Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #26 Skrevet 18. mai 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Nei, man kan ikke det. Men den det gjelder kan det. Akkurat som at ingen andre kan forandre deg. Det er det bare du som kan. Men så lenge det ikke kommuniseres at noe er sårende så vil vedkommende heller ikke få med seg det, hvis vedkommende er sosialt klønete. Jeg heller mot at han er en kjærlig og god person, men mangler sosiale antenner. Da hjelper det ikke at det ikke kommuniseres. Ryktene til trass, menn er ikke tankelesere. Anonymkode: 7e09f...8dc En kjærlig og god person ville forstått at man sårer ved å si slike ting som han sier. Dette er ikke bare en sosialt klønete person. Det er heller ikke noe annet av det HI skriver som indikerer at han er sosialt klønete, tvert om. Og det styrker dessverre sannsynligheten for at han sier slikt med vilje. Hi har jo selv vært innom tanken om at han er "for god til å være sann". Så gode menn finnes - men de vil ikke såre sin kjære gjentatte ganger når det kommer til slike ting! Anonymkode: 795b4...170
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #27 Skrevet 18. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): En kjærlig og god person ville forstått at man sårer ved å si slike ting som han sier. Ikke hvis personen er sosialt klønete. Barn kan være kjærlige og gode og likevel si ting som "hvorfor har du blitt så tjukk", "du ser så gammel ut", "nesa di er så rar", "tennene dine står rett ut", og verre ting. Uten en kommunikasjon så vil de heller aldri lære seg at det er sårende. Det samme mistenker jeg er tilfelle med HIs mann. Anonymkode: 7e09f...8dc
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #28 Skrevet 18. mai 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Ikke hvis personen er sosialt klønete. Barn kan være kjærlige og gode og likevel si ting som "hvorfor har du blitt så tjukk", "du ser så gammel ut", "nesa di er så rar", "tennene dine står rett ut", og verre ting. Uten en kommunikasjon så vil de heller aldri lære seg at det er sårende. Det samme mistenker jeg er tilfelle med HIs mann. Anonymkode: 7e09f...8dc Nå forventer jeg langt mer av en voksen mann enn et lite barn... Ingenting er bedre enn om du har rett og mannen umiddelbart forstår det om HI snakker med ham, og at han endrer seg. Jeg tviler dessverre sterkt, da det HI beskriver er typisk love bombing som menn som senere bryter ned kvinnen psykisk bruker. Uansett om det er det ene eller det andre, så har HI pga. dette fått følelsen av å være utilstrekkelig og at hun ikke er bra nok og fin nok. Menn som gir en slike følelser, det er menn man ikke bør være sammen med. Det burde ikke være nødvendig å lære opp en godt voksen mann når det kommer til normal empati. Anonymkode: 795b4...170
Sommerkroppen 2029 Skrevet 19. mai 2022 #29 Skrevet 19. mai 2022 Men kan du ikke speile han litt da, og ta litt igjen? Hvis han kler seg opp eller steller seg, så sier du han er fin MEN.....Gi litt tilbake med samme mynt 😉 Eks: "Hva tenker du om dette, kan jeg gå sånn?" Så svarer du " javisst kan du det. Jeg hadde ikke snudd meg etter deg, men du er helt grei" 😄
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #30 Skrevet 19. mai 2022 For ærlig? Han kritiserer deg jo og hakker på deg. Men det er jo "lov" for han er jo bare ærlig. Enig i de som snakker om lovebombing og sakte nedbryting/manipulering nå. Du tror det ikke nå. Helt sikkert ikke når vi sier det heller men ville vært veldig oppmerksom på dette fremover. Kjenne på hvordan han egentlig får deg til å føle deg. Kanskje skrive dagbok for etter hvert blir du å lure på hvorfor du føler deg så crap og han vil få deg til å lure på om DU overdriver /skaper problemer 😕 Anonymkode: 40324...e44
