Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #1 Skrevet 20. mai 2022 Du ikke kan/vil/orker å delta på cup, stevner, kamp og dugnad? kjenner jeg blir helt matt nå. Vi skal på cup neste helg og av 10 gutter skriver plutselig 5!!! At de trenger skyss. Det har vært planlagt i 8!! Mnd dette her. Ingen har plass til 5 gutter da familiene gjerne reiser med hele familien .. Anonymkode: 2f366...622
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #2 Skrevet 20. mai 2022 I ugangspunktet ikke, men ting kan skje. Jeg kan ikke kjøre bil av helsemessige grunner, så det er kun mannen som kjører, og da han ble skadet i en bilulykke ble vi avhengig av skyss i en periode. (Men avklarte om vi fikk ordnet det før vi meldte barnet på ting da.) Vi tar med andres barn hele tiden ellers da, så har ikke veldig dårlig samvittighet for det. Anonymkode: 1e403...636
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #3 Skrevet 20. mai 2022 Det er mange som ikke skulle hatt barn Anonymkode: bba96...b25
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. mai 2022 #4 Skrevet 20. mai 2022 Vanvittig irriterende og det er ofte de samme som stiller og de samme som ikke gjør det.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #5 Skrevet 20. mai 2022 Jeg var barnet som hadde foreldre som aldri stilte. Jeg spilte fotball i mange år, og takk og pris for fantastiske trenere som så meg, og ga meg masse støtte, og takk til de foreldrene som gadd å kjøre meg rundt. Fotballen reddet meg. For hjemme ble jeg utsatt for grusomme ting av mine foreldre, og de begge var alkoholikere. Anonymkode: 5c3b2...f7f
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #6 Skrevet 20. mai 2022 Jeg må innrømme at før min eldste begynte på håndball slo det meg ikke det minste at det var meningen at man alltid skulle være med på kamper, cuper og turer. Sånn var det ikke da vi var små, de som hadde meg seg foreldrene sine var jo de uheldige.... Lærte det jo etterhvert, men hvordan skal man vite sånt hvis ingen sier fra? Anonymkode: 6db45...841
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #7 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg må innrømme at før min eldste begynte på håndball slo det meg ikke det minste at det var meningen at man alltid skulle være med på kamper, cuper og turer. Sånn var det ikke da vi var små, de som hadde meg seg foreldrene sine var jo de uheldige.... Lærte det jo etterhvert, men hvordan skal man vite sånt hvis ingen sier fra? Anonymkode: 6db45...841 Nå vet de fleste sånt. Anonymkode: 2f366...622
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #8 Skrevet 20. mai 2022 Aktivitetene burde vel ofte være mer tilrettelagt for å være lokale enn de ofte er. Sånn at det går an å komme seg tilbod fra for eldre barn, sykle til aktivitet osv. Her gjør de plutselig om på treningssted til et sted 45 min unna i bil, kl 17.00, da kan ikke alle stille, og alle har ikke tilgang på bil på det tidspunktet (pga jobb). At barn skal ha aktiviteter er bra, men at all aktivitet skal forutsette tre dager i uken med minst 1 - 1 1/2 time kjøring, i tillegg til dugnad er mye. Da er det en foreldreaktivisering og ikke barneaktivitetet. At folk melder på uten å stille opp på dugnad er en annen ting, noen aktiviteter krever det. Vi fikk ikke beskjed om dugnad når jenta startet på aktiviteten sin, for så å få en hissig mail (til alle foreldre) at det var regnet inn 16 timer dugnad pr barn i året. Da har kommunikasjonen sviktet. Alle har heller ikke helse/evne til å delta på dugnad, da skal altså ikke barna deres få mulighet til å være med på aktiviteter, er det det du tenker? Eller er det kanskje akkurat de barna som bør få være med? Anonymkode: 388d2...850
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #9 Skrevet 20. mai 2022 Ja, det gjør jeg. Det er alltid noen han kan sitte på med, heldigvis. Anonymkode: e316f...21e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #10 Skrevet 20. mai 2022 Jeg fikk ikke lov til å være med på aktiviteter der jeg måtte bli kjørt, for vi hadde ikke bil. Foreldrene mine ville ikke stå i gjeld til noen. Det var ganske trist. Når jeg ble større og kunne sykle flere steder selv kunne jeg bli med. Anonymkode: 1867f...58a
