Gå til innhold

Hull i ørene (på barn) som har blitt litt utvidet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man gjøre noe? Hun har hatt hullene i 1,5 år, og de har blitt litt utvidet. Går det an å ta ut øredobbene en stund, blir det bedre da?

Anonymkode: a7a02...6ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir sjeldent bedre.. Det er ikke uvanlig at øreflipper deler seg i to faktisk.. 

Men ja, hun bør la dem være i fred. Og hun bør aldri bruke tunge øreringer som henger 

Anonymkode: 94447...983

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det blir sjeldent bedre.. Det er ikke uvanlig at øreflipper deler seg i to faktisk.. 

Men ja, hun bør la dem være i fred. Og hun bør aldri bruke tunge øreringer som henger 

Anonymkode: 94447...983

Det kan nok være at øreflipper kan dele seg i to, men å si at det ikke er uvanlig? 

Anonymkode: db314...a90

Skrevet

Det viktigste er å ta av øredobbene om natta, uavhengig av om de er store eller små. 

Anonymkode: 2d626...b95

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det viktigste er å ta av øredobbene om natta, uavhengig av om de er store eller små. 

Anonymkode: 2d626...b95

Ja, men det første året skal man ha dem på natt og dag..

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig at øreflippen deler seg, du som sa det: Slutt med å prøve å skremme folk.

Ja, hullet gror selv om det ikke er nytt.
Jeg hadde problemer med at det ene sett hull jeg hadde ble litt for vide på grunn av litt for tunge øredobber.
Satte i noen tynne ringer der istedenfor og når er de helt fine igjen.
Hadde vel også hatt de hullene ca 1,5 år når jeg gjorde det.
Det lar seg fikse, men jo eldre hullene er, jo lengre tid tar det

Anonymkode: 93354...1b7

Skrevet

Man skal bytte fra de tjukke øredobbene man tar hull med etter 6 uker med øredobber med vanlig tynn tykkelse på pinne for å unngå at hullene blir for utvidet. Jeg visste ikke dette selv før mitt barn tok hull nå før jul.

Anonymkode: 3ae69...02b

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Man skal bytte fra de tjukke øredobbene man tar hull med etter 6 uker med øredobber med vanlig tynn tykkelse på pinne for å unngå at hullene blir for utvidet. Jeg visste ikke dette selv før mitt barn tok hull nå før jul.

Ja, det gjorde vi. Vi har gjort alt det vi skulle og mer til egentlig, bare brukt barneøredobber i titan og medisinsk plast, og renset godt. Har aldri hatt verk heller. Jeg får ta ut øredobbene og håpe at hullene gror litt!

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nei, det er ikke vanlig at øreflippen deler seg, du som sa det: Slutt med å prøve å skremme folk.

Ja, hullet gror selv om det ikke er nytt.
Jeg hadde problemer med at det ene sett hull jeg hadde ble litt for vide på grunn av litt for tunge øredobber.
Satte i noen tynne ringer der istedenfor og når er de helt fine igjen.
Hadde vel også hatt de hullene ca 1,5 år når jeg gjorde det.
Det lar seg fikse, men jo eldre hullene er, jo lengre tid tar det

Anonymkode: 93354...1b7

Takk for oppmuntrende ord!

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ja, det gjorde vi. Vi har gjort alt det vi skulle og mer til egentlig, bare brukt barneøredobber i titan og medisinsk plast, og renset godt. Har aldri hatt verk heller. Jeg får ta ut øredobbene og håpe at hullene gror litt!

Medisinsk plast er gjerne litt tykkere enn vanlig "voksen øredobber". Hos gullsmeden ble vi vist forskjellene og ble anbefalt å ha tynnest mulig for P unngå for store hull. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...