Gå til innhold

Hvordan finne motivasjon til å gå ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må det, har legen sagt.. jeg klarer ikke 😢 hvordan finne motivasjon og finne beste metode?

Anonymkode: 596c8...56e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Motivasjon er ikke en magisk ting som gjør at du plutselig surfer deg gjennom en vektnedgang.

Motivasjon er bevisste valg og gjennomføring. Du må bestemme deg for om du vil, hva du vil, legge en plan og så gjennomføre den. Om du sklir ut, gjelder det å bare akseptere det og så hanke seg selv inn på riktig spor igjen så fort som mulig, uten å kaste bort tid på å prate seg selv ned.

Anonymkode: 9f66f...b70

Skrevet

Henger meg på tråden. Forbrenningen min er ødelagt, så jeg må ligge ekstremt lavt i matinntak over tid for å gå ned noe som helst. Jeg vet at jeg må slanke meg, men har feilet hver gang fordi det blir altfor tøft å sulte seg i flere måneder, mens fremgangen går svært sakte.

Anonymkode: 2d3d2...03c

Skrevet

Print ut bilde av et antrekk du ønsker deg og helg på kjøleskapet

Hver gang du går til kjøkkenet for å finne noe mat går du først til husets helfigurspeil og ser godt på deg selv. Trenger du egentlig det du hadde tenkt å spise, bedre med et eple?

Planlegg måltidene dagen før. Frokost, lunsj og middag, lag en plan, prepp gjerne så det er enkelt å finne frem og spise 

Ikke ha ting i hus som du ikke skal spise, vanskelig å velge et knekkebrød om det ligger potetgull å velge i.

Finn ut hvor svakhetene dine er. Spiser du for mye mat til måltidene, småspiser du mellom måltidene, trøstespiser du?

Anonymkode: 0a1d0...61b

Skrevet

Etter en hjerneskade for 15 år siden, ble belønningssystemet helt ødelagt, forbrenning, metabolisme,alt. 

Nå har jeg begynt på ozempic. Funker veldig bra. Jeg raider ikke huset for mat, usunn mat. Deilig å bare tenke på mat som noe nyttig jeg må ha, enn å konstant tenke på mat som belønning eller trøst. 

Her var problemet mitt at hjernen tenkte på mat 24/7, og litt overvekt. Har ikke hatt sjans til å skjerpe meg. Tåler få matvarer også. 

Men hvis problemet kan løses, så tenker jeg appen lifesum. Skrive inn hva du spiser. Drikke vann. Legge deg tidlig som tips. 

Anonymkode: f870a...e2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...