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #31 Skrevet 19. mai 2022 Jeg hadde avsluttet. Har selv vært gift med en som var sååå snill og beundret meg sååå mye i begynnelsen av forholdet. Med en gang ringen var på fingeren, begynte helvete sakte, men sikkert. Først plukking på ikke-eksisterende fett (løs hud etter fødsel) med "vennlig" råd om å se på matinntaket og tegne abonnement på treningssenter. Så var det noe med ansiktet, måten jeg ler på, håret mitt osv. Til slutt var han utro og skyldte på meg for at jeg hadde blitt en sånn feit, grå mus som ingen ville ha. Og hvis jeg tenkte å gå fra ham, ville jeg forbli alene, for absolutt ingen mann ville finne meg attraktiv. Vel, her sitter jeg, lykkelig gift med en mann yngre og mye kjekkere enn eksen. Men det tok lang tid å gjenoppbygge selvbildet, og jeg er ikke helt i mål enda. Så mitt råd til deg: gå NÅ, før du blir helt ødelagt. Anonymkode: 021c0...fa2
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #32 Skrevet 19. mai 2022 Hadde gått, for en jævla drittsekk. Særlig at han ikke vet hva han gjør. Anonymkode: b1196...567
amandine Skrevet 19. mai 2022 #33 Skrevet 19. mai 2022 Han er virkelig ikke det jeg vil kalle ærlig. Han er ufin.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #34 Skrevet 19. mai 2022 HI her. Takk for svar og refleksjoner. Flere av dere har rett - jeg reiser spørsmål ved denne siden av han, og det er definitivt et rødt flagg for meg. Det har seg slik at jeg har levd i et 10 år langt forhold tidligere, hvor jeg ble manipulert og brutt ned psykisk over tid. Statistisk sett vet jeg at når jeg først har vært i et slikt forhold, har jeg høyere sannsynlighet enn andre for å havne i noe liknende igjen, og dette er jeg livredd for. Likevel opplever jeg dette på en helt annen måte. Jeg føler ikke på noen som helst måte at han egentlig vil meg vondt. Han viser ingen andre tegn til å være kontrollerende. Tvert i mot, støtter han veldig opp under meg, og oppfordrer meg til å være "fri" og leve mitt eget liv slik jeg selv ønsker. Han er genuint interressert og opptatt av mine ønsker og meninger. Han tar meg alltid på alvor hvis jeg tar opp ting, og han har aldri snakket meg ned eller latterliggjort meg for hva jeg føler. Jeg opplever at han lytter til meg, og også retter seg etter meg. Jeg har sett at han kan være ganske direkte og "brå" også mot andre mennesker i sin omgangskrets. Jeg husker at han tidligere har sagt at han har ADHD, som gjør at han ofte sier ting uten å ha tenkt seg godt nok om først. Alt i alt sitter jeg igjen med en magefølelse av at det kanskje heller handler om ubentenksomhet, men med tanke på min fortid er jeg veldig var for slike situasjoner. Og uansett vet jeg ikke om jeg ønsker å være sammen med en jeg vet tenker slike ting om meg. Jeg er ferdig med å være i forhold hvor jeg ikke blir sett på som god nok som jeg er.. Samtidig er jeg redd for å kaste bort noe, som jeg tror og håper kan være et godt, livslangt forhold. Jeg tror jeg må begynne med å snakke med ham, og se hva slags respons jeg får. Anonymkode: b67ab...f45
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #35 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): HI her. Takk for svar og refleksjoner. Flere av dere har rett - jeg reiser spørsmål ved denne siden av han, og det er definitivt et rødt flagg for meg. Det har seg slik at jeg har levd i et 10 år langt forhold tidligere, hvor jeg ble manipulert og brutt ned psykisk over tid. Statistisk sett vet jeg at når jeg først har vært i et slikt forhold, har jeg høyere sannsynlighet enn andre for å havne i noe liknende igjen, og dette er jeg livredd for. Likevel opplever jeg dette på en helt annen måte. Jeg føler ikke på noen som helst måte at han egentlig vil meg vondt. Han viser ingen andre tegn til å være kontrollerende. Tvert i mot, støtter han veldig opp under meg, og oppfordrer meg til å være "fri" og leve mitt eget liv slik jeg selv ønsker. Han er genuint interressert og opptatt av mine ønsker og meninger. Han tar meg alltid på alvor hvis jeg tar opp ting, og han har aldri snakket meg ned eller latterliggjort meg for hva jeg føler. Jeg opplever at han lytter til meg, og også retter seg etter meg. Jeg har sett at han kan være ganske direkte og "brå" også mot andre mennesker i sin omgangskrets. Jeg husker at han tidligere har sagt at han har ADHD, som gjør at han ofte sier ting uten å ha tenkt seg godt nok om først. Alt i alt sitter jeg igjen med en magefølelse av at det kanskje heller handler om ubentenksomhet, men med tanke på min fortid er jeg veldig var for slike situasjoner. Og uansett vet jeg ikke om jeg ønsker å være sammen med en jeg vet tenker slike ting om meg. Jeg er ferdig med å være i forhold hvor jeg ikke blir sett på som god nok som jeg er.. Samtidig er jeg redd for å kaste bort noe, som jeg tror og håper kan være et godt, livslangt forhold. Jeg tror jeg må begynne med å snakke med ham, og se hva slags respons jeg får. Anonymkode: b67ab...f45 Du ser ut til å ha god selvinnsikt og omløp i hodet, så jeg tenker at du kan stole på din egen dømmekraft her. Jeg støtter deg i å ta den samtalen og å se an responsen. Når du nå nevner ADHD så har mennesker med det en tendens til å "buse ut" med ting andre er for diplomatiske til å si, så den opplysningen tatt i betrakning så kan det skyldes ADHD. Min ene sønn har det, og jeg vet at jeg alltid kan stole 100% på at han sier ting som det er, ubehagelig eller ikke! :-) Anonymkode: a2628...87f
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #36 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): HI her. Takk for svar og refleksjoner. Flere av dere har rett - jeg reiser spørsmål ved denne siden av han, og det er definitivt et rødt flagg for meg. Det har seg slik at jeg har levd i et 10 år langt forhold tidligere, hvor jeg ble manipulert og brutt ned psykisk over tid. Statistisk sett vet jeg at når jeg først har vært i et slikt forhold, har jeg høyere sannsynlighet enn andre for å havne i noe liknende igjen, og dette er jeg livredd for. Likevel opplever jeg dette på en helt annen måte. Jeg føler ikke på noen som helst måte at han egentlig vil meg vondt. Han viser ingen andre tegn til å være kontrollerende. Tvert i mot, støtter han veldig opp under meg, og oppfordrer meg til å være "fri" og leve mitt eget liv slik jeg selv ønsker. Han er genuint interressert og opptatt av mine ønsker og meninger. Han tar meg alltid på alvor hvis jeg tar opp ting, og han har aldri snakket meg ned eller latterliggjort meg for hva jeg føler. Jeg opplever at han lytter til meg, og også retter seg etter meg. Jeg har sett at han kan være ganske direkte og "brå" også mot andre mennesker i sin omgangskrets. Jeg husker at han tidligere har sagt at han har ADHD, som gjør at han ofte sier ting uten å ha tenkt seg godt nok om først. Alt i alt sitter jeg igjen med en magefølelse av at det kanskje heller handler om ubentenksomhet, men med tanke på min fortid er jeg veldig var for slike situasjoner. Og uansett vet jeg ikke om jeg ønsker å være sammen med en jeg vet tenker slike ting om meg. Jeg er ferdig med å være i forhold hvor jeg ikke blir sett på som god nok som jeg er.. Samtidig er jeg redd for å kaste bort noe, som jeg tror og håper kan være et godt, livslangt forhold. Jeg tror jeg må begynne med å snakke med ham, og se hva slags respons jeg får. Anonymkode: b67ab...f45 Hvis han er så lydhør for dine meninger så skulle det nå være mulig å fortelle ham det du forteller oss her da og få ham til å endre oppførselen sin. Rett og sette ham på plass og fortelle ham at han er drittsekk med disse kommentarene og be ham endre seg til det bedre. Anonymkode: 67fda...ec1
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #37 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvis han er så lydhør for dine meninger så skulle det nå være mulig å fortelle ham det du forteller oss her da og få ham til å endre oppførselen sin. Rett og sette ham på plass og fortelle ham at han er drittsekk med disse kommentarene og be ham endre seg til det bedre. Anonymkode: 67fda...ec1 "Drittsekk" blir å ta i litt. Han mener ikke vondt. Jeg er ganske sikker på at han forstår om han bare blir forklart at det sårer. Som flere har skrevet, han tenker nok bare ikke over hva han sier. Hva er det det heter? Ikke si det du tenker om du ikke tenker på hva du sier. Han tenker ikke på hva han sier. Anonymkode: 7e09f...8dc
Luksusdyret Skrevet 19. mai 2022 #38 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): "Drittsekk" blir å ta i litt. Han mener ikke vondt. Jeg er ganske sikker på at han forstår om han bare blir forklart at det sårer. Som flere har skrevet, han tenker nok bare ikke over hva han sier. Hva er det det heter? Ikke si det du tenker om du ikke tenker på hva du sier. Han tenker ikke på hva han sier. Anonymkode: 7e09f...8dc Å si til kjæresten sin at han "ikke ville snudd seg etter henne på gaten" og at hun smiler rart er ikke sosialt klønete, men direkte slemt. Vi må slutte å unnskylde folks drittoppførsel ved manglende forståelse. De er ikke småbarn eller evneveike. De forstår veldig godt hva de gjør, og slik oppførsel er dessverre ikke helt uvanlig i forhold.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #39 Skrevet 19. mai 2022 VeslePesle skrev (1 minutt siden): De er ikke småbarn eller evneveike. Jo, folk med en eller annen form for lidelse er det du omtaler som "evneveike". Det er folk som ikke tenker helt over hva de faktisk sier. Det står ingen steder at han har sagt at hun "smiler rart". Det står at han har sagt at hun burde smile annerledes på bilder. Det kan jeg også tenke, når jeg ser folk som ser ut som de anstrenger seg for å smile heller enn å slappe av og smile naturlig (det kan jeg tenke om meg selv også, så det er ikke noe jeg bare tenker om andre). Anonymkode: 7e09f...8dc
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #40 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): "Drittsekk" blir å ta i litt. Han mener ikke vondt. Jeg er ganske sikker på at han forstår om han bare blir forklart at det sårer. Som flere har skrevet, han tenker nok bare ikke over hva han sier. Hva er det det heter? Ikke si det du tenker om du ikke tenker på hva du sier. Han tenker ikke på hva han sier. Anonymkode: 7e09f...8dc Han mener det i hvert fall IKKE godt! Man må slutte å unnskylde voksne folk for drittsekkoppførsel. Det er klart at han skjønner at det å ikke ønske å snu seg etter kjæresten sin på gaten ikke er positivt ment. Anonymkode: 1d337...075
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #41 Skrevet 19. mai 2022 1 hour ago, Anonym bruker said: Jo, folk med en eller annen form for lidelse er det du omtaler som "evneveike". Det er folk som ikke tenker helt over hva de faktisk sier. Det står ingen steder at han har sagt at hun "smiler rart". Det står at han har sagt at hun burde smile annerledes på bilder. Det kan jeg også tenke, når jeg ser folk som ser ut som de anstrenger seg for å smile heller enn å slappe av og smile naturlig (det kan jeg tenke om meg selv også, så det er ikke noe jeg bare tenker om andre). Anonymkode: 7e09f...8dc Tenker du virkelig at man skal automatisk anta at uhøflige, slemme folk har en lidelse? Er det egentlig noe bedre? Trenger ikke å sykeliggjøre drittsekker. Hi, jeg ville tenkt meg om hvis du har barn. Slike "ærlige" kommentarer kan sette livslange spor Anonymkode: fdec3...056
