Gå til innhold

Inspirert; hva med 18-årsgave på budsjett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere gitt til 18-årsgave om man måtte holde seg til rundt 2000 kr? Vi kommer til å gi ham en fotobok med bilder og minner, men prøver å finne på noe vi kan gi i tillegg😊

Anonymkode: 5f40a...7c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klokke, tursekk, billett til en konsert, AirPods, sko, jakke…

Anonymkode: a63e7...372

Skrevet

Du mener en helt normal attenårsgave? Ikke la deg hause opp til at dette her er "på budsjett". 

Smykke, turutstyr, treningsklokke...

Anonymkode: 6b303...86f

Skrevet

2000 kroner er "på budsjett"? 

Anonymkode: c7355...53a

Skrevet

Arvegods, klokken til oldefar, et fint møbel som har vært i familien i generasjoner, kunst eller liknende.

Anonymkode: a0b67...2e4

Skrevet

Jeg fikk selv en flott design stol fra foreldrene mine 60 tallet. En stol de hadde fra før, men som er mye verdt nå. Kanskje du har noe han kan arve, som blir et minne fra livet. Stolen har fulgt meg siden, og har alltid en fin plass i stuen.

Anonymkode: bff76...d62

Skrevet

2000 er ikke budsjett! Det er helt normalt å legge litt mer i en 18 årsgave om man har økonomi til det. Men å kalle 2000 for budsjett er overdrevent :)

Hva med en fin klokke? Ett smykke? Noe som varer og de kan se tilbake på og huske?

Anonymkode: ac289...1b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

2000 kroner er "på budsjett"? 

Anonymkode: c7355...53a

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

2000 er ikke budsjett! Det er helt normalt å legge litt mer i en 18 årsgave om man har økonomi til det. Men å kalle 2000 for budsjett er overdrevent :)

Hva med en fin klokke? Ett smykke? Noe som varer og de kan se tilbake på og huske?

Anonymkode: ac289...1b8

Jeg skjønner hva dere mener, og jeg burde nok satt budsjett i hermetegn, men jeg var inspirert av personen som så etter alternativ til bil. 

Tusen takk for mange gode tips! Tar gjerne imot flere :) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg skjønner hva dere mener, og jeg burde nok satt budsjett i hermetegn, men jeg var inspirert av personen som så etter alternativ til bil. 

Tusen takk for mange gode tips! Tar gjerne imot flere :) 

Synes heller ikke 2000 for en gave er «på budsjett». Vi gir lappen til han som blir 18 neste år, men det har vi spart til. Vi bor avsides til, det går lite busser her, og lappen er virkelig en nødvendighet. 

Med unntak av den nødvendige (og dyre) gaven gir vi kanskje en klokke med høy affeksjonsverdi i familien. Jeg må bare tenke litt på om det er riktig mtp at vi har tre barn. Eventuelt kjøper vi et smykke eller en klokke som kan være et minne om dagen, og være med ham videre i livet. 

Anonymkode: 1ef1d...a3b

Skrevet

Ingen får bil til 18-årsdagen her, hvertfall. De har fått litt forskjellig, de har fått et arvesmykke hver, de har fått oppskrifter som hører med i familien ( scannet fra de gamle håndskrevne kokebøkene, blant annet), et slektstre som går en del generasjoner bakover med litt historier knyttet til navnene, et par bøker jeg har ment de må ha, osv. De har fått flere ting, men alle sammen viser liksom hovedtanken når de er blitt myndige,  vissheten om at de har røtter og vinger. Ut og fly men husk hvor du kommer fra og hvem du er og vit at du alltid kan komme hjem.

Skrevet

Medlemskap på treningssenter. Koster en 200-lapp i måneden, men det er en flott gave. Og prisen blir omtrent som det du tenkte hvis man f eks gir ett års medlemskap.

Anonymkode: 88f1d...911

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...