Gå til innhold

Opptøyene i Sverige ….

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om  der er lagd noe innlegg om dette. 

Jeg forsvarer ikke  brenningen av Koranen.

men hvordan kan vi forstå reaksjonene til muslimene? 

Anonymkode: e6031...5af

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

At politiet aldri burde ha lot den pedofile høyreekstremisten å få brenne koranen.

https://www.sydsvenskan.se/2022-04-17/malmobor-upprorda-lat-honom-ga-och-branna-bocker-i-sitt-land

Anonymkode: be011...324

Ytringsfrihet gjelder også folk man er diametralt uenige med. Med frihet følger ansvar, men tullinger vil alltid finnes. Hvis ingen reagerte ville han heller ikke gidde å oppføre seg så infantilt. 

Anonymkode: 358dd...2ea

Skrevet

Altså her står vestlige og brenner koranen. En bok de vet er hellig for muslimene. De vet de blir sine av at det skjer. Likevel gjør vi det fordi vi har ytringsfrihet. Det gjøres jo bare for å provosere. Skape en gjeng illsinte muslimer for så å fortelle om hvor voldelige og idioter de er som oppfører seg sånn eller slik. Det blir litt som å slå ned naboen og gi han skylden når han blir sint på meg.

Hva er poenget med å brenne koranen? Brenn bibelen i stedet! 

Anonymkode: 81dd0...791

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Altså her står vestlige og brenner koranen. En bok de vet er hellig for muslimene. De vet de blir sine av at det skjer. Likevel gjør vi det fordi vi har ytringsfrihet. Det gjøres jo bare for å provosere. Skape en gjeng illsinte muslimer for så å fortelle om hvor voldelige og idioter de er som oppfører seg sånn eller slik. Det blir litt som å slå ned naboen og gi han skylden når han blir sint på meg.

Hva er poenget med å brenne koranen? Brenn bibelen i stedet! 

Om man hører hva politet i Sverige sier så virker det som volden er utført av kjente gjengkriminelle som benytter denne muligheten til å angripe politet. 

Men i et demokrati så MÅ man tåle at en bok blir brent. Om du slår ned naboen som gjør du noe ulovlig, om du brenner opp din mattebok gjør du ikke noe ulovlig. 

Anonymkode: 8683a...f45

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Om man hører hva politet i Sverige sier så virker det som volden er utført av kjente gjengkriminelle som benytter denne muligheten til å angripe politet. 

Men i et demokrati så MÅ man tåle at en bok blir brent. Om du slår ned naboen som gjør du noe ulovlig, om du brenner opp din mattebok gjør du ikke noe ulovlig. 

Jeg forstår ikke hvorfor behovet for å provosere med vilje er tilstede. Sitter du å vifter med papir opp i ansiktet på noen og sier «luften er for alle» når de blir sint? For det var det som var målet med å gjøre det. Noen ble ferdig med sånt i 1. klasse, andre er like dumme som voksne

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor behovet for å provosere med vilje er tilstede. Sitter du å vifter med papir opp i ansiktet på noen og sier «luften er for alle» når de blir sint? For det var det som var målet med å gjøre det. Noen ble ferdig med sånt i 1. klasse, andre er like dumme som voksne

Jeg forstår ikke hvorfor de reagerer med vold og trusler, det er ingenting som rettferdiggjør det.

Anonymkode: 02618...c91

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke hvorfor de reagerer med vold og trusler, det er ingenting som rettferdiggjør det.

Forstår du at noen blir sinte når de blir provosert da? Og at sinnet ofte blir større når de er mange?

Det aller beste hadde selvsagt vært å møte opp 10 000 for å se på, og så snu ryggen til og gå sakte fra stedet, men det er vanskelig å få til. Behovet for å være 3 år er litt for sterkt i enkelte sjeler

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Regner med at man i 1.klasse også har lært at det ikke er lov å kaste stein på noen uansett hva som skjer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Regner med at man i 1.klasse også har lært at det ikke er lov å kaste stein på noen uansett hva som skjer. 

Og man vet at man i sinne ofte gjør ting man ikke bør. Det er jo det de som provoserer ønsker. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og man vet at man i sinne ofte gjør ting man ikke bør. Det er jo det de som provoserer ønsker. 

Med denne tankegangen så finnes ikke voldelige ektemenn, kun irriterende koner. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

At folk blir sinte er helt naturlig. Sinnet gir dem likevell ikke lov til å bruke vold. Det gjelder ikke bare ved brenning av Koranen, men ved alle andre typer provokasjoner også. En japansk der abortmotsrandere holdt opp blodige falske foster utenfor en sykehusavdelinge der de utførte aborter eller plakater mot homofili og brenning av regnbueflagget utenfor skoler ville gjort mange sinte det også, men det ville ikke legitimert vold.

Anonymkode: 3d324...d9e

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

At folk blir sinte er helt naturlig. Sinnet gir dem likevell ikke lov til å bruke vold. Det gjelder ikke bare ved brenning av Koranen, men ved alle andre typer provokasjoner også. En japansk der abortmotsrandere holdt opp blodige falske foster utenfor en sykehusavdelinge der de utførte aborter eller plakater mot homofili og brenning av regnbueflagget utenfor skoler ville gjort mange sinte det også, men det ville ikke legitimert vold.

Japansk = aksjon

Skrevet

Dette er bråkmakere, ikke demonstranter. Demonstranter har evnen til å få frem sin mening uten å lage bråk. Greit nok at det ikke er greit å brenne Koranen, men det rettferdigjør ikke det å reagere med steinkasting og brenning av biler.

Anonymkode: c2d2f...acd

Skrevet

Vel i Sverige blir det vel snart forbudt å brenne kornanen, for de har nå fått et eget muslimsk parti, Nyans, som stiller til valg denne høsten. 

Skrevet

Forstår du at noen blir sinte når de blir provosert da? Og at sinnet ofte blir større når de er mange?

Det aller beste hadde selvsagt vært å møte opp 10 000 for å se på, og så snu ryggen til og gå sakte fra stedet, men det er vanskelig å få til. Behovet for å være 3 år er litt for sterkt i enkelte sjeler

Selvfølgelig forstår jeg at man kan bli sint, men jeg forstår ikke at det på noen som helst måte skal rettferdiggjøre trusler og vold.

Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende og rasistisk innhold samt avsporinger.

Admin

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 18.4.2022 den 12.22):

Med denne tankegangen så finnes ikke voldelige ektemenn, kun irriterende koner. 

Nei

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 18.4.2022 den 12.31):

Det er en forskjell på å brenne ei bok for å provosere og så klage på at noen blir sinte og å mene noe politisk. Koranbrenning gjøres kun for å lage bråk, ikke for å demonstrere. Det er 1000 andre måter å få frem budskapet på, men å brenne koranen er de fullt klar over er det verste de kan gjøre

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er en forskjell på å brenne ei bok for å provosere og så klage på at noen blir sinte og å mene noe politisk. Koranbrenning gjøres kun for å lage bråk, ikke for å demonstrere. Det er 1000 andre måter å få frem budskapet på, men å brenne koranen er de fullt klar over er det verste de kan gjøre

Nettopp! Å brenne koranen burde bli forbudt ved lov for det er rasisme.

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Så du mener muslimer er en rase? 

Anonymkode: 13cd7...92c

Skrevet

Da er det mye annet som også må forbys f.eks tegninger av Muhammed, kritikk av religion, osv. Det er ikke så lenge siden Samuel Paty ble halshugget fordi han underviste i ytringsfrihet. 

Jeg tror ikke så mange av de som demonstrerte er mer religiøs enn det jeg er og at flere heller så dette som en mulighet for å gjøre opprør mot politiet og myndigheter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...