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #42 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tenker du virkelig at man skal automatisk anta at uhøflige, slemme folk har en lidelse? Nei. Jeg mener at vi skal anta det i dette tilfelle, fordi HI sier det selv. Anonym bruker skrev (3 timer siden): Likevel opplever jeg dette på en helt annen måte. Jeg føler ikke på noen som helst måte at han egentlig vil meg vondt. Han viser ingen andre tegn til å være kontrollerende. Tvert i mot, støtter han veldig opp under meg, og oppfordrer meg til å være "fri" og leve mitt eget liv slik jeg selv ønsker. Han er genuint interressert og opptatt av mine ønsker og meninger. Han tar meg alltid på alvor hvis jeg tar opp ting, og han har aldri snakket meg ned eller latterliggjort meg for hva jeg føler. Jeg opplever at han lytter til meg, og også retter seg etter meg. Jeg har sett at han kan være ganske direkte og "brå" også mot andre mennesker i sin omgangskrets. Jeg husker at han tidligere har sagt at han har ADHD, som gjør at han ofte sier ting uten å ha tenkt seg godt nok om først. Anonymkode: 7e09f...8dc
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #43 Skrevet 19. mai 2022 Folk med ADHD skjønner faktisk sosiale spilleregler! Hadde det vært snakk om asperger, så kunne man kanskje forstått det. Men ingen bør godta å føle seg dårligere i et forhold. Diagnose eller ei Anonymkode: fdec3...056
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #44 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): "Drittsekk" blir å ta i litt. Han mener ikke vondt. Jeg er ganske sikker på at han forstår om han bare blir forklart at det sårer. Som flere har skrevet, han tenker nok bare ikke over hva han sier. Hva er det det heter? Ikke si det du tenker om du ikke tenker på hva du sier. Han tenker ikke på hva han sier. Anonymkode: 7e09f...8dc Du mener at han ikke evner å forstå at han er slem når han sier sånt? Det synes jeg ikke rimer helt med hvordan du ellers beskriver han. Anonymkode: bb14a...f83
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #45 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du mener at han ikke evner å forstå at han er slem når han sier sånt? Det synes jeg ikke rimer helt med hvordan du ellers beskriver han. Anonymkode: bb14a...f83 Enig. Da blir jo spørsmålet «er han slem, eller bare dum?» Ingen av delene er kompatibelt med intime relasjoner … Anonymkode: bf35f...512
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #46 Skrevet 19. mai 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Tenker du virkelig at man skal automatisk anta at uhøflige, slemme folk har en lidelse? Er det egentlig noe bedre? Trenger ikke å sykeliggjøre drittsekker. Hi, jeg ville tenkt meg om hvis du har barn. Slike "ærlige" kommentarer kan sette livslange spor Anonymkode: fdec3...056 Enig. Å være frekk er ikke ærlighet, og enhver idiot forstår at negative kommentarer på andres utseende ikke er greit. Det lærer vi i femårsalderen! Anonymkode: bf35f...512
*Miss Marple* Skrevet 19. mai 2022 #47 Skrevet 19. mai 2022 Mennesker som gjemmer uforskammethet bak dekke av å være ærlig er de verste.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2022 #48 Skrevet 19. mai 2022 *Miss Marple* skrev (Akkurat nå): Mennesker som gjemmer uforskammethet bak dekke av å være ærlig er de verste. Enig. Anonymkode: bb14a...f83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå