Gå til innhold

Ungdom uten militær erfaring drar til Ukraina


Anbefalte innlegg

Ungdom på 18-19 år uten noen militær trening eller erfaring drar nå til Ukraina, fordi de har spilt massevis av dataspill og tror krig er som i dataspillenes verden.

"His desperate mother, who does not want to be named, says she believes her son simply emailed a site to volunteer before booking a one-way ticket, travelling on a child's passport."

https://www.itv.com/news/granada/2022-03-08/call-of-duty-obsessed-teenager-fighting-russia-with-no-experience

Anonymkode: fa7f4...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er enda verre når voksne familiefedre uten militær erfaring drar ut i denne krigen og kommer hjem i kiste. Ungdommer vet ikke bedre, voksne menn med kone og barn burde sette familien sin først. 

Anonymkode: 86f6d...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det er enda verre når voksne familiefedre uten militær erfaring drar ut i denne krigen og kommer hjem i kiste. Ungdommer vet ikke bedre, voksne menn med kone og barn burde sette familien sin først. 

Anonymkode: 86f6d...486

Det er vel derfor de vil dra da, for å hjelpe til å sikre frihet i Europa.

Anonymkode: 30292...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er vel derfor de vil dra da, for å hjelpe til å sikre frihet i Europa.

Anonymkode: 30292...a5f

Bør ikke mennesker med militær erfaring dra? Hadde du godtatt at din mann gjorde deg til enke og barna deres foreldreløse fordi han ønsket å krige i Ukraina, uten å ha hatt noe som helst militærtrening?

Anonymkode: 86f6d...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Bør ikke mennesker med militær erfaring dra? Hadde du godtatt at din mann gjorde deg til enke og barna deres foreldreløse fordi han ønsket å krige i Ukraina, uten å ha hatt noe som helst militærtrening?

Anonymkode: 86f6d...486

Hvordan ble dette et personlig spørsmål til meg

Anonymkode: 30292...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan ble dette et personlig spørsmål til meg

Anonymkode: 30292...a5f

Det er ikke et personlig spørsmål. Jeg bare lurer på om du hadde akseptert at din mann gjorde noe slik. Hvis du ikke hadde det, er det jo like hårreisende for andre.

Anonymkode: 86f6d...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke et personlig spørsmål. Jeg bare lurer på om du hadde akseptert at din mann gjorde noe slik. Hvis du ikke hadde det, er det jo like hårreisende for andre.

Anonymkode: 86f6d...486

Vel, jeg har ingen mann.

Anonymkode: 30292...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vel, jeg har ingen mann.

Anonymkode: 30292...a5f

Hvis min samboer ville reist, så er det ikke så mye jeg kunne gjort med det.

Anonymkode: 30292...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner voksne menn som spammer sosiale medier om hvordan vi ikke kan sitte å se på og må reise ned for å hjelpe Ukraina. For min del blir det useriøst og lite gjennomtenk. Vanlige folk kan ikke gå inn i en slik situasjon uten noen trening, vi blir bare i veien og risikoen for å gjøre uopprettelig feil er stor. 
 

Bare så det er sagt, jeg forstår at det er vanskelig å sitte å se på og har ingen problem med å se hvorfor noen blir igjen hjemme for å forsvare landet sitt. Men vi må jo være realistiske rundt hva vi kan bidra med. Skulle ønske det faktisk fikk litt mer fokus i avisene, jeg har kun sett en faktaartikkel om fremmedkrigere til nå. Hvis en tror en gjør noe edelt og flott er man rimelig ute å kjøre. 

Anonymkode: 1ad1a...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 14.4.2022 den 13.16):

Ungdom på 18-19 år uten noen militær trening eller erfaring drar nå til Ukraina, fordi de har spilt massevis av dataspill og tror krig er som i dataspillenes verden.

"His desperate mother, who does not want to be named, says she believes her son simply emailed a site to volunteer before booking a one-way ticket, travelling on a child's passport."

https://www.itv.com/news/granada/2022-03-08/call-of-duty-obsessed-teenager-fighting-russia-with-no-experience

Anonymkode: fa7f4...e5a

For dum for forsvaret i eget land, men glad i våpen og kamo, så da drar til til et annet land for å leike krig.. Joda, de finnes her i landet også. De het blant annet Moland og French.

Anonymkode: c8cdf...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...