Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #27 Skrevet 9. mai 2022 Nei var fin men litt kjedelige farger. Anonymkode: 8876f...9cc
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #28 Skrevet 9. mai 2022 Hobby-bunad? Den var jo fin da. Anonymkode: af14e...b04
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #29 Skrevet 9. mai 2022 Jeg synes den var fin, men dyr til å være masseprodusert og ikke ull. Har selv festdrakt da jeg er utlending og ikke har jenter som kan arve en bunad en dag. For meg blir det feil med en bunad og alt for dyrt. Etter 15 år i Norge kjøpte jeg meg en rimig festdrakt som jeg bruker 1 gang i året på 17 mai slik jeg kan føle meg like fin som resten av Norge. Inn til i dag er den kun brukt 3 ganger så hadde vært rimligere å kjøpe en fin kjole, men føler meg fin i min festdrakt. Anonymkode: 3993a...2dd
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #30 Skrevet 9. mai 2022 Huff nei. Borrelås og knapper over bysten som festes i strikkhempe…? Til den prisen hadde jeg heller kjøpt meg en fin kjole eller to 😊 Anonymkode: 4eb77...6cc
HeiteH Skrevet 9. mai 2022 #31 Skrevet 9. mai 2022 Jeg syns ikke festdrakter til voksne er pent. Om jeg ikke skulle gått med bunad ville jeg valgt en pen kjole.
Himmel og hav Skrevet 9. mai 2022 #32 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Gud forby om noen faktisk skulle driste seg til å like en festdrakt 🙈 Anonymkode: 4dc6a...44c Det handler jo ikke om å like eller ikke like. Det handler om at man blir flådd, rett og slett fordi det kalles festdrakt og ikke kjole og ligner på en bunad. Hvilke andre kjoler til 5000,- finner man med borrelås i ryggen? Jeg synes drakta er pen og sitter fint på modellen, men jeg ville aldri betalt så mye penger for noe av så tvilsom kvalitet. De skriver ikke engang hvordan blandingsforholdet er på stoffet, og da blir jeg skeptisk. Bomull blandet med kunstfiber kan nuppe, og det er kjedelig å ha spandert på seg festdrakt som er stygg i stoffet etter kort tids bruk.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #33 Skrevet 9. mai 2022 Ved første øyekast og på avstand ser drakta fin ut, men det går nok dessverre fort over hvis man ser litt nøyere etter. Det er galskap å bruke tusenvis kroner på et plagg som mest sannsynlig består av mest kunstfiber, og som nok vil nuppe som bare rakker'n. Anonymkode: 87813...307
superdamen Skrevet 13. mai 2022 #34 Skrevet 13. mai 2022 Etter min mening er den en av de bedre festdraktene jeg har sett. Dette er da fordi den ikke har noe forferdelig maskinbroderi på seg. Men ærlig talt, syntetisk stoff og borrelåsbelte?! Kunne nok ha blitt en helt grei festdrakt med et konebelte/stølebelte, men da er det vel egentlig bare bedre å kjøpe seg en bunad. Spar heller pengene og kjøpe deg en bunad, eller bruk samme sum på en ordentlig pen sommerkjole. Fine kjoler på 17. mai er også vakkert.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2022 #35 Skrevet 13. mai 2022 Denne så ikke så verst ut. Jeg hadde festdrakt før, har bunad nå. Noe jeg savner som var helt fantastisk med festdrakten, var at det var sydd i dype lommer i stakken. Kjempesmart 👍 Anonymkode: a5a3d...af4
Iiiiik Skrevet 13. mai 2022 #36 Skrevet 13. mai 2022 Utseendemessig er den ganske fin. Jeg er imidlertid enig med dem som kommenterer på pris opp mot kvalitet på stoff osv. Borrelås er jo ganske skrekkelig på et festplagg. Jeg ville på ingen måte brukt 5000 på den drakten.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2022 #38 Skrevet 13. mai 2022 Festdrakt, nasjonaldrakt osv. Det ligger faktisk mange oppskrifter på nett, stoff og stil o.l selger dem billig. Tror det var en instagramkonto som delte ut gratis oppskrifter også. Da kan man lage fine drakter da. Du kan kjøpe ullstoff, silkestoff, brokadestoff e.l eller du kan bruke gamle gardiner, duker og andre stoffer. Du kan sy selv, eller du kan betale en sydame. Uansett får du en unik og flott festdrakt, laget akkurat sånn som draktene ble laget i gamle dager. Da kommer du langt med 4.000 kr... Drakten du linker til er fin den altså, men jeg synes den er altfor dyr. Billig stoff, borrelås og samlebåndlaget, da bør den være mye rimeligere. Anonymkode: c0a39...b5e
Himmel og hav Skrevet 13. mai 2022 #39 Skrevet 13. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Denne så ikke så verst ut. Jeg hadde festdrakt før, har bunad nå. Noe jeg savner som var helt fantastisk med festdrakten, var at det var sydd i dype lommer i stakken. Kjempesmart 👍 Anonymkode: a5a3d...af4 Min bunad har splitt i stakken ved livet og diger lomme i understakken.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2022 #40 Skrevet 13. mai 2022 Himmel og hav skrev (7 minutter siden): Min bunad har splitt i stakken ved livet og diger lomme i understakken. Min også. Anonymkode: 761f4...532
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå