Gå til innhold

Jeg skal kjøpe eks ut av bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ønsker han en ekstra avtale om at hvis jeg selger boligen i fremtiden (når som helst.. om 5 år.. 10 år..) da skal han ha 50% av fortjenesten hvis boligen blir solgt over taksten som vi brukte ved oppgjør.. Hva tenker dere? Jeg tenker at det er urimelig 

Anonymkode: cf3e3...a42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er like greit at du nå blir kvitt fjotten...

Dette er bare tull av ham. Eller, jeg antar at det er en måte han forsøker å ha en viss kontroll over deg på, samt at han vil sørge for å få seg noen penger han overhodet ikke har rett på. En snylter, med andre ord.

Anbefaler deg å få en advokat og la oppgjøret gå gjennom advokat, for denne mannen forsøker tydeligvis å trenere oppgjøret og svindle deg for penger, og muligens også forsøker han å sikre seg en eller annen kontroll over deg.

Advokat - og la ham ta alt om hussalget med advokaten din!

Anonymkode: 125ec...343

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Nå ønsker han en ekstra avtale om at hvis jeg selger boligen i fremtiden (når som helst.. om 5 år.. 10 år..) da skal han ha 50% av fortjenesten hvis boligen blir solgt over taksten som vi brukte ved oppgjør.. Hva tenker dere? Jeg tenker at det er urimelig 

Det kan han ikke kreve. Fremtidig avkastning kan han kun skaffe seg ved å kjøpe ut deg.

Anonymkode: 56603...30b

Skrevet

Hvis han lar deg overt til lavere pris enn det dere kunne fått ved salg på det åpne markedet, for eksempel for at barna skal slippe å flytte, kan det være greit med en klausul av den typen. Den bør nok likevell være tidsbegrenset til for eksempel 30 år.

Anonymkode: 86aca...e73

Skrevet

Om du kjøper han ut til markedspris i dag har han ingen krav på det, det er like teit som at du skulle ha krav på fremtidig fortjeneste av investeringene han gjør med pengene han får ved at du kjøper han ut nå.

Anonymkode: 26788...e21

Skrevet

Skal ha da betale halvparten av et eventuelt tap om boligprisene går ned? Det er bare tull. Boligen er verdt det taksten sier i dag. Kjøper du han ut så eier du. Han skal ikke ha noe av deg av den grunn i fremtiden.

Anonymkode: 08f89...b17

Skrevet

For en idiot han er! Du må ikke under noen omstendigheter gå med på en sånn avtale. Du kjøper han ut og ferdig med det. Enig i at han bare vil ha kontroll over deg, og er livredd for at noe gunstig skal skje deg. 

Anonymkode: d4d5e...cea

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

hvis du kjøper han ut til markedspris, så er det selvfølgelgi helt urimelig.

Hvis du kjøper han ut til en lavere pris, så er det innenfor med en eller annen klausul.

Anonymkode: f4160...ac4

Skrevet

Kjøp han utifra markedspris og ikke lag noen avtale utover det med han. Bruk heller noen kroner på en advokat slik at du får laget kontrakten skikkelig mellom dere om han er vrang. 
For skal han lage en avtale på at dere skal dele evt fortjeneste på huset om 5-10år så mener jeg han må være med på å betale vedlikehold, oppussing osv og det tviler jeg på at han er villig til. 

Anonymkode: b5329...5c8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kjøp han utifra markedspris og ikke lag noen avtale utover det med han. Bruk heller noen kroner på en advokat slik at du får laget kontrakten skikkelig mellom dere om han er vrang. 
For skal han lage en avtale på at dere skal dele evt fortjeneste på huset om 5-10år så mener jeg han må være med på å betale vedlikehold, oppussing osv og det tviler jeg på at han er villig til. 

Anonymkode: b5329...5c8

Vedlikehold, oppussing, men også en del av kommunale avgifter og strøm også - for avgifter må betales for huset enten det er i bruk eller ei, og et hus som står ubrukt og kaldt vil få skader på vinterstid og på sikt.

Hvis HI få kjøpe huset billigere så bør hennes advokat ev. se på hva hun kan gå med på.

Anonymkode: 125ec...343

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...