Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #1 Skrevet 2. mai 2022 Hvis den ene parten i et par kommer med kjærlighetserklæring til den andre, og den andre svarer "i like måte". Er det koselig? Uromantisk? Betyr at den andre ikke egentlig føler det samme? Hva hadde dere følt hvis dere fikk et sånt svar? Hvis dere ikke hadde lik det, hva er bedre? Anonymkode: de2b5...470
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #2 Skrevet 2. mai 2022 Det er jo et svar bare for å være snill og ikke avvisende. Men det er avvisende. Det er jo ikke "i like måte". For å svare på lik måte om en kjærlighetserklæring så må en svare, "glad i deg også", "elsker deg også". Anonymkode: f2c3e...d48
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #3 Skrevet 2. mai 2022 Den er lei. Jeg tror ikke at jeg liker kjærlighetserklæringer så godt. De er veldig vanskelig å respondere på for slike som meg altså. Jeg har svart "takk, så hyggelig å høre", så jeg er der. Jeg tenker at "i like måte" betyr ærlig at det er sånn. Alle er ikke romantiske, og alle er ikke så verbale når det gjelder visse ting. Anonymkode: 8fdb9...60a
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #4 Skrevet 2. mai 2022 Min ex gjorde det. Jeg sa «glad i deg», han mumlet «i like måte» tilbake. Jeg sluttet jo selvfølgelig med kjærlighetserklæringer etter hvert, var jo fint liten vits når han så åpenbart var ukomfortabel med det. Anonymkode: 9295c...940
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #5 Skrevet 2. mai 2022 I et trygt og godt forhold hvor begge normalt lett forteller den andre at de elsker partneren, så kan en slik kommentar i "riktig" humoristiske situasjon sies med et glimt i øyet og det kan være greit. Men om dette er eneste måten personen responderer når partneren sier den elsker ham/henne, da er det problematisk. Det betyr ikke nødvendigvis at den som sier "i like måte" ikke elsker situasjonen (men kan bety det), det kan like gjerne bety at personen av ulike årsaker ikke kan snakke om dype følelser eller uttrykke dem. Er det siste tilfellet, da tror jeg det er kommunikasjon som er løsningen, slik at de begge vet hvor de har hverandre og finner en måte å kommunisere følelser på i fremtiden. Men siden kommunikasjon jo er det den ene trolig sliter med, så kan det være krevende å få det til å fungere. Et annet poeng er vel hvor tidlig man er i relasjonen. Noen slenger ut "jeg elsker deg" fra andre date. Andre kan kanskje trenge mange måneder eller et år før de er klare for å si det og være sikker på det. Anonymkode: 36101...652
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #6 Skrevet 2. mai 2022 Jeg tenker vel at jeg er glad jeg omgir meg med folk som greier å uttrykke sine følelser når det trengs og der det er adekvat, og på en måte som ikke levner noen tvil. Premature kjærlighetserklæringer kunne godt ha fått et litt avvisende svar fra meg. Men hvis man etter 4 år sammen svarer "i like måte", da mangler man emosjonell intelligens. Anonymkode: 36786...6ea
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #7 Skrevet 3. mai 2022 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Jeg tenker vel at jeg er glad jeg omgir meg med folk som greier å uttrykke sine følelser når det trengs og der det er adekvat, og på en måte som ikke levner noen tvil. Premature kjærlighetserklæringer kunne godt ha fått et litt avvisende svar fra meg. Men hvis man etter 4 år sammen svarer "i like måte", da mangler man emosjonell intelligens. Anonymkode: 36786...6ea Her er det ca to år inn i et forhold. ts Anonymkode: de2b5...470
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #8 Skrevet 3. mai 2022 Om han svarer slik betyr det ikke at han ikke elsker deg like mye som du klarer å uttrykke. Det er vel bare å uttrykke det som er problemet tror du ikke? Jeg vokste opp uten å høre "jeg elsker deg" eller "jeg er glad i deg", fordi det var bare ikke noe som ble sagt hjemme hos oss. Da jeg ble voksen og fikk slike erklæringer fra kjæresten min så måtte jeg venne meg på at sånt skulle være naturlig. Folk er forskjellige 🙃 Anonymkode: 2daf1...0d1
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #9 Skrevet 3. mai 2022 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Her er det ca to år inn i et forhold. ts Anonymkode: de2b5...470 Potayto potato. Umodent. Anonymkode: 36786...6ea
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #10 Skrevet 3. mai 2022 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Om han svarer slik betyr det ikke at han ikke elsker deg like mye som du klarer å uttrykke. Det er vel bare å uttrykke det som er problemet tror du ikke? Jeg vokste opp uten å høre "jeg elsker deg" eller "jeg er glad i deg", fordi det var bare ikke noe som ble sagt hjemme hos oss. Da jeg ble voksen og fikk slike erklæringer fra kjæresten min så måtte jeg venne meg på at sånt skulle være naturlig. Folk er forskjellige 🙃 Anonymkode: 2daf1...0d1 Etter et par år i forhold burde personen klare å uttrykke seg. Vi er forskjellige, men det er ingen grunn til å tviholde på statusen som emosjonell analfabet. Anonymkode: 36786...6ea
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2022 #11 Skrevet 4. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 3.5.2022 den 9.24): Om han svarer slik betyr det ikke at han ikke elsker deg like mye som du klarer å uttrykke. Det er vel bare å uttrykke det som er problemet tror du ikke? Jeg vokste opp uten å høre "jeg elsker deg" eller "jeg er glad i deg", fordi det var bare ikke noe som ble sagt hjemme hos oss. Da jeg ble voksen og fikk slike erklæringer fra kjæresten min så måtte jeg venne meg på at sånt skulle være naturlig. Folk er forskjellige 🙃 Anonymkode: 2daf1...0d1 Håper du har rett. Han er ikke så veldig god til å uttrykke følelser, tydeligvis. I hvert fall ikke overfor meg… Anonymkode: de2b5...470
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2022 #12 Skrevet 4. mai 2022 Etter over 20 år i lag er det mulig jeg ikke er helt i stand til å relatere meg til følelsen av tvil. Jeg kan finne på å svare: Ditto. I hvert fall hvis jeg får melding mens jeg har litt dårlig tid. Hender jeg slenger på en liten emoji med hjerter hvis jeg er i godhjørnet 😅 Anonymkode: 7bcaf...30f
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2022 #13 Skrevet 4. mai 2022 Mannen min er veldig praktisk anlagt, veldig lite følelser han viser. Han mener ikke noe negativt med det, han bare er veldig lite romantisk. Vet at han er glad i meg. 😊 Anonymkode: 7d141...c85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå