Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 Når det gjelder å gå ned i vekt, men for meg er det faktisk motsatt! Jeg har vært ganske flink med maten sier starten av februar, men likevel bare gått ned 1 kg fram til starten av april. Da begynte jeg å gå turer og trene litt (10-20 min med treningsapp, styrke, siste 1,5 uke), og med turer mener jeg 1-2 timer i terreng og med en del bakker nesten hver dag, og har i løpet av april alene gått ned 4,5 kg. Dette til tross for at jeg ikke har endret noe på maten og i tillegg helt klart har bygget litt muskler. Så for meg er det tydeligvis først og fremst bevegelse og trening som må til. Flere? Anonymkode: 9293f...72e
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #2 Skrevet 29. april 2022 Det stemmer sikkert, men du kan ikke kompensere for et elendig kosthold med trening... Anonymkode: 24187...954
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 Opplever det samme. Jeg trener 1,5 time pr dag, og ble nesten sjokkert da jeg veide meg etter første uke. Hadde gått ned nesten tre kilo. Spiser litt mer nå, men har fast rutine på treningen. Det er helt klart at den bidrar mye til vektnedgang! Anonymkode: 2052e...e77
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #4 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det stemmer sikkert, men du kan ikke kompensere for et elendig kosthold med trening... Anonymkode: 24187...954 Det er helt sikkert sant, men jeg er litt redd for at det mantraet også kan ødelegge for andre som er som meg. Jeg var skikkelig oppgitt over manglende vektnedgang og holdt på å miste motivasjonen helt siden det knapt hjalp. Jeg hadde jo hørt at trening ikke utgjør stor forskjell, men bestemte meg for å prøve som en slags siste utvei. Og herrefred som det hjalp! Så jeg synes faktisk ikke man skal kimse for mye av trening og effekten det gir heller, altså. HI Anonymkode: 9293f...72e
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det stemmer sikkert, men du kan ikke kompensere for et elendig kosthold med trening... Anonymkode: 24187...954 Jeg spiser to kokte egg og ca seks plommetomater til frokost. Alltid grønnsaksuppe til middag, bestående av kålrot, hodekål, gulrøtter og potet pluss purreløk. Det hender at jeg har chili oppi. Til kvelds spiser jeg to knekkebrød med magert kjøttpålegg eller leverpostei. Da har jeg alltid rødbeter på. I helgene spiser jeg grov frokostblanding med youghurt naturell til frokost. Fisk til en middag og kjøtt til den andre. Har grønnsaker ved siden av. Til kvelds blir det middagsrester eller et par rundstykker med ost. Imellom alle måltidene spiser jeg en frukt, og som regel litt nøtter. Dette er ikke noe usunt kosthold i det hele tatt. Får i meg alt jeg trenger av næringsstoffer. Anonymkode: 2052e...e77
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #6 Skrevet 29. april 2022 Trening funker brillefint for meg (som bare har noen ekstra kilo og ellers normal metabolisme). Det er mye bedre for helsa og sunnheten enn å drive på med et anstrengt forhold til mat og slanking. Selv om jeg spiser mer når jeg trener, går jeg likevel ned i vekt. Når jeg trener blir jeg slank, stram, glad og fornøyd med livet. Når jeg dropper trening en vinter blir jeg lubben, ufiks og deprimert. Men jeg kan tenke meg at det ikke funker helt på samme måten for folk som overspiser og drikker 3L cola om dagen. Da blir treninga litt musepiss i havet vektmessig, selv om det sikkert kan hjelpe dem også til et bedre liv fysisk og psykisk. Anonymkode: e9290...b42
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #7 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Trening funker brillefint for meg (som bare har noen ekstra kilo og ellers normal metabolisme). Det er mye bedre for helsa og sunnheten enn å drive på med et anstrengt forhold til mat og slanking. Selv om jeg spiser mer når jeg trener, går jeg likevel ned i vekt. Når jeg trener blir jeg slank, stram, glad og fornøyd med livet. Når jeg dropper trening en vinter blir jeg lubben, ufiks og deprimert. Men jeg kan tenke meg at det ikke funker helt på samme måten for folk som overspiser og drikker 3L cola om dagen. Da blir treninga litt musepiss i havet vektmessig, selv om det sikkert kan hjelpe dem også til et bedre liv fysisk og psykisk. Anonymkode: e9290...b42 Akkurat det er jeg selvfølgelig helt enig i. Jeg skjønner jo godt tankegangen bak, men som jeg svarte en lengre oppe, så er jeg litt skeptisk til at trening/bevegelse blir så bagatellisert i media ol. Som om hvis du ikke går ned i vekt med sunn mat i passe mengde, vel synd for deg, løpet er kjørt, trening hjelper ikke uansett. Det er denne holdningen jeg ville kaste lys over. Min erfaring er i hvert fall at trening/bevegelse hjelper veldig! Men klart, nå hadde/har jo jeg et greit kosthold i utgangspunktet også. Anonymkode: 9293f...72e
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #8 Skrevet 29. april 2022 Min personlige teori er at den regelen gjelder for de som ikke har kontroll på mat i utgangspunktet. Hvis du spiser mer enn du tror selv, som gjelder mange, vil effekten bli større av å endre kosthold. Hvis du derimot har kontroll på matinntaket fra før er det de justeringene som trening som gir fart i forbrenning. Men du, gratulerer med gode resultater da 🥳 Anonymkode: ec4b8...6af
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #9 Skrevet 29. april 2022 Hvis du trener uten å spise mer, er det jo klart at du går ned! 500 ekstra kcal i minus hver dag blir jo en halv kilo i uken ned ca. Anonymkode: e2b8f...8fc
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #10 Skrevet 29. april 2022 Helt likt her. Trening er utløsende faktor for at jeg går ned i vekt! Anonymkode: 16d3c...447
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #11 Skrevet 29. april 2022 For de som virkelig er overvektige er det sånn. Spiser du 1000-1500 kalorier for mye om dagen (eller mer) er det vanskelig å trene seg ned i vekt. For å trene vekk 2000 kalorier om dagen er MYE trening, og er du sykelig overvektig klarer du ikke det. Da er det bedre å spise færre kalorier og gå ned i vekt på den måten. Men om du ikke spiser altfor mange kalorier for mye kan du selvfølgelig trene og gå ned i vekt og bli strammere i kroppen. Anonymkode: ac109...864
Tante Hufsa Skrevet 29. april 2022 #12 Skrevet 29. april 2022 Samme her. Men…. Ved trening så trigges jeg mer til å ta sunne valg da. Så du skal ikke se deg helt blind på at du har trent. Det frister mer å være flink resten av dagen når jeg har trent. Pluss, jeg føler meg lettere til sinns etter trening. En lykkeligere person trøstespiser mindre. 😂 Jeg responderer også raskt på trening. Bygger fort muskler og får raskt kondisjon. Så hvileforbrenningen øker jo ganske raskt også, den har mye å si. Kosthold er selvsagt det viktigste, men de som sier det ikke har noe å si om man trener tar grundig feil. For treningen tilfører for meg og mange med meg flere positive faktorer som ikke nødvendigvis fører til vektnedgang men som gjør livet lettere.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #13 Skrevet 29. april 2022 Jeg har spist det samme siden februar, gikk ned 1 kg. Veide 65 kg. Begynte å trene for 4 uker siden og har gått ned 4 kg. Du har også etterforbrenning ved trening, altså ikke kun det du forbrenner der og da. Anonymkode: 16d3c...447
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #14 Skrevet 29. april 2022 Tante Hufsa skrev (31 minutter siden): Samme her. Men…. Ved trening så trigges jeg mer til å ta sunne valg da. Så du skal ikke se deg helt blind på at du har trent. Det frister mer å være flink resten av dagen når jeg har trent. Pluss, jeg føler meg lettere til sinns etter trening. En lykkeligere person trøstespiser mindre. 😂 Jeg responderer også raskt på trening. Bygger fort muskler og får raskt kondisjon. Så hvileforbrenningen øker jo ganske raskt også, den har mye å si. Kosthold er selvsagt det viktigste, men de som sier det ikke har noe å si om man trener tar grundig feil. For treningen tilfører for meg og mange med meg flere positive faktorer som ikke nødvendigvis fører til vektnedgang men som gjør livet lettere. Haha, true that. Sover bedre, mer lykkelig = mindre «nå trenger jeg en sjokolade for å orke ut dagen» Anonymkode: ec4b8...6af
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #15 Skrevet 29. april 2022 Tenker at det gjelder de som har veldig mye å gå av, og også de som kanskje er i normal bevegelse ellers. Sier seg selv at om man har en jobb hvor man sitter stille, og ellers ikke bruker kroppen noe særlig, vil man kjenne det på vekta om man begynner å bevege seg. Anonymkode: 336cc...4e4
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #16 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Akkurat det er jeg selvfølgelig helt enig i. Jeg skjønner jo godt tankegangen bak, men som jeg svarte en lengre oppe, så er jeg litt skeptisk til at trening/bevegelse blir så bagatellisert i media ol. Som om hvis du ikke går ned i vekt med sunn mat i passe mengde, vel synd for deg, løpet er kjørt, trening hjelper ikke uansett. Det er denne holdningen jeg ville kaste lys over. Min erfaring er i hvert fall at trening/bevegelse hjelper veldig! Men klart, nå hadde/har jo jeg et greit kosthold i utgangspunktet også. Anonymkode: 9293f...72e Dette er jeg helt enig i. Jeg tror alle kan få et bedre liv med mer bevegelse, uavhengig av vekt og spisevaner. Anonymkode: e9290...b42
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #17 Skrevet 29. april 2022 En annen effekt av trening er jo at man får bedre blodsukkerregulering, noe som igjen gjør at man legger vanskeligere på seg, og lettere går ned i vekt. Anonymkode: 31a51...38f
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #18 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Det stemmer sikkert, men du kan ikke kompensere for et elendig kosthold med trening... Anonymkode: 24187...954 Jo, du kan jo brenne opp de ekstra kaloriene med trening. DUUUUH. Anonymkode: 43ae9...c26
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #19 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Haha, true that. Sover bedre, mer lykkelig = mindre «nå trenger jeg en sjokolade for å orke ut dagen» Anonymkode: ec4b8...6af Dette er min erfaring også. Anonymkode: 43ae9...c26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå