Gå til innhold

Merker dere noe på formen etter korona?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde dårlig kondis før korona, men etter at jeg hadde korna i mars er det helt krise. Makspuls i oppoverbakker og puster som en hval. driver å skal trene opp formen men sliter alvorlig med pusten. Må stoppe hele tiden og syns det er regelrett flaut. Noen andre som merker noe? Jeg ble ganske syk med korona og var vekke 2 uker fra jobb.

Anonymkode: b15d0...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting. Men så merket jeg knapt koronaen da jeg hadde den i februar. Var bare litt slapp i en dag eller to.

Anonymkode: 63e76...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i starten av februar og er i grei nok form nå. Var utslått ei uke, og sleit med å gå opp trappene til for 2 uker siden... 

Bare å holde ut!

Anonymkode: 5a0ec...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig. Hadde korona i desember. Var godt trent. Er nå fremdeles tung i kroppen og tungpustet og sliter med å gjøre halvparten av det jeg kunne før.

Tok seks uker før jeg var på jobb igjen, forøvrig.

Anonymkode: 25cf1...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var godt trent og trente 6 dager i uken med høy intensitet før jeg ble syk. Kunne ikke trene på flere måneder etter korona. Maxpuls av ingenting og helt ødelagt. Brukte all min tålmodighet og kom tilbake, men det tok måneder. Kunne gå på tur og sånn da, så gjorde det, men ikke høyintensitetstrening. 

Anonymkode: 6d1b2...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle dere som ble så syke av koronaen - var dere vaksinert eller uvaksinert før dere fikk det?

Anonymkode: 63e76...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ganske dårlig i 14 dager. Og dårlig pust hang vel i en måned. Nå er jeg helt fin igjen. 

Anonymkode: b7106...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker ingenting. Har hatt korona to ganger (delta og omikron), ble ikke dårlig noen av gangene. (Uvaksinert)

Anonymkode: c9cd4...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, merker ingenting. Har også hatt korona to ganger, en gang i 2020 og så omikron i vinter. 
 

Kjenner knapt noen som ikke har hatt korona, og kun en av dem sliter med varige plager. Den ene personen er en sånn type som sliter med alt og ingenting fra før, så har litt vanskelig for å ta vedkommende seriøst på dette også. Ettervirkninger av korona sitter nok mest i hodene på folk. Var du i dårlig form fra før, så blir du selvfølgelig ikke i bedre form av å være syk en stund. Kondis må trenes opp. 

Anonymkode: a4900...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet formen for flere år siden og den har vært borte siden. Uavhengig av korona

Anonymkode: 252c8...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Ikke at jeg noensinne har vært i særlig god form, men den har ikke blitt noe verre etter korona. Vaksinert.

Anonymkode: 75050...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig tungpustet når jeg jogger nå. Hadde korona i januar. Men jeg tror heller det er pga den inaktive livsstilen som fulgte med nedstenegelsen som har ført til dårligere kondis enn selve koronainfeksjonen. Jeg ble ikke spesielt syk av koronaen og har 2 vaksiner. 

Anonymkode: f906c...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke spesielt syk av koronaen, men det med høy puls og dårlig pust hang i i ca. 6 uker. Jeg måtte stoppe med 50 meters mellomrom og hvile, og pulsen gikk opp over 120 bare av å kle på meg. Fra 4-6 uker etter positiv test gikk det gradvis bedre og bedre og på mandag oppdaget jeg til min overraskelse at jeg kunne gå hele strekket fra bussen til jobb uten å stoppe og uten å lure på hvordan jeg skulle orke å gå hele strekningen. 

Anonymkode: 2405d...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde corona i begynnelsen av desember, formen er bra igjen fysisk. Men sliter veldig med hukommelsen og klarer ikke mye stimuli eller støy. Helt kjørt etter et 2 timer langt personalmøte, husker også minimalt etter møtet. Jobber nå 40%

Var vaksinert.

Anonymkode: bfff0...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok 6-8 uker før jeg kunne gå tur i vanlig tempo. Fortsatt mister jeg pusten og må ta pauser, men sjeldnere nå. 3 mnd siden jeg var syk. 

Jeg ble også veldig dårlig da jeg var syk.

