Gå til innhold

Ønske om barn nr 2 etter ivf prosess


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,  Vet ikke helt hvorfor jeg skriver her. Men trenger å høre om vi er flere der ute?!

Jeg har vært gravid 4 ganger men kun ett levende født barn. Barnet kom til ved hjelp av ivf. Og jeg har mistet mange ganger men fant ut ved å analysere fostret som døde hva som var grunnen til det. Jeg fikk medisiner hele svangerskapet og det var vellykket på første forsøk.

Vi har i dag 2 egg til på frys og jeg ønsker å at barnet mitt skal kunne få ett søsken i fremtiden. Jeg ønsker da å bruke disse to. Om det ikke klaffer på første forsøk, funker det på første kan vi destruere det siste. Men om begge forsøkene ikke fungerer har jeg sagt at det er «greit» da har vi hvertfall prøvd! Men samboer nekter plent! Ikke snakk om!! Pga alt som har skjedd tidligere og hvor lang tid det har tatt. Men som jeg prøver å si så vil ikke det bli på samme måte når vi nå vet årsak og jeg kan bruke samme medisiner som sist. Da vil jo kroppen slippe på lag og forhåpentligvis ende i ett søsken. Jeg merker jeg er skikkelig såra og lei meg over å aldri få gitt barnet mitt et søsken. Jeg mistet selv mammaen min i ung alder og vet selv hvor avhengig jeg har vært av mine søsken. Men svaret er fortsatt det samme. Vi var hele tiden enig om å få to barn. Men han endret mening i graviditeten min. Føler det nesten som et svik og at hadde jeg visst dette så hadde jeg kanskje valgt en mann som hadde samme ønsker som meg. Han maser om hund. Men jeg har sagt det er uaktuelt. Vi har i dag 2 stk. men den ene lever på lånt tid og den andre blir ikke så gammel. Han planlegger allerede neste hunderase. Og merker at jeg blir «slem» å tenker at skal jeg leve med en sorg resten av livet kan

han det også… da blir det ingen flere hunder på oss heller.. 

jeg trenger ikke negative tilbakemeldinger her men vil gjerne høre om flere i lignende situasjon hvor det er «snudd» eller kommet til enighet.

 

beklager langt innlegg fra meg

Anonymkode: d66b4...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var også innstilt på to barn, helt til vi endte på IVF-karusellen for å i det hele tatt få barn. Hele prosessen var så slitende at jeg ikke kunne tenke meg å frivillig begynne på nytt, til tross for egg på frys. Så jeg forstår din mann fullt og helt.

Anonymkode: 402da...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Vi var også innstilt på to barn, helt til vi endte på IVF-karusellen for å i det hele tatt få barn. Hele prosessen var så slitende at jeg ikke kunne tenke meg å frivillig begynne på nytt, til tross for egg på frys. Så jeg forstår din mann fullt og helt.

Anonymkode: 402da...f3f

Ja det skjønner jeg at man føler. Jeg var stort sett alene i hele denne prosessen. Og hadde alle innsett, prøver og oppfølging alene eller med en venninne. Så jeg føler ikke helt at han har like mye rett til å klage som veldig mange andre partnere som er «mer» involvert. Det er også vært slik uten å brette ut hele livshistorien at første vi mistet ville han ikke ha barn i det hele tatt etterpå. Også ventet jeg flere år på at det skulle Bli aktuelt og da ble hele prosessen mer vanskelig å få til. Vi har siden vi ble sammen vært enig om 2 barn. Jeg ønsket 3 og han 2 derfor møtte jeg han på to. Og jeg føler også at mine ønsker også må bli hørt. Jeg sier ikke at jeg ønsker flere stimuleringer eller uttak, for det er jeg ferdig med. Men jeg klarer ikke tanken på å destruere de 2 eggene på frys. Så pr nå betaler jeg selv for å ha de der, i håp om at han skal endre mening. Og jeg maser ikke, har bare sagt at det er en diskusjon vi ikke tar nå. Men han skal hele tiden «gni det inn» ved å si at. Så godt at du aldri skal føde igjen. Eller bra at vi ikke skal oppleve flere graviditer osv. når vi jentene snakker sammen om fødslelshistorier og graviditeter. Han sier det med litt sånn spydig undertone med glimt i øye. Og jeg blir like lei meg hver gang. Ofte gjentar han det flere ganger etterhverandre fordi jeg ikke responderer på utsagnet. 
nei det er ikke enkelt det her. Og ivf prosess er heller ikke enkelt. Men merker jeg blir misunnelig på de andre jeg kjenner som har stått i samme situasjon som gjør søskenforsøk og som er «all inn» sammen :( 

Anonymkode: d66b4...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Gi ham tid

Anonymkode: 5a052...379

Jeg prøver det:) jeg nevner ingenting. Han som hele tiden poengterer det. 

Anonymkode: d66b4...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...