Gå til innhold

Selger forlanger plutselig mye dyrere frakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var intressert i å kjøpe noen sko fra en finn.no å spurte selger hva frakten kommer på. Selger svarte at det kommer på 80 kr så jeg forskuddsbetalte beløpet. Har ikke så god råd så hadde frakten vært dyrere så hadde jeg ikke kjøpt skoene. Nå får jeg melding om at selger har sendt skoene men at frakten kom på 179 kr å at jeg må betale for resten av frakten. Det synes jeg blir veldig feil! Jeg spurte jo om hva frakten kommer på å da sa hun 80 kr

Anonymkode: 7179e...460

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var intressert i å kjøpe noen sko fra en finn.no å spurte selger hva frakten kommer på. Selger svarte at det kommer på 80 kr så jeg forskuddsbetalte beløpet. Har ikke så god råd så hadde frakten vært dyrere så hadde jeg ikke kjøpt skoene. Nå får jeg melding om at selger har sendt skoene men at frakten kom på 179 kr å at jeg må betale for resten av frakten. Det synes jeg blir veldig feil! Jeg spurte jo om hva frakten kommer på å da sa hun 80 kr

Ja, det er helt feil. Jeg har gjort samme tabbe som selger en gang, men da betalte jeg det overskytende selv. Er man ikke sikker på fraktprisen bør man ta forbehold og/eller opplyse om høyere kostnad før man sender og spørre om kjøper fortsatt vil ha det.

Anonymkode: ed7f5...edd

Skrevet

Selger må stå for prisen som er opplyst.

Det var jo derfor du spurte.

Anonymkode: 3150a...fcb

Skrevet

Nei, hadde ikke betalt mer. Da måtte selger si ifra før de sendte og sjekke om du fremdeles ville ha den. 

Skrevet
Pobie skrev (53 minutter siden):

Nei, hadde ikke betalt mer. Da måtte selger si ifra før de sendte og sjekke om du fremdeles ville ha den. 

Ja hadde jo forventet at hun da hadde tatt kontakt på nytt for å høre om jeg likevel var intressert når frakten ble så mye dyrere,FØR hun sendte den.

Skrevet

Det er jo faktisk hundre kroner mer enn dere avtalte, det er ikke akseptabelt. Ikke betal. 

Anonymkode: 3e23c...c22

Skrevet

Hvordan i alle dager klarer hun å få frakten til å bli 179,- kroner?  Det må være noen vanvittig tunge sko? Uansett, jeg hadde nektet å betale mer enn avtalt pris. 

Anonymkode: 62503...c7f

Skrevet

Jeg hadde skrevet at hun burde avklart med deg om du ville betale så mye i frakt. 

Siden hun allerede har sendt varen kan du egentlig drite i det 

Anonymkode: 93d8c...f37

Skrevet

Helt gjem selger for 80 kr. Skal vel være veldig store sko om ikke det skulle gå. 

Anonymkode: 0174c...2e1

Skrevet

Du har det vel på melding på Finn at frakten kom på 80.- ?

Da er det bare å drite i å betale de resterende 100.-

Ikke ditt problem at det ble over dobbelt så dyrt.

Anonymkode: b1322...273

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvordan i alle dager klarer hun å få frakten til å bli 179,- kroner?  Det må være noen vanvittig tunge sko? Uansett, jeg hadde nektet å betale mer enn avtalt pris. 

Anonymkode: 62503...c7f

Det var brudesko så de skal ikke være så tunge. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Helt gjem selger for 80 kr. Skal vel være veldig store sko om ikke det skulle gå. 

Anonymkode: 0174c...2e1

Ja jeg har selv solgt masse sko å sendt med HeltHjem,så det går helt fint.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du har det vel på melding på Finn at frakten kom på 80.- ?

Da er det bare å drite i å betale de resterende 100.-

Ikke ditt problem at det ble over dobbelt så dyrt.

Anonymkode: b1322...273

Ja jeg har beholdt alle meldingene.

Skrevet

Du svarer at du forholder dere til frakt dere har avtalt. Når selger oppdager at prisen blir annerledes må hun spørre om du er interessert. Ikke bare sende. 

Anonymkode: 8133f...523

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du svarer at du forholder dere til frakt dere har avtalt. Når selger oppdager at prisen blir annerledes må hun spørre om du er interessert. Ikke bare sende. 

Anonymkode: 8133f...523

Riktig

Anonymkode: 9f9da...b92

Skrevet

Håper hun ikke gir deg dårlig vurdering hvis du ikke betaler da... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Da kan hun bare gi dårlig vurdering tilbake… hun kan vel ikke vurdere om kjøper blokkerer henne, kanskje lurt 😊

Anonymkode: 3150a...fcb

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Heldigvis kan en klage videre på uriktig negativ vurdering. Har fått fjernet en før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...