Gå til innhold

Flere foreldre her som ikke har venner der de bor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi flyttet for en del år siden til et nytt sted, og vi har ikke klart å knytte noen vennskap her. Vi har blitt kjent med mange gjennom barnehage, skole og aktiviteter, men det blir bare med kort høflighetsprat. Ingen av naboene har vist noe interesse for å bli kjent med oss heller. Det virker som at de ikke tar i mot nyinnflyttede her, med mindre du er veldig sosial og pågående - og det er ikke vi. Det er veldig sårt og se alle de andre foreldrene som henger sammen og føle seg som en outsider hele tiden. Vi er hyggelige mennesker, som spør og interesserer oss for de vi prater med. Men det er tydeligvis ikke måten å gjøre det på. Vi har venner andre steder, men det blir jo ikke så ofte man får sett dem. Vi skulle gjerne hatt noen å være med her vi bor. Vi har ofte tenkt at det må være oss det er noe galt med, men jeg vet ikke helt hva vi kan gjøre annerledes. Ingen tar initiativ til noe som helst ifht. å bli bedre kjent med oss, så jeg skjønner ikke hvordan andre får det til. Noen med lignende erfaringer eller tips?

Anonymkode: f20fe...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det nok ikke så vanlig her i Norge å innlemme nye naboer i felleskapet. Det er bare å ta initiativ selv, og nå når det er vår og straks sommer, så er det jo helt ideelt å be på grillmat og øl/vin. Det kan man be til på sparket og er jo helt uhøytidelig og avslappet. Så be et par eller to, og ta ansvar selv her :-) 

Anonymkode: a06dc...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånn at vi ikke har prøvd. Vi inviterer, har det hyggelig, også hører vi ikke noe mer. Det er derfor jeg i det siste har begynt å lure på om vi ikke er «akseptert» her…selv om jeg ikke helt vet hvorfor. Kanskje vi ikke er spennende nok, eller at vi ikke har de rette interessene. Vi er nå ganske normale mennesker, så ikke vet jeg:/

Anonymkode: f20fe...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg må bare svare på denne selv om den er litt gammel nå. Kjenner meg veldig igjen! Bodd mange år et sted uten å klare å bli kjent med noen. Føles veldig som sånn du beskriver det. Det er ikke før nå etter velsig mange år det har løsnet litt. Men det har med litt tilfeldigheter og flaks å gjøre og litt innsats fra meg da. Men har prøvd å gjøre en innsats før også uten hell. Og fortsatt så trenger vi noen flere her tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...