Gå til innhold

Fasken, bunaden passer ikke i år...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvde den i går, ble alt for stramt over brystene. Skjønner ikke, veier det samme som i fjor, men noe har skjedd over brystene. Dritt altså, da må jeg gjøre noe, må ned i vekt. Er bare så vanskelig å holde seg der, kroppen min står på stedet hvil 77 kg, går ikke mer opp, vanskelig å gå ned og holde seg der. Jaja, dagens sukk.

Anonymkode: 8ee38...ebc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig det der. Samme er der hos meg med vekt, men virker som flesket har flyttet seg til øvre del av kroppen.

Kan også legge til bysten økte i omfang etter Modernavaksinen🥴  så da lar jeg være å hekte igjen de to øverste på bunaden. 

Skrevet

Her er den for stor. Henger som en slapt tomannstelt rundt kroppen. Fikk den sydd ut for fem år siden (hadde gitt opp vektnedgang) Da måtte jeg selvsagt lykkes med å gå ned. 😂😂

Anonymkode: a2043...4ca

Skrevet
KellyTaylor skrev (12 minutter siden):

Merkelig det der. Samme er der hos meg med vekt, men virker som flesket har flyttet seg til øvre del av kroppen.

Kan også legge til bysten økte i omfang etter Modernavaksinen🥴  så da lar jeg være å hekte igjen de to øverste på bunaden. 

Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Større pupper gjør jo ingenting. Litt kjipt at bunaden ikke passer. Min har ikke gjort det på mange år, er ikke bare pga puppene for å si det sånn... 

Anonymkode: 10f39...589

Skrevet

Hvert år når jeg ser panikken som brer seg blant folk rundt 17. mai, priser jeg meg lykkelig for at jeg ikke har bunad 🤣

Skrevet
VeslePesle skrev (1 minutt siden):

Hvert år når jeg ser panikken som brer seg blant folk rundt 17. mai, priser jeg meg lykkelig for at jeg ikke har bunad 🤣

Ev kan man se på det som en fin inspirasjon til å holde vekten. Jeg prøver den hvert år i februar og er den trang vet jeg hva jeg må gjøre. Det hjelper meg å holde vekten stabil innen 2-4 kg. 

Anonymkode: e96cf...603

Skrevet

Her er den også blitt relativt tettsittende, men med værmeldingen for 17.-mai i Oslo-området tenker jeg den henger like godt i skapet🥵😅

Anonymkode: 44404...28b

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Større pupper gjør jo ingenting. Litt kjipt at bunaden ikke passer. Min har ikke gjort det på mange år, er ikke bare pga puppene for å si det sånn... 

Huff jeg kjenner igjen den følelsen. Husker jeg solgte min forrige bunad i affekt dagen etter 17.mai for endel år siden. Kjøpte meg dermed en ny som jeg har måtte sy inn flere ganger grunnet vektap :) Får bare innse at kroppen forandrer seg selv om vekteen viser det samme.

Hva med å finne seg en ny bunad? Eller ha dagens bunad som motivasjon til å gå ned noen kg ( om det er det som er problemet)

Skrevet

Store pupper og bunad i seg selv er et rent lite helvete. Får alltid stappet de inn, men det er en velsignelse når jeg kan slippe de ut igjen på kvelden... 

Skrevet

"Godt" det er flere😅jeg har sølje som skal festes på vesten, så kan ikke droppe å lukken den igjen. Puppene er heller ikke så store, har vel skjedd noe rundt, bak der. Må ha dagens bunad som motivasjon, elsker bunaden, betyr mye for meg. Neste år har jeg konfirmant, så må inn i den. Nå kan jeg låne mamma sin, men ser det er meldt veldig varmt, så må se.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

"Godt" det er flere😅jeg har sølje som skal festes på vesten, så kan ikke droppe å lukken den igjen. Puppene er heller ikke så store, har vel skjedd noe rundt, bak der. Må ha dagens bunad som motivasjon, elsker bunaden, betyr mye for meg. Neste år har jeg konfirmant, så må inn i den. Nå kan jeg låne mamma sin, men ser det er meldt veldig varmt, så må se.

Hi

Hva med å feste et elastisk bånd i vesten på baksiden og så feste søljen i båndet? Jeg har stor brystsølje så den ville uansett dekket båndet? Kanskje de har brede strikker som du kan sy en hylse til i bunadstoff (eller stoff i samme farge?) 

Anonymkode: a2043...4ca

Skrevet
VeslePesle skrev (3 timer siden):

De fattiges trøst.

Anonymkode: cb6e8...8bd

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

De fattiges trøst.

Hvorfor antar du at jeg er fattig?

Skrevet
VeslePesle skrev (8 minutter siden):

Hvorfor antar du at jeg er fattig?

Fordi uttalelsen din tyder på det. Om ikke økonomisk så fattig på annen kapital?

Anonymkode: 41ed3...1b0

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fordi uttalelsen din tyder på det. Om ikke økonomisk så fattig på annen kapital?

Ikke drit deg ut. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er utenlandsk, derfor har jeg ikke bunad. Det å være utenlandsk tyder verken på det å være fattig økonomisk eller å mangle annen kapital. Sånn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Blir du personlig fornærmet for at noen ikke ønsker bunad.....flaut

Anonymkode: 2f754...c0b

Skrevet
VeslePesle skrev (11 minutter siden):

Jeg er utenlandsk, derfor har jeg ikke bunad. Det å være utenlandsk tyder verken på det å være fattig økonomisk eller å mangle annen kapital. Sånn. 

Joda. Det gjør det tydeligvis.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Joda. Det gjør det tydeligvis.

Forklar gjerne. 

Skrevet

Om du har mistet muskelmasse kan du fint veie det samme, men være større likevel. Bruk det som motivasjon til å ta tak i helsen. 

Anonymkode: 803d0...62d

Skrevet

Du kan prøve bunaden med ulike bh'er på, HI. Kanskje passer den med en sports-bh, eller kanskje er det den litt utvaskede og slarkete bh'en du egentlig har tenkt å kaste som gjør at bunaden passer ;)

Anonymkode: b7591...44d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du kan prøve bunaden med ulike bh'er på, HI. Kanskje passer den med en sports-bh, eller kanskje er det den litt utvaskede og slarkete bh'en du egentlig har tenkt å kaste som gjør at bunaden passer ;)

Jeg prøvde uten bh faktisk, fortsatt veldig trangt😅

Ja, jeg må ta tak, fullt klar over det, så nå blir det skjerpings.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Jeg prøvde uten bh faktisk, fortsatt veldig trangt😅

Ja, jeg må ta tak, fullt klar over det, så nå blir det skjerpings.

Hi

Da tenkte vi likt med bh'er  😅

Tenk at det ikke skal være et skippertak til 17. mai, men ha et lengre perspektiv på nedgangen, slik at du ikke blir demotivert etter 17. mai.

Tenk hvor kjekt det blir å komme inn i egen bunad neste år :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da tenkte vi likt med bh'er  😅

Tenk at det ikke skal være et skippertak til 17. mai, men ha et lengre perspektiv på nedgangen, slik at du ikke blir demotivert etter 17. mai.

Tenk hvor kjekt det blir å komme inn i egen bunad neste år :)

Nei, det vil ikke bli noe skippertak på 1 uke, det vil ikke hjelpe😅men noe må gjøres ja😂

Hi

Skrevet

Er den veldig stram over brystet? Hvis du er rundt eggløsning i syklusen nå, kanskje du har flaks og puppene strutter litt mindre på selve 17. mai? (Jaja, siste halmstrå altså, men en skal aldri si aldri) 

Anonymkode: 93437...3e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...