Gå til innhold

Eklampsi


Villanda

Anbefalte innlegg

Hei,

Håper på litt hjelp av erfarne og kloke hoder her inne❤️

Bakgrunn:

For 11 uker siden ble jeg jeg lagt inn på sykehuset med alvorlig svangerskapsforgiftning. De prøvde å sette i gang fødselen med ballong, innlegg og piller. 

Etter fem dager valgte de å ta vannet å sette riestimulerende drypp. 

Noen timer senere,  med fine rier som bygget seg opp,føltes det ut som noe eksploderte inni meg. 

Jeg mistet bevisstheten og fikk kramper. Blodtrykket var blitt skyhøyt. Ble behandlet med magnesium drypp, blodtrykksmedisiner intravenøst og diazepam før et akutt keisersnitt. 

Baby ble født med en "overraskelse" og vi holdt på å miste hen. Vi kom hjem fra sykehuset for to uker siden. 

Nå det jeg lurer på:

Formen føltes ganske ok ut igjen for tre uker siden, men nå siste fem dagene føler jeg meg skikkelig dårlig. Er så svak fysisk og har mye smerter i leddene og fryser hele tiden. Alt fysisk er helt utrolig tungt og hodet er ikke med meg. 

Jeg skal til legen i neste uke, men lurte på om det var noen andre her som har blitt så syk under fødselen og som husker noe om hvordan kroppen var etterpå?

Eventuelt noe jeg spesielt burde be han om å sjekke?

Vet at mye sikkert kan være psykisk også etter det vi har vært gjennom, men det føles ikke ut som det er "bare" det.

Har også fått beskjed om at jeg må ha blodfortynnende med en gang jeg er gravid med eventuelt nr to, men var så i svime St jeg glemte å spørre hvorfor. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...