Gå til innhold

Så får vi se, da


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er et land med en befolkning som i stor grad i årevis har slitt med for lite mat og hungersnød, ødelagte avlinger pga. flom og naturkatastrofer. Folk er fattige, må antas å ha et dårlig immunforsvar etter årevis med elendig ernæring. Selvfølgelig vil det gå ille når mange blir smittet der.

Dette er også et land hvor ledelsen ikke bryr seg om befolkningen sin, men velter seg i ekstrem luksus selv, mens folket lider og dør pga. ekstrem fattigdom og sult. Det er ingen grunn til å tro at lederne vil ta vare på befolkningen nå heller.

Landets befolkning er i krise. Å bruke det i en vaksinedebatt slik du her gjør er bare usmakelig, for å si det pent.

Anonymkode: 8f2ff...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle vaksinemotstandere døde av covid da?

Sjekk opp definisjon vaksine!

Anonymkode: 4060e...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har altså fremdeles ikke skjønt at det er sammenheng mellom levestandard og helse.. og da snakker jeg ikke om vaksinen, men kroppens evne til å håndtere virus. Unge, friske mennesker som får rett ernæring hadde ikke behov for denne vaksinen. At underernærte, lutfattige folk i nord- Korea dør overrasker vel ingen. På samme måte som det ikke var overraskende at folk døde i slummen i India. Det dør folk av trivielle sykdommer hver eneste dag. 

Anonymkode: 80f06...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Noen har altså fremdeles ikke skjønt at det er sammenheng mellom levestandard og helse.. og da snakker jeg ikke om vaksinen, men kroppens evne til å håndtere virus. Unge, friske mennesker som får rett ernæring hadde ikke behov for denne vaksinen. At underernærte, lutfattige folk i nord- Korea dør overrasker vel ingen. På samme måte som det ikke var overraskende at folk døde i slummen i India. Det dør folk av trivielle sykdommer hver eneste dag. 

Anonymkode: 80f06...59b

Unge friske fikk ikke vaksinen for å beskytte seg selv nødvendigvis, men for å redusere smitte i samfunnet, og redusere alvorlighet av sykdomsforløp slik at sykehusene kunne ha kapasitet til å ta seg av de som ble veldig syke, som ikke kunne ta vaksine eller som var såpass gamle at det uansett var høyrisiko å få sykdommen. 
Det er akkurat som du ikke forstår hvordan vaksine virker og hva som er hensikten med dem. Som at barn får vaksine mot kikhoste, som de sjelden dør av, men noen barn kan ikke vaksineres, og de har gjerne en helse som gjør at de kan dø av kikhoste. Så da får de sunne og friske barna vaksine for å beskytte de andre mot smitte.  

Anonymkode: c60e7...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Unge friske fikk ikke vaksinen for å beskytte seg selv nødvendigvis, men for å redusere smitte i samfunnet, og redusere alvorlighet av sykdomsforløp slik at sykehusene kunne ha kapasitet til å ta seg av de som ble veldig syke, som ikke kunne ta vaksine eller som var såpass gamle at det uansett var høyrisiko å få sykdommen. 
Det er akkurat som du ikke forstår hvordan vaksine virker og hva som er hensikten med dem. Som at barn får vaksine mot kikhoste, som de sjelden dør av, men noen barn kan ikke vaksineres, og de har gjerne en helse som gjør at de kan dø av kikhoste. Så da får de sunne og friske barna vaksine for å beskytte de andre mot smitte.  

Anonymkode: c60e7...c95

Jeg vet veldig godt hvordan vaksiner fungerer. Men dette var ikke en vaksine som hindret sykdom, den skulle bare redusere alvorligheten av sykdommen. Så du kunne like herlig videresmitte andre, vaksinert eller ei. Jeg er veldig for det aller meste av vaksiner: vaksinene mot feks meslinger har reddet tusenvis av liv. 
Men koronavaksinen var bare en løsning for at et overhysterisk samfunn skulle få åpne igjen. Noen ble søkkrike, og utover det hadde den svært lite nytte. 

Anonymkode: 80f06...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg vet veldig godt hvordan vaksiner fungerer. Men dette var ikke en vaksine som hindret sykdom, den skulle bare redusere alvorligheten av sykdommen. Så du kunne like herlig videresmitte andre, vaksinert eller ei. Jeg er veldig for det aller meste av vaksiner: vaksinene mot feks meslinger har reddet tusenvis av liv. 
Men koronavaksinen var bare en løsning for at et overhysterisk samfunn skulle få åpne igjen. Noen ble søkkrike, og utover det hadde den svært lite nytte. 

Anonymkode: 80f06...59b

Og derav pr definisjon ikke en vaksine.

Anonymkode: 4060e...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og derav pr definisjon ikke en vaksine.

Anonymkode: 4060e...631

Jeg trodde vi forklarte deg dette i forrige tråd. En vaksine behøver ikke å gi 100% beskyttelse mot sykdom til evig tid for å være en vaksine.

Anonymkode: c7ccc...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Og derav pr definisjon ikke en vaksine.

Anonymkode: 4060e...631

Seriøst hvor tett er det mulig å være.

Anonymkode: 22c84...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg trodde vi forklarte deg dette i forrige tråd. En vaksine behøver ikke å gi 100% beskyttelse mot sykdom til evig tid for å være en vaksine.

Anonymkode: c7ccc...c38

Aldri snakk om evig tid

Slå det opp og se selv

 

Anonymkode: 4060e...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...