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #11 Skrevet 20. mai 2022 Sørger alltid for at transport er planlagt før vi melder på. i 95% av tilfellene er jeg med, men det hender jo at man ikke kan. Det er SYKT irriterende, og jeg har sluttet å tilrettelegge for andre. Etter 4 år må de ha lært å sørge for dette før de melder seg på. Det ordner seg alltids, en sjelden gang er det noen som ikke får møtt opp men det er jo en lærepenge for alle. Anonymkode: c9a4a...8e4
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #12 Skrevet 20. mai 2022 Ja. Jeg stiller opp på alt jeg orker og stort sett strekker jeg meg langt for å følge opp aktiviteter ungen er med på. Og jeg har plass til 3 barn til i bilen og tar gjerne med de som trenger skyss. Har vært i Fau i 3 år og tar min del av byrden. Men... For det er et bittelite men der. Jeg har også noen kroniske tilstander og noen ganger sier kroppen stopp. Da klarer jeg ikke ta meg sammen. Da må barnet mitt til bestemor eller pappaen sin og jeg er sengeliggende. Han har mange andre som stiller opp også, så går aldri glipp av noe pga min helse, men jeg får ikke alltid stedfortreder til dugnader, cuper o.l. Dette vet de ansvarlige der han er aktiv og det er ikke noe problem. Anonymkode: 4099c...ffe
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #13 Skrevet 20. mai 2022 Jeg melder på, men sier fra ved påmelding. har dessverre turnusjobb og mann som leder aktivitet for et annet barn og om ting krasjer så kan vi ikke bare hive alt fra oss og kjøre. men da sier vi i fra ved påmelding. Har en sånn greie i midten av Juni, da avtalte jeg fraktemulighet først før jeg meldt på barnet. Anonymkode: a5c8c...bb8
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #14 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg må innrømme at før min eldste begynte på håndball slo det meg ikke det minste at det var meningen at man alltid skulle være med på kamper, cuper og turer. Sånn var det ikke da vi var små, de som hadde meg seg foreldrene sine var jo de uheldige.... Lærte det jo etterhvert, men hvordan skal man vite sånt hvis ingen sier fra? Anonymkode: 6db45...841 De fleste vet dette. Man lærer jo også underveis. Når ungene er små skjønner jo de fleste at man ikke bare kan slippe de av på trening og så reise. Og så vil man vel gjerne se sitt eget barn spille kamp? jeg er skitrener og må noen ganger si ifra. Jeg lurer jo litt på hva foreldre tenker når man sender en 6-åring på skitrening alene. Jeg kan jo feks ikke få fra resten av gruppa fordi ett barn må på do, har kalde fingre eller har dor lite klær på seg. Anonymkode: 2aa26...a27
Kamomille Skrevet 20. mai 2022 #15 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Ja. Jeg stiller opp på alt jeg orker og stort sett strekker jeg meg langt for å følge opp aktiviteter ungen er med på. Og jeg har plass til 3 barn til i bilen og tar gjerne med de som trenger skyss. Har vært i Fau i 3 år og tar min del av byrden. Men... For det er et bittelite men der. Jeg har også noen kroniske tilstander og noen ganger sier kroppen stopp. Da klarer jeg ikke ta meg sammen. Da må barnet mitt til bestemor eller pappaen sin og jeg er sengeliggende. Han har mange andre som stiller opp også, så går aldri glipp av noe pga min helse, men jeg får ikke alltid stedfortreder til dugnader, cuper o.l. Dette vet de ansvarlige der han er aktiv og det er ikke noe problem. Anonymkode: 4099c...ffe Hvis barnet er hos far så kan vel han stille opp?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #16 Skrevet 20. mai 2022 Tja. Folk er ulike og prioriterer forskjellig. Det er ikke barnas feil. Vi er en av de familiene som ikke prioriterer håndballcuper særlig høyt. Vi har tre aktive barn, en av dem spiller håndball. De fleste cuper og kamper skjer i vinterhalvåret, i helgene. Da er vi nesten aldri hjemme. Alle helger vi har mulighet tilbringer vi på hytta, hvor både voksne og barn er ute i bakken eller langrennsløyper. Vi kan ikke sitte hjemme fem personer en hel helg fordi den ene skal spille noen kamper på lørdager. Men det hender at vårt ene barn overnatter hos en venn og sitter på til og fra. Da er han den som må kjøres for å delta. Jeg har fått beskjed av trenerne at barnet vårt er ønsket på kamp, fordi han er både flink og en skikkelig motivator, som «løfter laget». Men hvis ikke kampene skjer på sommerhalvåret eller aller helst i ukedager, så er ikke det aktuelt. Han får heldigvis spille på laget likevel, da. Vi er «flinkere» fotballforeldre, da kampene skjer primært på ukedager, med en og annen helg utenom skisesong. Men det bør være takhøyde for at folk er forskjellige, og bidrar på ulike måter. Anonymkode: 8bfef...77c
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #17 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Tja. Folk er ulike og prioriterer forskjellig. Det er ikke barnas feil. Vi er en av de familiene som ikke prioriterer håndballcuper særlig høyt. Vi har tre aktive barn, en av dem spiller håndball. De fleste cuper og kamper skjer i vinterhalvåret, i helgene. Da er vi nesten aldri hjemme. Alle helger vi har mulighet tilbringer vi på hytta, hvor både voksne og barn er ute i bakken eller langrennsløyper. Vi kan ikke sitte hjemme fem personer en hel helg fordi den ene skal spille noen kamper på lørdager. Men det hender at vårt ene barn overnatter hos en venn og sitter på til og fra. Da er han den som må kjøres for å delta. Jeg har fått beskjed av trenerne at barnet vårt er ønsket på kamp, fordi han er både flink og en skikkelig motivator, som «løfter laget». Men hvis ikke kampene skjer på sommerhalvåret eller aller helst i ukedager, så er ikke det aktuelt. Han får heldigvis spille på laget likevel, da. Vi er «flinkere» fotballforeldre, da kampene skjer primært på ukedager, med en og annen helg utenom skisesong. Men det bør være takhøyde for at folk er forskjellige, og bidrar på ulike måter. Anonymkode: 8bfef...77c Herregud! Hvor vanskelig skal det være å prioritere kamper i helgene? Barna er små kun en kort periode. Hytta står der når ungene er vokst opp. Hva med å lære ungene at man stiller opp for laget? Anonymkode: 2f366...622
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #18 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Herregud! Hvor vanskelig skal det være å prioritere kamper i helgene? Barna er små kun en kort periode. Hytta står der når ungene er vokst opp. Hva med å lære ungene at man stiller opp for laget? Anonymkode: 2f366...622 Vi har tre barn, som alle ønsker mest mulig tid i bakken og på ski i de 5-6 mnd trekket er åpent og langrennsløypene tilgjengelige. Kun en av dem spiller håndball. Jeg jobber turnus, så hver fjerde helg går allerede bort i jobb. Hender mann og barn er på hytta uansett. Hytteturene er ikke primært for oss voksne, selv om vi også liker å være der. Det er for barna. Og for å bytte ut gaming og stillesittende inneaktiviteter i vinterhalvåret hjemme, med mange timer med frisk luft og uteaktivitet på hytta. Skjønner at du ville prioritert annerledes enn oss, men det er like fullt slik at vi selv kan vurdere hva som er best for vår familie. Og det er ikke fem mennesker hjemme hele helgen for at en skal spille noen håndballkamper. Anonymkode: 8bfef...77c
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #19 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): De fleste vet dette. Man lærer jo også underveis. Når ungene er små skjønner jo de fleste at man ikke bare kan slippe de av på trening og så reise. Og så vil man vel gjerne se sitt eget barn spille kamp? jeg er skitrener og må noen ganger si ifra. Jeg lurer jo litt på hva foreldre tenker når man sender en 6-åring på skitrening alene. Jeg kan jo feks ikke få fra resten av gruppa fordi ett barn må på do, har kalde fingre eller har dor lite klær på seg. Anonymkode: 2aa26...a27 Flers av aktivitetene barna våre har gått på har vært veldig tydelige på at de helst ikke ønsker foreldre på trening, for da flyr barna til og fra (svømming, hest, basket, bordtennis, hockey.) De eneste stedene det er superkultur for at alle foreldre er tilstede på alle treninger her er håndball og fotball, og det tror jeg helst er et foreldreskapt behov. Anonymkode: 388d2...850
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #20 Skrevet 20. mai 2022 Kamomille skrev (1 time siden): Hvis barnet er hos far så kan vel han stille opp? Far bor et lite stykke unna, driver to firmaer og har ikke alltid mulighet til å droppe sitt for å ta en dugnad jeg skulle tatt. Han tar seg da av sønnen vår, det er hans prioritert når jeg er dårlig. Vår fordeling fungerer fint for alle parter. Anonymkode: 4099c...ffe
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #21 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Far bor et lite stykke unna, driver to firmaer og har ikke alltid mulighet til å droppe sitt for å ta en dugnad jeg skulle tatt. Han tar seg da av sønnen vår, det er hans prioritert når jeg er dårlig. Vår fordeling fungerer fint for alle parter. Anonymkode: 4099c...ffe Sønnen er der på normalt samvær og ekstra i ferier, og pappaen er med på alt av foreldresamtaler, avslutninger osv så pappaen stiller absolutt opp altså. Bare ikke på dugnader. Anonymkode: 4099c...ffe
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #22 Skrevet 20. mai 2022 Ja, men jeg har forhørt meg litt siden jeg ikke kjører bil. De første åra minsta gikk på fotball var de ikke på cuper langt unna eller spilte mange borte kamper. Men det var aldri ett problem, jeg tok min sjau med dugnader og annet så det veide opp. Jeg stilte mer opp på dugnader både for fotballgruppa pg for idrettslaget enn de fleste foreldrene. Jeg syns slikt er gøy. Jeg har også en far som syns slikt er gøy og som har jobbet med idrettsanlegg før, så han har stilt opp på noe han også. Så han var prosjektleder når de skulle legge kunstgress, han hadde fortsatt sine kontakter og kunne alt med dette. Så han var i himmelen når han kunne ordne med slikt. Sparte klubben for masse penger og mange dugnadstimer. Men jeg hadde ikke meldt på ungene om jeg ikke kunne eller ønsket å stille på noe. Jeg mener det er viktig å være litt med,på det ungene gjør, for jeg mener det blir enklere for meg når ungene blir større og jeg er ett kjent fjes for både deres venner, bekjente og foreldrene. Mye enklere å ta kontakt om det skulle være noe. Anonymkode: a634e...397
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #23 Skrevet 20. mai 2022 I utgangspunktet får ungene bare være med på en aktivitet hver som krever kjøring og vi har pleid å snakke med andre foreldre tidlig om system for samkjøring. På den måten har det sjelden blitt mye kjøring og ungene har blitt flinke til å gå, sykle og bruk offentlig kommunikasjon. Anonymkode: 884c3...426
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #24 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): De fleste vet dette. Man lærer jo også underveis. Når ungene er små skjønner jo de fleste at man ikke bare kan slippe de av på trening og så reise. Og så vil man vel gjerne se sitt eget barn spille kamp? jeg er skitrener og må noen ganger si ifra. Jeg lurer jo litt på hva foreldre tenker når man sender en 6-åring på skitrening alene. Jeg kan jo feks ikke få fra resten av gruppa fordi ett barn må på do, har kalde fingre eller har dor lite klær på seg. Anonymkode: 2aa26...a27 Du glemmer at da vi var unge sendte man ikke unger på trening før de var gamle nok til å passe seg selv. Anonymkode: 290b5...d27
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #25 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg må innrømme at før min eldste begynte på håndball slo det meg ikke det minste at det var meningen at man alltid skulle være med på kamper, cuper og turer. Sånn var det ikke da vi var små, de som hadde meg seg foreldrene sine var jo de uheldige.... Lærte det jo etterhvert, men hvordan skal man vite sånt hvis ingen sier fra? Anonymkode: 6db45...841 Dette tenker jeg også; hva er greia med at man forventer at voksne sitter pal og glor på at barnet deres trener? Det er jo rimelig klamt. Anonymkode: 290b5...d27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå