Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #1 Skrevet 26. april 2022 Har ikke a-4 mennesker lenger mulighet, eller ser man ikke verdien i vennskap på grunn av manglende erfaringen med det? Det er flere tråder her som handler og har handlet om vennskap. Det ser ut som om veldig få har det jeg personlig kaller vennskap. Der man har jevnlig kontakt, hvor man møtes til jentekveld om det er hjemme, på restaurant eller en hotellweekend rett og slett. Hvor man betror seg til hverandre og ikke skjuler noe. Hvor man har minner sammen og kjenner hverandre godt. Finnes det ikke så mange slike vennskap lenger, eller er det her inne på forumet det er mange introverte eller mye ensomhet eller hvor man ikke prioriterer slikt? Hvis siste, så hvorfor ikke? Vennskap for meg er jo det viktigste en har i livet når en ser bort fra eventuelle barn. Det er vennskap som varer og venninner en alltid vet er der. Det ville vært forferdelig tomt uten. Anonymkode: 3ba26...459
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #2 Skrevet 26. april 2022 Selvfølgelig har vi vennskap! Av forskjellig art og lengde. Min beste venninne har jeg kjent i 50 år, altså vi er vokst opp sammen. Hun er nærere meg enn min søster. Så har jeg venninner fes barneårene, ungdomsårene, tidlig voksenliv og nå i godt voksen alder. Min siste gode venninne traff jeg faktisk i fjor. Vi bare klikket og kan snakkes i timesvis. Det er venninner til forskjellige behov. Min eldste venninne kjenner alt og vet alt i konteksten av hele livet og familien og slt. Min nyeste venninne kjenner meg kun i konteksten av meg i dag, det er utrolig befriende. Jeg regner med deg er deg fra lojalitetsdiskusjonen… Du tror sikkert du er litt over oss andre.. Anonymkode: 063be...2c6
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #3 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Selvfølgelig har vi vennskap! Av forskjellig art og lengde. Min beste venninne har jeg kjent i 50 år, altså vi er vokst opp sammen. Hun er nærere meg enn min søster. Så har jeg venninner fes barneårene, ungdomsårene, tidlig voksenliv og nå i godt voksen alder. Min siste gode venninne traff jeg faktisk i fjor. Vi bare klikket og kan snakkes i timesvis. Det er venninner til forskjellige behov. Min eldste venninne kjenner alt og vet alt i konteksten av hele livet og familien og slt. Min nyeste venninne kjenner meg kun i konteksten av meg i dag, det er utrolig befriende. Jeg regner med deg er deg fra lojalitetsdiskusjonen… Du tror sikkert du er litt over oss andre.. Anonymkode: 063be...2c6 Hva var greia med siste setning??? Anonymkode: 3ba26...459
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #4 Skrevet 26. april 2022 Jeg er nok blant de som har vennskap i små grupper, men jeg har ikke blitt en syklubb, turvenninne nei. men jeg har venninner men jeg møter dem en og en. og de fleste jobber i turnus og har familie og drifter minst en barneaktivitet. Det sier seg selv at det vi har tid til er en kaffekopp i ny og ne. Jeg har aldri hatt stor vennegrupper rundt meg men noen få gode, men de kommer og går gjennom livet. jeg skulel gjerne vært en syklubb, forlover, reisevenninne. men jeg har avfunnet meg med at jeg velges ikke til sånne vennskap og jeg har det bra for det. Men jeg er jo ikke ensom av den grunn. Anonymkode: dcec9...eb7
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #5 Skrevet 26. april 2022 Jeg har flere dype, nære vennskap i livet mitt. Likevel er det ingen som vet at jeg prøvde å ta livet mitt med tabletter da jeg var 14. Det er det faktisk ingen i hele verden som vet... Anonymkode: 5266e...46b
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #6 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg er nok blant de som har vennskap i små grupper, men jeg har ikke blitt en syklubb, turvenninne nei. men jeg har venninner men jeg møter dem en og en. og de fleste jobber i turnus og har familie og drifter minst en barneaktivitet. Det sier seg selv at det vi har tid til er en kaffekopp i ny og ne. Jeg har aldri hatt stor vennegrupper rundt meg men noen få gode, men de kommer og går gjennom livet. jeg skulel gjerne vært en syklubb, forlover, reisevenninne. men jeg har avfunnet meg med at jeg velges ikke til sånne vennskap og jeg har det bra for det. Men jeg er jo ikke ensom av den grunn. Anonymkode: dcec9...eb7 Man trenger jo ikke mange venner. Det holder med én, selv om kanskje det beste er to :-) tenker at det iblant er fint å få litt ulikt perspektiv på ting. Det du skriver med å ha tid er noe jeg stusser ved. Flere kvinner som er gift og har familie skriver at den har alt fokus i småbarnsperioder. Akkurat det syns jeg er litt snålt, for menn har da alltids mulighet til fotballturer, jaktturer og guttetur på hytta liksom. Hvorfor er så mange kvinner bare hjemme? Her tar jo også venninner med seg babyer når vi treffes en helg. Kun fordi de ammer da. De lar ikke familie stoppe dem fra venninnetreff. Anonymkode: 3ba26...459
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #7 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg har flere dype, nære vennskap i livet mitt. Likevel er det ingen som vet at jeg prøvde å ta livet mitt med tabletter da jeg var 14. Det er det faktisk ingen i hele verden som vet... Anonymkode: 5266e...46b Er det skam som hindrer deg i å fortelle det? Anonymkode: 3ba26...459
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #8 Skrevet 26. april 2022 Jeg har flere nære og fortrolige venner. Og jeg har ikke så veldig mange omgangsvenner, selv om det er noen av dem også. Det har litt å gjøre med hvordan jeg fungerer. Jeg liker fortrolige samtaler på tomannshånd (og vet at jeg er en morsom og inspirerende samtalepartner i den settingen), men jeg er ikke så glad i smalltalk og blir lett stressa i grupper. Mine nære venner snakker jeg med om alt fra hverdagsgleder, litteratur, politikk, historie eller hobbyer til dypt traumatiske livserfaringer. Anonymkode: 359b7...bec
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #9 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Man trenger jo ikke mange venner. Det holder med én, selv om kanskje det beste er to 🙂 tenker at det iblant er fint å få litt ulikt perspektiv på ting. Det du skriver med å ha tid er noe jeg stusser ved. Flere kvinner som er gift og har familie skriver at den har alt fokus i småbarnsperioder. Akkurat det syns jeg er litt snålt, for menn har da alltids mulighet til fotballturer, jaktturer og guttetur på hytta liksom. Hvorfor er så mange kvinner bare hjemme? Her tar jo også venninner med seg babyer når vi treffes en helg. Kun fordi de ammer da. De lar ikke familie stoppe dem fra venninnetreff. Anonymkode: 3ba26...459 Nei altså, her har ikke mannen heller reist på gutteturer, fotballturer, jaktturer. Ingen av oss blir "valgt"/spurt om sånt.... Det er ikke fordi ingen av oss vil men jeg tror ikke vi ses på som aktuelle? jeg ser ikke på oss som særlige festlige... heller mer nerder? Nå skal det sies at vi har driftet en barneaktivitet sammen i 10 år. slik at vi har jo dratt på turer med den aktiviteten. av og til begge, av og til hver for oss. Jeg er defintivt ikke bare hjemme, 100% jobb, 50 % master, minst 10 timer frivillighet i uka og egen trening 2 ganger i uka pluss barn, mann, hus, hytte, gamle foreldre. Så jeg sitter jo ikke inne alene og ensom selv om jeg ikke går i syklubb? Noen av oss skaper sosiale arenaer på andre måter enn gjennom vennskapsbånd. Anonymkode: dcec9...eb7
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #10 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei altså, her har ikke mannen heller reist på gutteturer, fotballturer, jaktturer. Ingen av oss blir "valgt"/spurt om sånt.... Det er ikke fordi ingen av oss vil men jeg tror ikke vi ses på som aktuelle? jeg ser ikke på oss som særlige festlige... heller mer nerder? Nå skal det sies at vi har driftet en barneaktivitet sammen i 10 år. slik at vi har jo dratt på turer med den aktiviteten. av og til begge, av og til hver for oss. Jeg er defintivt ikke bare hjemme, 100% jobb, 50 % master, minst 10 timer frivillighet i uka og egen trening 2 ganger i uka pluss barn, mann, hus, hytte, gamle foreldre. Så jeg sitter jo ikke inne alene og ensom selv om jeg ikke går i syklubb? Noen av oss skaper sosiale arenaer på andre måter enn gjennom vennskapsbånd. Anonymkode: dcec9...eb7 Jeg tenkte ikke på ensomhet egentlig. Mer på noen kvinners prioriteringer. Anonymkode: 3ba26...459
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #11 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Hva var greia med siste setning??? Anonymkode: 3ba26...459 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Man trenger jo ikke mange venner. Det holder med én, selv om kanskje det beste er to 🙂 tenker at det iblant er fint å få litt ulikt perspektiv på ting. Det du skriver med å ha tid er noe jeg stusser ved. Flere kvinner som er gift og har familie skriver at den har alt fokus i småbarnsperioder. Akkurat det syns jeg er litt snålt, for menn har da alltids mulighet til fotballturer, jaktturer og guttetur på hytta liksom. Hvorfor er så mange kvinner bare hjemme? Her tar jo også venninner med seg babyer når vi treffes en helg. Kun fordi de ammer da. De lar ikke familie stoppe dem fra venninnetreff. Anonymkode: 3ba26...459 Greia med siste setning er en kommentar som du bekrefter i neste innlegg, du har en godt synlig holdning som viser at du føler deg litt bedre enn andre. Anonymkode: 063be...2c6
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #12 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Greia med siste setning er en kommentar som du bekrefter i neste innlegg, du har en godt synlig holdning som viser at du føler deg litt bedre enn andre. Anonymkode: 063be...2c6 Kan du slutte? Anonymkode: 3ba26...459
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #13 Skrevet 26. april 2022 Jeg har flere slike venner. Men det er allikevel ikke alt jeg kan fortelle de. Noen nære som går gjennom en depresjon og selvmordforsøk. Det påvirker jo meg, men ikke min historie å fortelle og jeg kan ikke utlevere de, uansett hvor mye jeg stoler på vennene mine. Anonymkode: 1b442...ea4
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #14 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Kan du slutte? Anonymkode: 3ba26...459 Skal du be alle som ytrer seg mot deg å slutte? Anonymkode: 1d94c...511
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #15 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jeg tenkte ikke på ensomhet egentlig. Mer på noen kvinners prioriteringer. Anonymkode: 3ba26...459 men jeg tror det fins noen som blir med i sånne grupperinger, og noen av oss som ikke blir funnet verdig... greit nå, men det var rart og litt vondt når "alle" giftet seg og fikk barn. men jeg bel aldri ansett for å være verken forlover eller faddermaterie, jeg er en sånn du har i vennegjengen som er med men ikke som den første og viktige. men om hele gjengen skal være komplett så er jeg der. så jeg ble jo invitert i bryllup, utdrikkingslag, bursdager. men jeg er ikke den som ses på osm den nærmeste noen av de andre.... og dermed så nei syklubbbilder og reiseturer er jeg ikke med på... så jeg tror ikke det bare handler om priorieringer, emn vi kan jo si det? så virker vi ikke ensomme og rare? det kan nok ha sett sånn utad at jeg har så mye på kalenderen. men innerst inne så hadde jeg jo hatt tid til syklubb og jentetur... Anonymkode: dcec9...eb7
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #16 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Kan du slutte? Anonymkode: 3ba26...459 Ikke still spørsmål om du ikke vil ha svar. Anonymkode: 063be...2c6
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #17 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Skal du be alle som ytrer seg mot deg å slutte? Anonymkode: 1d94c...511 Nei absolutt ikke, men det å komme inn i en tråd å sutre fordi hun føler at en trådstarter er bedre enn seg selv hører ikke noe sted hjemme. Ikke at hun gjentar det heller. Det er ikke noen andre her som skyld at hun sliter med lav selvfølelse eller lite selvsikkerhet. Å angripe noen som lager en tråd på grunn av det er bare å lage uro. Da må det gå an å si fra. Anonymkode: 3ba26...459
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #18 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei absolutt ikke, men det å komme inn i en tråd å sutre fordi hun føler at en trådstarter er bedre enn seg selv hører ikke noe sted hjemme. Ikke at hun gjentar det heller. Det er ikke noen andre her som skyld at hun sliter med lav selvfølelse eller lite selvsikkerhet. Å angripe noen som lager en tråd på grunn av det er bare å lage uro. Da må det gå an å si fra. Anonymkode: 3ba26...459 Jeg har ikke hverken lav selvfølelse eller liten selvsikkerhet, altså. Men jeg syntes jeg kjente deg igjen fra den andre tråden fordi du uttrykker deg på samme måte. Du fremstår veldig ovenfra og ned, jeg har ikke angrepet deg jeg bare kommenterte. Jeg skal la det være med det videre, du leser bare det du vil. Anonymkode: 063be...2c6
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #19 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ikke still spørsmål om du ikke vil ha svar. Anonymkode: 063be...2c6 Jeg spurte hva greia var. Det handlet om et utidig angrep helt uten grunn. Da blir ikke saken bedre av å gjenta det. Hvis noen blir så provoserte fordi de føler seg underlegen andre, så må de heller holde seg unna tråden Isteden for å synke ned på det nivået og gjøre alt bare verre for seg selv. Anonymkode: 3ba26...459
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #20 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har ikke a-4 mennesker lenger mulighet, eller ser man ikke verdien i vennskap på grunn av manglende erfaringen med det? Det er flere tråder her som handler og har handlet om vennskap. Det ser ut som om veldig få har det jeg personlig kaller vennskap. Der man har jevnlig kontakt, hvor man møtes til jentekveld om det er hjemme, på restaurant eller en hotellweekend rett og slett. Hvor man betror seg til hverandre og ikke skjuler noe. Hvor man har minner sammen og kjenner hverandre godt. Finnes det ikke så mange slike vennskap lenger, eller er det her inne på forumet det er mange introverte eller mye ensomhet eller hvor man ikke prioriterer slikt? Hvis siste, så hvorfor ikke? Vennskap for meg er jo det viktigste en har i livet når en ser bort fra eventuelle barn. Det er vennskap som varer og venninner en alltid vet er der. Det ville vært forferdelig tomt uten. Anonymkode: 3ba26...459 Føler det motsatt. At alle rundt meg har mange venner. Jeg er kronisk syk, men har mange venner som vil finne på noe en dag jeg er friskere. Anonymkode: 4a48f...0a7
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #21 Skrevet 26. april 2022 Hvem er vanlige mennesker? Jeg er ganske vanlig, og jeg har venner, men møter de ikke jevnlig. Vi har alle ting vi er med på i hverdager og helger, og har ikke tid. Noen er på fotballkamper, noen er på håndballkamper, turnstevner osv. Det er faktisk sjelden det passer samtidig. Anonymkode: 9bf37...04d
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. april 2022 #22 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Man trenger jo ikke mange venner. Det holder med én, selv om kanskje det beste er to 🙂 tenker at det iblant er fint å få litt ulikt perspektiv på ting. Det du skriver med å ha tid er noe jeg stusser ved. Flere kvinner som er gift og har familie skriver at den har alt fokus i småbarnsperioder. Akkurat det syns jeg er litt snålt, for menn har da alltids mulighet til fotballturer, jaktturer og guttetur på hytta liksom. Hvorfor er så mange kvinner bare hjemme? Her tar jo også venninner med seg babyer når vi treffes en helg. Kun fordi de ammer da. De lar ikke familie stoppe dem fra venninnetreff. Anonymkode: 3ba26...459 Jeg føler at mange blander begrepet tid med det å prioritere. Vi har alle like mye tid, nøyaktig 24 timer hvert eneste døgn. Så har vi forskjellige behov, og vi prioriterer tiden vår utifra det. Noen ønsker å prioritere helgeturer med venner, mens andre vil heller tilbringe helgene med familien. At noen damer er av de som prioriterer familie fremfor venner er like vanlig som at noen menn prioriterer tid med venner. Og motsatt. Noen menn vil heller være hjemme med familie, mens noen damer gjerne vil være sosiale utenfor husets fire vegger.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #23 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Hvem er vanlige mennesker? Jeg er ganske vanlig, og jeg har venner, men møter de ikke jevnlig. Vi har alle ting vi er med på i hverdager og helger, og har ikke tid. Noen er på fotballkamper, noen er på håndballkamper, turnstevner osv. Det er faktisk sjelden det passer samtidig. Anonymkode: 9bf37...04d Vanlige så tenker jeg på de som ikke er så privilegerte som de som stort sett har tid og økonomi til å gjøre hva de vil når de vil. Den perfekte mor, påan igjen skrev (Akkurat nå): Jeg føler at mange blander begrepet tid med det å prioritere. Vi har alle like mye tid, nøyaktig 24 timer hvert eneste døgn. Så har vi forskjellige behov, og vi prioriterer tiden vår utifra det. Noen ønsker å prioritere helgeturer med venner, mens andre vil heller tilbringe helgene med familien. At noen damer er av de som prioriterer familie fremfor venner er like vanlig som at noen menn prioriterer tid med venner. Og motsatt. Noen menn vil heller være hjemme med familie, mens noen damer gjerne vil være sosiale utenfor husets fire vegger. Tror du det er jevnt fordelt altså? At det er like mange menn som prioriterer familie i like stor grad som kvinner? Anonymkode: 3ba26...459
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #24 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Vanlige så tenker jeg på de som ikke er så privilegerte som de som stort sett har tid og økonomi til å gjøre hva de vil når de vil. Tror du det er jevnt fordelt altså? At det er like mange menn som prioriterer familie i like stor grad som kvinner? Anonymkode: 3ba26...459 Ikke meg du spør, men i mine kretser er det det, både blant venner og i familien. Mulig det finnes noen unntak, men det kan jeg ikke komme på i farten. V Anonymkode: 73877...03a
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #25 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ikke meg du spør, men i mine kretser er det det, både blant venner og i familien. Mulig det finnes noen unntak, men det kan jeg ikke komme på i farten. V Anonymkode: 73877...03a Ok, jeg er nok mer vant til at det stort sett er menn som drar ut av huset. Mye mulig fordi det er mye friluft og jakt-interesse blant dem. Også fotballturer rundt i Europa er vanlig, men det skjer ikke ofte da. Kanskje 1-2 ganger i året. Anonymkode: 3ba26...459
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå