 2022 #15 Skrevet 21. mai 2022 Dette er noe av det mest hysteriske jeg har lest. Her er det for kaldt å være naken, men utenom det skjønner jeg ikke problemet. De går jo ikke rundt med avføring hengende? Og dine barn vasker vel uansett hendene sine når de kommer inn eller før de spiser. Det er langt verre ting på en lekeplass enn en naken barnerumpe ( naboens katt eller hund som bæsjer, for eksempel?) Og om du tror noen i nabolaget er pedofile og vil ta bilder bør du gjøre noe med den pedofile naboen først!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #16 Skrevet 21. mai 2022 At småbarn går naken i hagen om sommeren synes jeg er helt normalt, det har begge mine gjort. Man skal selvfølgelig være påpasselig med tanke på pedofile, men samtidig kan man ikke bli helt hysterisk heller tenker jeg. Mine har ikke gått naken på lekeplassen, da har jeg alltid tatt på dem noe. Mest av hensyn til barnet selv for at barnet ikke skal få sand og møkk i underlivet eller vondt av å skli naken. Men jeg synes ikke det er noe problem om det sitter en liten unge naken på en huske eller på en benk altså. Hygiene? Lekeplassen er nok full av basselusker uansett. Sikkert en hund som har tissa på både benken og begge stolpene til huskestativet og mest sannsynlig noen kattebæsjer i sandkassen også, så det bekymrer meg lite at et barn sitter naken på huska. Men slik du beskriver det, at de går nakne i 15 grader høres bekymringsfullt ut. Jeg hadde nok vært mer opptatt av om disse barna får tilsyn og omsorg enn akkurat hvor de setter stumpen. Anonymkode: 4990e...853
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #17 Skrevet 21. mai 2022 Er foreldrene helt gode i hodet? Hvorfor er det så vanskelig å kle på ungene en liten shorts? Hvorfor skal man sprade naken rundt i offentligheten? Anonymkode: 49395...35b
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #18 Skrevet 21. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Barn som går uten klær i 15 grader fordrer en bekymringsmelding til barnevernet umiddelbart. Det er ikke normalt å sende såpass store barn nakne ut i verden uansett, og 15 grader er altfor kaldt. Hygienen hadde faktisk vært min minste bekymring. Anonymkode: ee36e...620 15 grader er ikke for kaldt. Det jeg reagere på, er pedofile som kan finne ut at det pleier å vanke nakne barn der. Og nesten verre.. Litt større barn. Barnet vårt lekte hos naboen som er 8 år. Han og vennen dro ned buksa på sønnen og ja.. Utførte oral på han. Det er jeg mere redd for. Nysgjerrig barn som til ærmer seg. Kan du finne ut hvir barna bor? Bakterier på huska er det aller siste jeg hadde tenkt på. Anonymkode: 95727...804
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #19 Skrevet 21. mai 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): 15 grader er ikke for kaldt. Det jeg reagere på, er pedofile som kan finne ut at det pleier å vanke nakne barn der. Og nesten verre.. Litt større barn. Barnet vårt lekte hos naboen som er 8 år. Han og vennen dro ned buksa på sønnen og ja.. Utførte oral på han. Det er jeg mere redd for. Nysgjerrig barn som til ærmer seg. Kan du finne ut hvir barna bor? Bakterier på huska er det aller siste jeg hadde tenkt på. Anonymkode: 95727...804 Men du sier det jo selv, man trenger ikke å være naken for å oppleve overgrep. Jeg syns ikke om at småbarn går nakne uansett, en liten truse plager ingen. Jeg hadde meldt bekymring om barn opp til 6 år som løp nakne rundt i nabolaget. Det er ikke normal oppførsel i vår kultur. Anonymkode: ee36e...620
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #20 Skrevet 21. mai 2022 Ville sendt inn en melding på de der. Høres virkelig ikke bra ut. Barn uten klær i sånn temperatur, det hører ikke hjemme noen plass. Og en 6 naken rundtomkring i nabolaget høres heler ikke normalt ut. Egen hage selvfølgelig helt greit i sommer temperatur . Ang hygiene så er også det en faktor , men synes ikke det er det mest hårreisende med denne saken Anonymkode: 464aa...502
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #21 Skrevet 21. mai 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Men du sier det jo selv, man trenger ikke å være naken for å oppleve overgrep. Jeg syns ikke om at småbarn går nakne uansett, en liten truse plager ingen. Jeg hadde meldt bekymring om barn opp til 6 år som løp nakne rundt i nabolaget. Det er ikke normal oppførsel i vår kultur. Anonymkode: ee36e...620 Enig med deg. Hva man gjør i sin egen hage.. Men man går ikke naken på en lekeplass nei. Anonymkode: 95727...804
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #22 Skrevet 21. mai 2022 Skjønner ikke det med at folk ikke kan kle på ungene sine!!! Selv om det er sommer og varmt, tåler de fint en liten shorts/badedrakt/sommerkjole. Jeg har ALDRI latt mine barn gå kliss nakne, selv ikke når de var veldig små! Og en 6-åring begynner å bli så stor at det må da vel føles flaut å gå naken? Det hadde vært fryktelig flaut for meg som 6-åring ihvertfall. Anonymkode: 76c2a...a2e
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 21. mai 2022 #23 Skrevet 21. mai 2022 I alvdalssaken beskriver den misbrukte jenta at hun ble tvungen til å gå naken. At en 2-åring er naken noe hjemme er ganske normalt, men så store barn som 6-åringer, da skurrer det for meg. Jeg ville bli særdeles skeptisk til dette opplegget. Ja, det er problematisk at barna blir sendt nakne på offentlig lekeplass, der er man påkledd. Det er ingenting der som tilsier at man skulle ha behov for ikke å ha klær på. På en strand ville jeg være tilbøyelig til å tenke at det er innafor. Men jeg ville nok sendt en melding til barnevernet på bakgrunn av dette.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #24 Skrevet 21. mai 2022 Det jeg hadde vært mest bekymret for er pedofile, de finnes overalt. Og kan da ta bilder, filme, dele med andre. Og hvem vet om det dukker opp flere pedofile da. Anonymkode: 60c94...afb
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2022 #25 Skrevet 21. mai 2022 Hadde sendt bekymringsmelding til barnevernet! Det er ikke normalt Anonymkode: 68072...5b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå