Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #1 Skrevet 11. april 2022 Enn så lenge bor vi sammen, så trenger råd fra dere i samme situasjon. Mannen er altså så lat. Bidrar svært lite til husarbeid. Roter og står i. Dette er en stor årsak til mange konflikter mellom oss. Han har ingen forståelse eller innsikt i hva jeg snakker om. Han mener han bidrar mer enn nok. Hvordan håndterer dere det i deres hjem? Jeg har lyst til å få slutt på de samme konfliktene rundt dette, men ser ikke hvordan det er mulig når han stiller seg helt uforstående til dette. Anonymkode: f8760...3d4
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. april 2022 #2 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Enn så lenge bor vi sammen, så trenger råd fra dere i samme situasjon. Mannen er altså så lat. Bidrar svært lite til husarbeid. Roter og står i. Dette er en stor årsak til mange konflikter mellom oss. Han har ingen forståelse eller innsikt i hva jeg snakker om. Han mener han bidrar mer enn nok. Hvordan håndterer dere det i deres hjem? Jeg har lyst til å få slutt på de samme konfliktene rundt dette, men ser ikke hvordan det er mulig når han stiller seg helt uforstående til dette. Anonymkode: f8760...3d4 Prøv denne ; https://www.abcnyheter.no/amp/hus-hjem-og-hage/2022/01/06/195815341/samboer-appen-avslorer-hvem-gjor-mest-husarbeid 😊
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #3 Skrevet 11. april 2022 Begynn med å sette dere ned for å snakke sammen. Så må du stille et par helt konkrete spørsmål. 1. Mener du at vi bør dele husarbeid likt mellom oss. Hvis ikke, hva mener du at er en rettferdig fordeling? 2. Synes du det er best at begge har helt faste oppgaver hver uke, eller bør de rulere? Deretter må dere sammen skrive ned en punktliste over alt som må gjøres tilknyttet hus og hjem ol. Alt. Støvsuge, vaske klær, tørke støv, handle, planlegge middag, klippe plen, måke snø, skifte dekk, kjøpe gaver til bursdager osv. Deretter må dere beregne og bli enige om tidsbruk pr. aktivitet (støvsuge = 20 min x 2 i uken = 40 min). Så legger dere sammen all tiden, deler på to og fordeler oppgaver mellom dere. Anonymkode: c2a49...ff4
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #4 Skrevet 11. april 2022 Vi er late begge to så det går ganske greit. Anonymkode: 649ec...56e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #5 Skrevet 11. april 2022 Etter ti år, orket jeg ikke mer. Nå bor jeg alene! Anonymkode: ae4e8...708
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #6 Skrevet 11. april 2022 Trøster meg med det er midlertidig. Jeg er på vei ut. Anonymkode: e935f...730
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå