Gå til innhold

Sykt familiemedlem... jeg trenger tips til å takle dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et medlem av svigerfamilien er svært sykt. Så sykt at mannen har reist for å være der på slutten. Der er hele svigerfarmilien, selvsagt, og jeg er igjen på andre siden av landet med 4 barn. Jeg skal få logistikken til å gå opp med ungene samtidig som jeg jo er ekstremt lei meg for at denne personen snart forlater jorda. Det er en person som har stått meg nær i 20 år. Barna spør litt, men jeg har ikke detaljforklart de hva som skjer da det ene barnet skal inn og ha en operasjon i morgen, som han gruer seg til, og jeg er redd ting blir verre om jeg nå forteller alle detaljer. 
Jeg var forberedt på at dette kom til å skje, og at mannen selvfølgelig reiste for å være med familien, men jeg ante ikke at det skulle bli så tungt å sitte igjen og føle at jeg må deale med sorgen alene :( Noen tips??

Anonymkode: 11e91...f9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du få en venninne til å komme over på kveldstid når ungene er i seng? Det ville jeg ha gjort i hvert fall. Eventuelt egen mor, søster el. hvis det er aktuelt. Så har du noen å prate med.

Anonymkode: 59bb2...5d9

Skrevet

Vær lei deg, skriv dagbok, snakk med noen. Kanskje du har noen som kan være der med deg,  så du slipper å være alene med barna i en vanskelig periode.

Anonymkode: 4cf4f...232

Skrevet

Takk for tips, men jeg har ingen som kan være her med meg. Jeg har noen som har tilbudt seg å komme, men de er av typen som skal fortelle meg hva jeg skal gjøre og som stresser og kaver fælt på mine vegne. Det blir jeg bare sliten av (jeg sliter med angst og har gått til behandling for dette). Jeg klarer ikke nå å forholde meg til andres forventninger og press, om det gir mening…

Jeg har snakket mye med bestevenninna mi på telefon, men hun står midt i et samlivsbrudd og har liksom litt nok med sitt. 

Bare syns det er tungt å «fungere» når jeg er så lei meg pga omstendighetene :( i tillegg er det ene barnet mitt sykt så vi kan ikke dra ut og finne på noe for å få tida til å gå heller 

Skrevet

Bare la tida gå. Vær i ro sammen med barna, og la alle krav fare. Spis god mat sammen. Snakk sammen. Tid leger sår ❤

Anonymkode: 4febc...feb

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Bare la tida gå. Vær i ro sammen med barna, og la alle krav fare. Spis god mat sammen. Snakk sammen. Tid leger sår ❤

Anonymkode: 4febc...feb

Takk ❤️ Du har nok rett. Bare føler jeg og trenger litt trøst og omsorg i den tida her, var vanskelig å stå alene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...