Gå til innhold

Hva ville du valgt? Jobbsituasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble aleine med barna for noen år siden. Selv om jeg var godt voksen, valgte jeg å studere.

Til min uflaks ble det en metning i dette markedet med få stillinger. Jeg kom meg gjennom studiene, men stedet jeg startet som vikar ba meg om å finne noe annet.

Jeg likte meg godt her, og vurderte å ta ett år studie til for å utføre alle oppgaver. 

Deretter fikk jeg nytt vikariat. Stor mistrivsel og etter ett år byttet jeg arbeidsplass.

Nok en gang som vikar. På dette stedet trives jeg godt og bestemte meg for å være tålmodig i påvente av fast ansettelse som kan ta 2-3 år. 

Nå har første oppdragsgiver etter studiene kontaktet meg og sier de har behov. Mot at jeg studerer i ett år til. Men at jeg da er garantert jobb.

Dermed ble jeg veldig i villrede. Jeg er i førtiårene og er temmelig sliten av å stadig bytte, nye avdelinger og folk. Nå er det tre år siden jeg studerte og har lagt studielivet litt mer på hyllen enn da jeg nettopp var ferdig.

Jeg står mellom snart (ca 1 år) å få fast jobb på siste stedet jeg trives og kan oppgavene og til neste år sette meg ett år på skolebenken igjen på et sted jeg vet jeg likte meg, men oppgaver og kollegaer blir som på «ny» igjen.

Jeg går opp et lønnstrinn om jeg studerer. Men den jeg har nå har turnus, så tjener litt inn der ifh til den andre som er kun dag.

Anonymkode: 8f3fc...f47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt langt. Men glad om noen gidder å svare❤️
hi

Skrevet

Et lønnstrinn er ingenting. Glede og hverdagsmestring et sted du trives er alt.

Anonymkode: c697b...13e

Skrevet

Vi må regne med å jobbe til vi blir nærmere 70 år nå, det er ikke snakk om å gå av når man er 63 leger for vi blir jo nesten 100 år gamle og noen må betale regningen på alle sykehjemsplassene...

Så om du er 40 år skal du jobbe i 30 år til.

Da er trivsel viktigere enn et lønnstrinn, så jeg ville valgt arbeidet, arbeidsoppgavene og stedet jeg tror jeg ville trivdes best.