Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ditt barn ha mobil på soverommet når han/hun legger seg? Hvor gammelt er barnet?

Anonymkode: f34c2...b97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min er 10 år å får selvfølgelig ikke lov å ha mobil på soverommet om kvelden. 

Anonymkode: 8ac2f...715

Skrevet

Barna på 18 og 16 får lov, mens den på to år ikke får. Ikke den på to mnd heller.

Skrevet

Ja selvsagt 

15 år

Anonymkode: 6a734...0d5

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (2 minutter siden):

Barna på 18 og 16 får lov, mens den på to år ikke får. Ikke den på to mnd heller.

Jeg er mest imponert over at den på to måneder har mobiltelefon 🤣

Anonymkode: a6d0d...0ab

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er mest imponert over at den på to måneder har mobiltelefon 🤣

Anonymkode: a6d0d...0ab

Selvsagt! Han har litt dårlig verbalt språk, så han tekster når han trenger ny bleie👍🏻

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sønnen min er 10 år å får selvfølgelig ikke lov å ha mobil på soverommet om kvelden. 

Anonymkode: 8ac2f...715

Dattern min er 10 år, selvfølgelig får hun lov til å ha mobil på soverommet om kvelden. Og om natten. Hun misbruker ikke skjerm.

Hun ser 5 min på noen craft videoer, skrur av lys og tlf, og sovner med engang. Hun har bare klokke på tlf, så kjekt å ha den i nærheten. Våkner hun på natten, kan hun se en video på YouTube, og sovne igjen. 0 problem. 😊

Anonymkode: e9ca6...1d1

Skrevet

16-åringen får, men ikke 12-åringen. Jeg stoler ikke på at han legger bort mobilen. 

Anonymkode: d3ad3...eb3

Skrevet

10 åringen vil ikke ha den på rommet fordi det er så mange som sender meldinger i chatten til langt på natt. Det er nok mitt for mange foreldre som stoler på at barna lar den ligge i ro på nattbordet ;) 

Anonymkode: 5eff7...5ef

Skrevet

Barnet på 10 får ha mobil på soverommet.  Har foreldrekontroll app på den, så den slår seg av på gitt tidspunkt, så det kun går an å ringe med den. Bruker den som vekkerklokke. 

Anonymkode: d4ce7...2ac

Skrevet

Nei, 10 åringen har ikke behov for noen mobil ved sengetid. 

Skrevet

I ferier og helger, får 11 åringen ha mobil på rommet, men ikke når det er skole

Anonymkode: e9864...ba7

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Får ditt barn ha mobil på soverommet når han/hun legger seg? Hvor gammelt er barnet?

Anonymkode: f34c2...b97

14 år og får fortsatt ikke ha mobil på rommet på hverdager. Har prøvd, men det blir ikke soving og en uopplagt sinnatagg som ikke kommer seg på skolen dagen etter. 

Anonymkode: b50b2...14d

Skrevet

Ja, de er 19, 17, 15 og 13 år. Yngste fikk lov tidligere enn de andre i samråd med BUP fordi hun strever mye med søvnvansker og angst, og det å ha mobilen der hjelper (lytte til musikk, kunne sende oss sms hvis hun får angstanfall og ikke klarer å gå).

Anonymkode: 2192c...6ea

Skrevet

Skjerm på soverom er jo grunn nr.1 til dårlig søvn. 

Anonymkode: 13604...276

Skrevet

Så naive mange av dere er. Våre har ikke fått lov før de er nesten ferdig med ungdomskolen. Og når vi har kikket på skjermen om morgenen ofte er hele skjermen dekket av varslinger. Venner som sender snap eller meldinger både 2 og 4 på natta. Og foreldrene til disse vennene mener selv at barna sover. Gi ungene en vekkerklokke. Det finnes ikke EN eneste god grunn for å ha mobilen på rommet om natta. Ikke en.

Anonymkode: 5e8f6...bad

Skrevet

17 og 14 åringen får, men ikke 8 åringen

Anonymkode: 73233...e3b

Skrevet

Vi var naive gitt, 13 åringen bruker tlf som vekkerklokke. Vi stolte på henne, men gikk igjennom snapene en dag, og der hadde hun sendt snap kl 3 og 4 om natten midt i ukedagene, og venner svarte gitt. Så nå er det ikke tlf på rommet nei. Så nei, man kan ikke alltid stole på disse barna. Dette ble og tatt opp på foreldremøte av lærer da det var mange trøtte ungdommer.

12 åringen får ikke lov og 6 åringen har ikke tlf.

Anonymkode: 37937...57c

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Så naive mange av dere er. Våre har ikke fått lov før de er nesten ferdig med ungdomskolen. Og når vi har kikket på skjermen om morgenen ofte er hele skjermen dekket av varslinger. Venner som sender snap eller meldinger både 2 og 4 på natta. Og foreldrene til disse vennene mener selv at barna sover. Gi ungene en vekkerklokke. Det finnes ikke EN eneste god grunn for å ha mobilen på rommet om natta. Ikke en.

Min sønn ringte meg i natt fordi han hadde kjørt på et dyr. Det synes jeg ikke bare er en grunn, men til og med en god grunn.

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (15 minutter siden):

Min sønn ringte meg i natt fordi han hadde kjørt på et dyr. Det synes jeg ikke bare er en grunn, men til og med en god grunn.

Det var vel neppe på soverommet? Eller hvem vet; tenåringers soverom kan noen ganger være som en jungel🥵🦍🦥

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det var vel neppe på soverommet? Eller hvem vet; tenåringers soverom kan noen ganger være som en jungel🥵🦍🦥

Jeg var på soverommet, og hadde mobilen med meg.

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (36 minutter siden):

Nå var det vel heller ikke de voksne det var snakk om i denne tråden var det vel? Regner med du har mer impulskontroll enn en 13 åring? Jeg har også mobilen på soverommet fordi jeg har to ungdommer med lappen som er mye ute på fest i helgene....men minste derimot får ikke ha den på soverommet fordi jeg vet lysten blir for stor når skjermen lyser eller den vibrerer.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nå var det vel heller ikke de voksne det var snakk om i denne tråden var det vel? Regner med du har mer impulskontroll enn en 13 åring? Jeg har også mobilen på soverommet fordi jeg har to ungdommer med lappen som er mye ute på fest i helgene....men minste derimot får ikke ha den på soverommet fordi jeg vet lysten blir for stor når skjermen lyser eller den vibrerer.

Jada, men i innlegget seg siterte stod det ingenting om barn, bare at det ikke fantes gode grunner til å ha telefonen på rommet. Ei lenger opp skrev også om en unge på 13 som fikk mindre angstproblemer ved å ha telefon tilgjengelig.

At ikke alle er modne nok til å la telefonen ligge er en ting, men for veldig mange er det ikke et problem å ha den med. At andre skal dømme pga egne preferanser blir for dumt.

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (Akkurat nå):

Jada, men i innlegget seg siterte stod det ingenting om barn, bare at det ikke fantes gode grunner til å ha telefonen på rommet. Ei lenger opp skrev også om en unge på 13 som fikk mindre angstproblemer ved å ha telefon tilgjengelig.

At ikke alle er modne nok til å la telefonen ligge er en ting, men for veldig mange er det ikke et problem å ha den med. At andre skal dømme pga egne preferanser blir for dumt.

Ja det vil vel alltid være en unge med angst eller problemer som bruker det som grunn til å ha telefonen der - men for 99% av barn / unge tenåringer er det virkelig ikke noen grunn til å ha den på soverommet. Kan du kanskje nevne noen gode grunner?

Skrevet

Min 13-åring bruker tlf til lydbok på kvelden. Hun setter på ikke-forstyrr, og vi sjekker at hun sover før vi legger oss selv. På et tidspunkt vil vi vel legge oss mer samtidig, men da håper jeg gode vaner sitter. 

Anonymkode: f36d9...922

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...