Gå til innhold

Så fint at skoletoget er avlyst! Brrr!

Anbefalte innlegg

Skrevet

På vår skole ble det store 17. mai-opplegget avlyst. Idrettslaget som skulle stå for arrangementet, trakk seg i siste liten, og skolen klarte ikke å tromme sammen noe stort fire dager før selve dagen. Her blir det kun salg av mat og kaker, og sang i gymsalen. Skoletoget utgår. Værmeldingen viser mellom 0 og 2 grader og kraftig sludd/regn hele dagen. Så glad jeg ble da utearrangementet ble avlyst - det er jo ikke noe poeng med tog når alle må gå i boblejakker og regnklær og bli våt og stygg på håret. Man får ikke akkurat en høytidsfølelse av det. 

Anonymkode: 3d696...4db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er neppe e n fest eller høytid noen dag i året. 

Anonymkode: 00936...d75

Skrevet

Nei, åh nei, bli stygg på håret! Jeg er sikker på at alle barna er glade for at de slipper å bli stygge på håret den 17de mai, siden de må sitte inne i stedet for å gå i tog.

Jeg husker da jeg var barn og gikk i korps en slik kald 17de mai i Oslo. Det var fint likevel, vi var godt kledd den gang da. Men det var en annen tid. En tid da barn likte å ha det koselig og gøy.

Anonymkode: 2e7b4...670

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, åh nei, bli stygg på håret! Jeg er sikker på at alle barna er glade for at de slipper å bli stygge på håret den 17de mai, siden de må sitte inne i stedet for å gå i tog.

Jeg husker da jeg var barn og gikk i korps en slik kald 17de mai i Oslo. Det var fint likevel, vi var godt kledd den gang da. Men det var en annen tid. En tid da barn likte å ha det koselig og gøy.

Men det er jo ikke noe koselig og gøy med sludd midt i fjeset. Jeg husker enda med skrekk den dagen jeg gikk med barnevogn i lignende vær, da ble jo vogna nedsnødd innvendig. 17. mai for meg er å pynte seg i sine fineste klær og ha det koselig sammen med familie, venner og folk ellers. Vi har jo innendørs opplegg på skolen som vi klarte å få til, selv om tiden var knapp. At vi dropper toget i drittvær gjør ikke dagen mindre høytidelig.

Skrevet

Skjønner deg godt hi. Jeg husker det var et mareritt da jeg var liten å gå i tog i sludd og regn. 

Anonymkode: d30a6...5c5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner deg godt hi. Jeg husker det var et mareritt da jeg var liten å gå i tog i sludd og regn. 

Anonymkode: d30a6...5c5

Særlig her som vi har hatt snø sammenhengende siden september, og det snødde hver eneste dag fra begynnelsen av april til ca. 10. mai. Det er liksom ikke fristende med enda mer snø, vinterstøvler og boblejakke. Til og med bikkja er værsyk.

Skrevet

Hvorfor er toget avlyst pga at dere ikke klarer å stille til dugnad? Toget går jo av seg selv, bokstavlig talt?

Men selvsagt bra at dere slipper å bli stygge på håret da, den skjønner jeg 😂

Anonymkode: 3cc7f...da7

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er toget avlyst pga at dere ikke klarer å stille til dugnad? Toget går jo av seg selv, bokstavlig talt?

Men selvsagt bra at dere slipper å bli stygge på håret da, den skjønner jeg 😂

Fordi det ikke er blitt satt opp i utgangspunktet, jeg vet ikke helt. 

Skrevet

Skjønner godt at det er en lettelse, selv om jeg aldri har hørt om barnetog som blir avlyst. Det kunne kanskje gått bare en liten runde? Hmm litt trist akkurat det, men ellers ingen problem med å forstå at det er deilig å slippe og være mer ute enn det dere må. 

Anonymkode: 29549...536

Skrevet

Trenger man et idrettslag for å gå i tog....?

Anonymkode: 37c41...58c

Skrevet

Den ultimate fallitterklæring der, altså. 

Skrevet

Som nordlending har jeg mye erfaring med 17 mai i drittvær. Som barn kan jeg ikke huske at været var ett tema. De voksne snakket helt sikkert om det, den gang som nå. Jeg tror ikke vi må glemme den magien og den stemningen vi selv opplevde som barn. Den var uansett vær. Hvis toget hadde blitt avlyst når jeg var barn hadde jeg blitt kjempelei meg, og det tror jeg mange barn fortsatt blir. Det som var stas var jo nettopp toget sammen med venner og kosen / kaoset på en alt for full skole. Vi stiller fortsatt opp i toget og det vil vi iallefall gjøre så lenge barna våre er med.

Anonymkode: ea060...4fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Som nordlending har jeg mye erfaring med 17 mai i drittvær. Som barn kan jeg ikke huske at været var ett tema. De voksne snakket helt sikkert om det, den gang som nå. Jeg tror ikke vi må glemme den magien og den stemningen vi selv opplevde som barn. Den var uansett vær. Hvis toget hadde blitt avlyst når jeg var barn hadde jeg blitt kjempelei meg, og det tror jeg mange barn fortsatt blir. Det som var stas var jo nettopp toget sammen med venner og kosen / kaoset på en alt for full skole. Vi stiller fortsatt opp i toget og det vil vi iallefall gjøre så lenge barna våre er med.

Anonymkode: ea060...4fa

Men tenk på håret! Du som er fra nord har sikkert erfaring med det å måtte stenge seg inne i flere måneder, fordi det ikke er mulig å gå ut uten lue og da blir håret ødelagt. 😭 Det viktige er ikke menneskene vi omgir oss med i morgen, men å være fin på håret. Ikke sant?

Skrevet

Dette må være i ei bygd laaangt inne i en krok i landet med 19 elever på skolen🙈 Man avlyser ikke et 17 mai tog!!

Anonymkode: e7dcc...2c7

Skrevet
On 5/16/2022 at 10:55 AM, Anonym bruker said:

På vår skole ble det store 17. mai-opplegget avlyst. Idrettslaget som skulle stå for arrangementet, trakk seg i siste liten, og skolen klarte ikke å tromme sammen noe stort fire dager før selve dagen. Her blir det kun salg av mat og kaker, og sang i gymsalen. Skoletoget utgår. Værmeldingen viser mellom 0 og 2 grader og kraftig sludd/regn hele dagen. Så glad jeg ble da utearrangementet ble avlyst - det er jo ikke noe poeng med tog når alle må gå i boblejakker og regnklær og bli våt og stygg på håret. Man får ikke akkurat en høytidsfølelse av det. 

trist for ungene da

Anonymkode: 463aa...b2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...