Anonymkode: b45f4...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå 6 mndr etter Delta er jeg i toppform etter noen bedrøvelige mndr med skyhøy puls, tungpustet og laber form. Det kommer seg nok for deg også ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med høy puls har jeg hørt mange sliter med, og spesielt de som var nokså godt trent fra før. Hos de fleste har det begynt å avta nå etter flere mnd. 
Merket selv ikke noe til korona, vaksinert om det skulle ha noen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skikkelig stygg hoste og ble fort sliten når jeg hadde corona. Helt fin igjen etter 14 dager. Uvaksinert. 

Anonymkode: fabd2...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde dårlig kondis før korona, men etter at jeg hadde korna i mars er det helt krise. Makspuls i oppoverbakker og puster som en hval. driver å skal trene opp formen men sliter alvorlig med pusten. Må stoppe hele tiden og syns det er regelrett flaut. Noen andre som merker noe? Jeg ble ganske syk med korona og var vekke 2 uker fra jobb.

Anonymkode: b15d0...e03

Er ikke noe dårligere form nå. Men nå levde jeg nesten på samme måte som vanlig. Går opp og ned i vekt uten at jeg egentlig prøver på det. Er du i overvektig, eller har du bare dårlig kondis?

Anonymkode: f7c46...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Slettet - Admin

Jeg skjønner tankegangen din. Jeg kunne nok funnet på å delt den, om jeg inne møtte meg selv hardt og brutalt i døren ved å rammes av kraftige ettervirkninger selv. 
 

Og en ting kan jeg love deg, det er ikke hyggelig når man på en måte har tenkt at det bare er å ta seg sammen. Og prøver det. Men det bare IKKE går… 
 

Som langt over snittet godt trent fra før, ønsket jeg å gå tilbake til mitt treningsregime så snart jeg kom meg på beina etter over en uke med feber og i isolasjon. Men jeg gav det en uke før jeg gikk på trening. Det var brutalt umulig. Den gikk i kriseberedskap.  Jeg prøvde å pushe kroppen likevel. Kjørte på mot bedre viten. Nettopp fordi jeg ikke er en «sånn person» som du snakker om. Det slo HELT motsatt ut. Jeg ble verre og verre. Til slutt sov jeg 10-12 timer av døgnet og var helt totalt energiløs. Jeg gjorde ikke annet enn å jobbe og sove. Det gikk over, men det tok noen måneder. Og det krevde at jeg gav kroppen ro og den hvilen den trengte. 
 

Jeg er en sånn som jobber minst120%, trener stort sett hver dag og har flere verv. Dagene mine går i ett fra morgen til kveld. Jeg liker det sånn, trives med det. Har ikke bruk for mye hvile og er glad i å være i aktivitet. Det var knallhardt at kroppen plutselig ikke spilte på lag. Og det var definitivt ikke fordi jeg kjente for mye etter. At noen gjør det, kan nok være tilfelle, men døm ikke alle på samme måte. Det er hardt nok å ikke føle seg som seg selv den perioden det varer, om ikke folk skal mistro deg i tillegg. Heldigvis vet de rundt meg hvordan jeg er, og så min oppriktige fortvilelse. Jeg orket jo ikke å være med på noe når det sto på, det er de ikke vant til.

Anonymkode: 6d1b2...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullvaksinert men hadde en heftig runde med corona i April. Presset meg tilbake på jobb, men sliter med helt ekstrem utmattelse. Klarer arbeidsdagen men ikke særlig mer. Ligger rett ut. 

Anonymkode: 45ee6...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig lite syk, faktisk den i familien som var minst syk. Hadde det ikke vært for at vi var ekstra vare for forandringer i kroppen og at eldste datter begynte å bli syk også, så hadde jeg nok ikke tenkt over det i det hele tatt. Jeg hadde bare litt vag hodepine og lett forkjøla, ørlite feber en kvart dag eller noe sånn. Mann og barn var mye sykere enn meg, men ikke så syke at det var skummelt. Men mens de var friske når de var friske, så har jeg slitt med hjernetåke og slitenhet i noen uker etterpå. Det kan selvfølgelig også være fordi ettersom de var syke og ikke jeg, så var jeg i ganske stor aktivitet i huset og sørget for at dagene gikk rundt, i stede for å hvile som kroppen kanskje ville at jeg skulle gjøre, selv om jeg ikke kjente det der og da. 

Anonymkode: 5a335...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...