Gå til innhold

UL termin vs menstermin


Hohe

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg venter mitt første barn og har noe jeg ønsker å dele. 
 

Jeg har brukt WomanLog for å logge menstruasjonen min og min siste mens var 20. august (starten av siste mens). I følge Womanlogen var jeg mest fruktbar mellom 26. august og 9. september med eggløsningsdag den 6. september. Da jeg tok digital test i slutten av september viste den 1-2 uker (tatt på ettermiddag/kvelden). Jeg tok en telefon til jordmor og var der for første gang 5. oktober og hun regnet termin utifra menstermin og i følge den var jeg altså 6+4 og fikk termin 29.mai. Legen min satt også termin i slutten av mai (husker ikke eksakt datoen. Enten 28 eller 30. mai).
 

Ukene gikk og jeg fikk endelig ordinær ultralyd og da skulle jeg i følge mensen vært 18 uker, men jordmor på sykehuset sa at omkretsen på hode var for lite til at hun klarte å sette termin og mente derfor at jeg var 16+4 uker. Så jeg fikk ny time. 

Neste time var hun litt større i hodeomkretsen og i følge omkretsen fikk jeg termindato 11. juni, som vil si at jeg ble flyttet frem 2 uker frem + - en dag.  Jeg har helt ærlig stussa litt over dette i hele svangerskapet siden. Siden jeg har dette logget viser 11.juni at befruktningsdagen skal ha skjedd rundt 15. september, men det er rundt de dagene hvor jeg var MINST fruktbar. Og for å legge til at mellom 3 og 5. september ble det en god del samleie da det var rundt bursdagstiden min og vi var på spa. Dette var derfor midt i befruktningstiden min. 
 

Vil legge til at begge har en magefølelse på at mensentermin er den som stemmer best og at jeg ble befruktet rundt starten av september. Jordmor og lege ble også overrasket over at jeg ble satt så langt frem. Jeg gikk også på p piller før jeg ble gravid, men hadde da altså to mensenperioder før jeg ble gravid(om det skulle hatt noe å si).
kanskje noen flere her vil komme med sin erfaring? Som sagt, ikke at det har noe å si, men lurer egentlig bare på om det er en ulempe eller en fordel å bli satt fram?  Og hvordan var magefølelsen din på hva som stemte? 
 

Ønsker ikke noen nedlatende svar, da jeg kun skriver dette for nysgjerrighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...