Gå til innhold

Hva ville du valgt? Jobbsituasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble aleine med barna for noen år siden. Selv om jeg var godt voksen, valgte jeg å studere.

Til min uflaks ble det en metning i dette markedet med få stillinger. Jeg kom meg gjennom studiene, men stedet jeg startet som vikar ba meg om å finne noe annet.

Jeg likte meg godt her, og vurderte å ta ett år studie til for å utføre alle oppgaver. 

Deretter fikk jeg nytt vikariat. Stor mistrivsel og etter ett år byttet jeg arbeidsplass.

Nok en gang som vikar. På dette stedet trives jeg godt og bestemte meg for å være tålmodig i påvente av fast ansettelse som kan ta 2-3 år. 

Nå har første oppdragsgiver etter studiene kontaktet meg og sier de har behov. Mot at jeg studerer i ett år til. Men at jeg da er garantert jobb.

Dermed ble jeg veldig i villrede. Jeg er i førtiårene og er temmelig sliten av å stadig bytte, nye avdelinger og folk. Nå er det tre år siden jeg studerte og har lagt studielivet litt mer på hyllen enn da jeg nettopp var ferdig.

Jeg står mellom snart (ca 1 år) å få fast jobb på siste stedet jeg trives og kan oppgavene og til neste år sette meg ett år på skolebenken igjen på et sted jeg vet jeg likte meg, men oppgaver og kollegaer blir som på «ny» igjen.

Jeg går opp et lønnstrinn om jeg studerer. Men den jeg har nå har turnus, så tjener litt inn der ifh til den andre som er kun dag.

Anonymkode: 8f3fc...f47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt langt. Men glad om noen gidder å svare❤️
hi

Skrevet

Et lønnstrinn er ingenting. Glede og hverdagsmestring et sted du trives er alt.

Anonymkode: c697b...13e

Skrevet

Vi må regne med å jobbe til vi blir nærmere 70 år nå, det er ikke snakk om å gå av når man er 63 leger for vi blir jo nesten 100 år gamle og noen må betale regningen på alle sykehjemsplassene...

Så om du er 40 år skal du jobbe i 30 år til.

Da er trivsel viktigere enn et lønnstrinn, så jeg ville valgt arbeidet, arbeidsoppgavene og stedet jeg tror jeg ville trivdes best.

Anonymkode: 8014f...e1f

Skrevet

Du har mange år igjen i arbeidslivet. Velg det som du tror vil gi deg mest trygghet og det du vil trives best med i det lange løp.

Anonymkode: 5351d...0b0

Skrevet

Den garantien ville jeg i alle fall hatt skriftlig. Betaler de for den utdanningen eller må du dekke det selv? Det blir jo i en god del om du ikke har inntekt. 

Hva var det som gjorde at du trivdes best på den første plassen da? Var det menneskene som jobbet der? Er de samme der fortsatt? 

Alder trenger du ikke å tenke på, det er ikke noe stress. 

Anonymkode: 85d24...660

Skrevet

Jeg har jobbet mye turnus, så en dagjobb hadde fristet. Men ett lønnstrinn var jo ingenting. Om de virkelig ønsker deg klarer de å spa opp litt mer. Her må det forhandles

Anonymkode: ff51c...c1a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har jobbet mye turnus, så en dagjobb hadde fristet. Men ett lønnstrinn var jo ingenting. Om de virkelig ønsker deg klarer de å spa opp litt mer. Her må det forhandles

Anonymkode: ff51c...c1a

Går opp mellom 60-70 tusen brutto. Men blir et år igjen med minimal inntekt og lite tid til barna.

hi

Skrevet

Flere synspunkt🌺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...