Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #1 Skrevet 9. april 2022 Livet er vanskelig. Prøver å ta kontakt med særlig ei venninne. Skrive litt, få litt støtte... Nesten aldri svar. Veit ikke hvorfor, har endra seg. Var ikke sånn før. Anonymkode: bc400...e01
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #2 Skrevet 10. april 2022 Hvis du tar kontakt for å få støtte, kan det jo være at fokuset ditt i utgangspunktet er litt feil? Kanskje hun har nok med seg selv? Anonymkode: 233d2...006
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #3 Skrevet 10. april 2022 jeg skaper nye kontakter ved å være med i lag og foreninger. er treffer jeg folk som også vil møte andre med like interesser. over tid blir de venner. prøv det Anonymkode: c4310...90b
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #4 Skrevet 10. april 2022 Du kommer ikke til å "finne" en god venn. Et vennskap bygges over tid, ved å ha felles opplevelser og stille opp for hverandre, både på det som er gøy og det som er kjedelig og vanskelig. Anonymkode: 41d74...611
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #5 Skrevet 10. april 2022 Det er et vanskelig utgangspunkt å "trenge" venner og gå aktivt ut og oppsøke dem. Dessverre vil den andre parten lett trekke seg litt tilbake hvis man er "needy". Jeg har vært der flere ganger selv, det er ingen god posisjon. Jeg har mye mer hell med å delta på sosiale arenaer der jeg får mye kontakt med mange, men hvor det er noe annet enn å "bli venner" som står i fokus. Felles interesser, lage et felles prosjekt etc. Ikke ta mye mer initiativ enn den andre parten. Ikke push for raskt fra bekjentskap til vennskap. Det er veien til et større kontaktnett. Det samme gjelder for eksisterende vennskap. Hvis vennene dine ønsker å bevare vennskapet, vil de vise initiativ tilbake. Ikke alltid like mye eller på samme måte, men det er viktig med litt "min ball, din ball" der også. Trekker de seg unna, blir det ikke bedre av å prøve hardere. Anonymkode: 69617...7f3
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #6 Skrevet 10. april 2022 Kan du ikke gjøre noe istede for å spamme dette forumet med slike tråder omtrent daglig? Anonymkode: c770a...14f
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #7 Skrevet 10. april 2022 Om hensikten din med å ha venner er å få støtte, så blir nok vennskapene ganske krevende for andre etterhvert og du blir fadet vekk av folk. Hensikten med å ha venner er å tilbringe tid sammen, ha fine stunder, latter, glede og kos. Selvfølgelig har livet noen krumspring som ikke er bare enhjørninger og regnbuer, men et vennskap tåler godt slike perioder også så lenge fokuset ikke er der hele tiden. Anonymkode: f1d4f...c47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå