Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Mitt barn er på idrettsstevne med overnatting. I løpet av kvelden har noen andre barn ødelagt både smartklokka og mobilen hennes. Hun er helt fortvilet og vil ikke være med på konkurransene i morgen, men jeg kan ikke hente henne på grunn av avstand. For oss blir det svært dyrt å erstatte både klokke og mobil, mobilen ble kjøpt for bare tre dager siden. Bør jeg melde fra til arrangøren og kreve å få tingene erstattet? Hva hadde dere gjort her? Ellers må jeg bare selge gifteringen og klokka for å kjøpe nytt til henne. Anonymkode: bac99...14a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Mitt barn er på idrettsstevne med overnatting. I løpet av kvelden har noen andre barn ødelagt både smartklokka og mobilen hennes. Hun er helt fortvilet og vil ikke være med på konkurransene i morgen, men jeg kan ikke hente henne på grunn av avstand. For oss blir det svært dyrt å erstatte både klokke og mobil, mobilen ble kjøpt for bare tre dager siden. Bør jeg melde fra til arrangøren og kreve å få tingene erstattet? Hva hadde dere gjort her? Ellers må jeg bare selge gifteringen og klokka for å kjøpe nytt til henne. Anonymkode: bac99...14a Jeg vil tippe at ikke arrangør er ansvarlig her. Slike ting tar man med på eget ansvar. Sjekk hvorvidt reiseforsikring/innboforsikring kan dekke noe.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 Hvis hun vet hvem som ødela tingene og det ble gjort med vilje, krever du erstatning fra foreldrene. Hvis hun ikke vet hvem det var tar du det med reiseforsikringen. Uansett bør lederen få beskjed. Anonymkode: 28fa7...57a
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 Gi alltid beskjed til ledere når slikt skjer, for de skal vite om hva barna gjør og hva andre blir utsatt for. På den måten kan de sette inn eventuelle tiltak. De er derimot ikke ansvarlige for barnas eiendeler. Datteren din må fortelle hvem som har gjort det om hun vet, og så tar du det med foreldrene til disse. Håper at det ordner seg! Anonymkode: ee6d2...1c9
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 Du bør melde fra til leder, så kan denne ta det videre om det er snakk om mobbing, ødeleggelser med vilje e.l. Erstatning må du nok evt ta med reiseforsikring eller selv, man tar alltid med sånt på eget ansvar. Min datter har en gammel mobil hun tar med når hun er på sånne ting med overnatting, bare flytter simkortet over. Når det er så mange unger/ungdommer samlet og man ikke får passet på tingene hele tiden er det best at det nyeste og dyreste blir hjemme. Anonymkode: be8d9...7f7
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #6 Skrevet 23. april 2022 Hva mener du med ødelagt, da? Er det knust skjerm kan den jo enkelt erstattes. Du må jo finne ut hva som har hendt. Godt gjort og få ødelagt to dyre eiendeler på et døgn... Anonymkode: 5f9c1...bc4
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #7 Skrevet 23. april 2022 Reiseforsikring. Anonymkode: 2ddd2...4fb
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #8 Skrevet 23. april 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Hva mener du med ødelagt, da? Er det knust skjerm kan den jo enkelt erstattes. Du må jo finne ut hva som har hendt. Godt gjort og få ødelagt to dyre eiendeler på et døgn... Anonymkode: 5f9c1...bc4 Godt gjort å få ødelagt? Så sympatisk du er... Anonymkode: ee6d2...1c9
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #9 Skrevet 23. april 2022 Hvis hun vet hvem som har gjort det så lever en anmeldelse og ta det uansett via reiseforsikring. Anonymkode: 8d5d0...76b
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #10 Skrevet 24. april 2022 Det enkleste er å melde dette som herverk til politet også ta det via reiseforskringen om dere har det. Saken blir nok umiddelbart henlagt hos politet, men det kan være dere får det dekket via forsikringen. Anonymkode: 8cea7...60b
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #11 Skrevet 24. april 2022 Meld til politiet. Anonymkode: 5f6dd...5e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå