Gå til innhold

Gravid med tvillinger! Ingen støtte fra mannen.


Kvinne40

Anbefalte innlegg

Jeg har havnet i en forferdelig vanskelig situasjon! Jeg har blitt uplanlagt gravid. Vi skulle ha vært mer forsiktige , men skaden har alt skjedd. Jeg har tre barn fra før, jeg og min samboer sammen har ett av de. Yngste er 2 år. De to andre er store ( 9 og 12), pappaen til de elste har samvær 40 %. Jeg var veldig usikker hva jeg skulle gjøre så jeg bestilte en time til tidlig ul for å se om det var noe der før vi tok en avgjørelse. Der fikk jeg sjokk, for de fant 2 bankende hjerter! Eneggete tvillinger! Jeg syns dermed at avgjørelsen om å beholde eller ikke ble mye verre når jeg fikk vite at det var tvillinger! Det er spesielt! Jeg har ikke bestemt om jeg skal beholde eller ikke, men mannen min presser meg til å ta abort :( han sier at han vil ikke ha noe med de å gjøre om jeg fortsetter. Jeg får ingen støtte, han sier at han umulig kan støtte meg på noe som ødelegger livet hans. Jeg er knust opp i det hele 😔😭 aner ikke hva jeg skal gjøre? 

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hvis du ikke ønsker abort, tror jeg ikke det er noen god ide å gjøre det. Jeg hadde snakket er alvorsord med samboer, og hvis det ikke fantes en løsning som inneholdt å beholde. Ville jeg faktisk kastet samboer på dør.

Anonymkode: 89ece...6cd

Lenke til kommentar

Generelt syns jeg at man skal høre på den andre forelderen også, det er ikke så enkelt at siden det er kvinnen som er gravid så er det kun hennes stemme som gjelder. En mann blir jo far resten av livet og bør selvsagt være med på avgjørelsen.

MEN når mannen reagerer som din gjør, og det ikke bare er det første sjokket som snakker, er jeg redd at han alt har ødelagt mye av relasjonen dere i mellom. Å true sin kjære med at han stikker om han ikke får det som han vil, hadde vært et så stort tillitsbrudd i min verden at jeg tror at jeg ikke kunne fortsatt samlivet med han uansett utfall her. 

Kan du få han med deg til en tredjeperson slik at dere får diskutert dette rasjonelt og fornuftig? Uansett bør du finne noen du kan snakke med, en venninne, helsesøster, jordmor osv. 

Anonymkode: 2bb9d...eba

Lenke til kommentar
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du ikke ønsker abort, tror jeg ikke det er noen god ide å gjøre det. Jeg hadde snakket er alvorsord med samboer, og hvis det ikke fantes en løsning som inneholdt å beholde. Ville jeg faktisk kastet samboer på dør.

Anonymkode: 89ece...6cd

Jeg vet hva jeg innerst inne vil, men aner ikke hva jeg makter! 😔 jeg har ingen familie her, har venner men de er jo travelt opptatt med sitt. Jeg blir alene med ansvaret. Ikke har jeg plass til 2 til i min leilighet. Ikke har jeg lappen eller bil heller. De to elste deler alledere rom. Dette er bare praktiske ting, men alikavel noe som må tenkes på. Og uten mannen sin støtte så aner jeg ikke hvordan jeg skal makte dette 😔 han har satt seg helt på bakbeina , og sier hva som helst for tiden! Han er desperat! Han har til og med gått så langt og sagt at han tar livet av seg om jeg beholder! Dette vet jeg han ikke mener , men det sier bare litt om hvor desperat han er! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre!? Er så redd for at jeg skal angre om jeg tar abort. For tenkt da å kunne oppleve eneggete tvillinger! Vet ikke en gang om ett evt svangerskap går bra en gang, da forsterne til og med deler samme fostersekk, og er knyttet stor risiko til slike svangerskap , samt min alder. 

Lenke til kommentar

Når du skriver at dere burde vært mer forsiktige, så antar jeg at dere ikke brukte prevensjon. Mannen din er dermed fullstendig klar over risikoen. Han er i sin fulle rett til å ikke ønske flere barn, men å si at han ikke vil ha noe med dem å gjøre når han visste risikoen, er utrolig dårlig. Det er muligens et utsagn utbrutt i desperasjon, så det avhenger litt om det nylig ble sagt, eller om det er lengre siden og han fortsatt står ved det. Er det sist nevnte, så er det en veldig dårlig måte å møte dette på. Han burde selvfølgelig ikke komme med trusler i en slik situasjon, og det tyder på egoisme og lite tanker på deg. 

Jeg forstår heller ikke deg helt iom at du syns abort er verre når det viser seg å være tvillinger. Det er ikke greit å sette barn til verden kun fordi det er spesielt, men jeg anbefaler aldri noen å ta abort uansett. Du må bare tenke godt igjennom om du er i stand til å ta vare på alle barna om mannen forsvinner. Mange klarer det, men noen velger også å adoptere bort. Dette er din vanskelige avgjørelse. 

Anonymkode: 2264f...c29

Lenke til kommentar
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Generelt syns jeg at man skal høre på den andre forelderen også, det er ikke så enkelt at siden det er kvinnen som er gravid så er det kun hennes stemme som gjelder. En mann blir jo far resten av livet og bør selvsagt være med på avgjørelsen.

MEN når mannen reagerer som din gjør, og det ikke bare er det første sjokket som snakker, er jeg redd at han alt har ødelagt mye av relasjonen dere i mellom. Å true sin kjære med at han stikker om han ikke får det som han vil, hadde vært et så stort tillitsbrudd i min verden at jeg tror at jeg ikke kunne fortsatt samlivet med han uansett utfall her. 

Kan du få han med deg til en tredjeperson slik at dere får diskutert dette rasjonelt og fornuftig? Uansett bør du finne noen du kan snakke med, en venninne, helsesøster, jordmor osv. 

Anonymkode: 2bb9d...eba

Jeg har selv snakket med amathea, og lege. Har bestilt time til familievernkontoret neste uke, og håpet han vil være med der. Men men en gang han hørte det var en psykolog som skulle møte oss , satt han seg igjen på bakbeina. Han skulle ikke brette ut sitt privatliv til noen fremmend! Hun kom ikke til å forbedre hans menig , og det var bare bortkasta tid for han stod inne for alt han sa. Han var og veldig opphengt i at han ikke skulle få laget en «mappe» på han hos de som ble journalført. Så jeg har prøvd det og :( jeg har ingen intensjon å få noen til å endre hans mening, men jeg trenger støtte. Og det skjønner han ikke 😔

Lenke til kommentar

Annonse

Fem barn er en håndfull for noen å enhver, og å være alene med de høres kanskje ikke ut som en overkommelig plan.

Jeg har vondt av deg og håper at du kan falle på en avgjørelse som gjør at du får det bra. Mannen oppfører seg som en dust og han hadde fortjent å bli filleristet. 

Anonymkode: 2bb9d...eba

Lenke til kommentar
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Når du skriver at dere burde vært mer forsiktige, så antar jeg at dere ikke brukte prevensjon. Mannen din er dermed fullstendig klar over risikoen. Han er i sin fulle rett til å ikke ønske flere barn, men å si at han ikke vil ha noe med dem å gjøre når han visste risikoen, er utrolig dårlig. Det er muligens et utsagn utbrutt i desperasjon, så det avhenger litt om det nylig ble sagt, eller om det er lengre siden og han fortsatt står ved det. Er det sist nevnte, så er det en veldig dårlig måte å møte dette på. Han burde selvfølgelig ikke komme med trusler i en slik situasjon, og det tyder på egoisme og lite tanker på deg. 

Jeg forstår heller ikke deg helt iom at du syns abort er verre når det viser seg å være tvillinger. Det er ikke greit å sette barn til verden kun fordi det er spesielt, men jeg anbefaler aldri noen å ta abort uansett. Du må bare tenke godt igjennom om du er i stand til å ta vare på alle barna om mannen forsvinner. Mange klarer det, men noen velger også å adoptere bort. Dette er din vanskelige avgjørelse. 

Anonymkode: 2264f...c29

 Abort er aldri ett lett valg, det er ikke det jeg mener. Dette var vanskelig før jeg dro på den ul. Men jeg bare syns det ble enda verre når det er 2 😔

Lenke til kommentar

Han høres ut som en umoden fyr uansett. Måten han kommuniserer på i en livskrise er i seg selv grunn nok til å dumpe ham. 

Men - det høres heller ikke ut som noen god plan at du skal ha 5 barn. Verken sammen med denne fyren eller alene. 

Vurdér abortspørsmålet med utgangspunkt i at du må klare alt alene. Det er mest realistisk, enten du fortsetter å samle på han her eller ikke.

Anonymkode: 39f10...0dd

Lenke til kommentar
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Eneggede? Det så de jammen tidlig.

 

Hilsen tvillingmamma

Anonymkode: c1fc4...309

Hun konstaterte dette ut fra dette bildet? Kan hun ta feil ? 

9B6AAEF4-9D11-44CB-97F5-5BEC2D3061BA.jpeg

Lenke til kommentar

Her er det bare en løsning, og det er abort. Jeg skjønner ikke at du tenker på noe annet engang. 5 barn uten førerkort og bil, blir helt uholbart i lengden. 
Ikke har du plass i leiligheten heller. 
Altså noen ganger må man bare stikke fingeren i jorda, og innse at dette blir altfor mye å håndtere. 
Og at mannen din har panikk, det skjønner jeg. Hva er det dere skal diskutere hos faniliekontoret egentlig? Å fullføre svangerskapet? Ingen kan trylle frem en løsning for dere. Den avgjørelsen må du ta selv. 

Anonymkode: de2a6...22e

Lenke til kommentar

Den mannen hadde jeg virkelig revurdert hele forholdet til. 

Men i ditt tilfelle så hadde jeg nok tatt abort, så gått fra denne mannen. For å true deg på denne måten er virkelig ikke greit. En ting er å si at han ønsker abort, da det blir vanskelig for dere med 2 barn til. Men noe annet er å true og komme med alt det andre han kommer med.

Anonymkode: 1bcaa...64e

Lenke til kommentar

Annonse

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Her er det bare en løsning, og det er abort. Jeg skjønner ikke at du tenker på noe annet engang. 5 barn uten førerkort og bil, blir helt uholbart i lengden. 
Ikke har du plass i leiligheten heller. 
Altså noen ganger må man bare stikke fingeren i jorda, og innse at dette blir altfor mye å håndtere. 
Og at mannen din har panikk, det skjønner jeg. Hva er det dere skal diskutere hos faniliekontoret egentlig? Å fullføre svangerskapet? Ingen kan trylle frem en løsning for dere. Den avgjørelsen må du ta selv. 

Anonymkode: de2a6...22e

 Akkurat dette med bil, er ikke den støeste bekymringen siden jeg bor sentralt med buss hvert 10 min. Men ja, jeg vet hva som er det fornuftige å gjøre! Men jeg skal kunne leve med valget etterpå og.. de store er jeg ikke så bekymret for heller, da de et store og selvhjulpne. Men problemet er at jeg ventet to helt hjelpesløse små nurk og jeg har 2 åringen i tilegg å ta hensyn til ( han vil være nesten 3 når de er født om jeg beholder tvillingene. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Å være sammen med en slik mann kunne jeg aldri vært.... Om han ikke støtter deg her, er det kanskje andre situasjoner han ikke støtter deg i! Hva om du blir alvorlig syk? Vil han være der da? 

 

Huff.. Forferdelig situasjon. Jeg personlig hadde aldri klart å ta abort. Håper du finner ut av noe som er riktig for deg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...