Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #26 Skrevet 9. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Enig i at det var litt rar måte å gjøre det på ja. Jeg er prinsipielt uenig også. 6eten skal være tilgjengelig hele året, har man prestert til 6 så har man det. Den skal være av en høy standard, men ikke uoppnåelig! Anonymkode: 48567...405
Optatium Skrevet 9. april 2022 #27 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jeg er prinsipielt uenig også. 6eten skal være tilgjengelig hele året, har man prestert til 6 så har man det. Den skal være av en høy standard, men ikke uoppnåelig! Anonymkode: 48567...405 Skulle ikke være anonym.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. april 2022 #28 Skrevet 9. april 2022 Optatium skrev (5 minutter siden): Skulle ikke være anonym. Synes i grunn det er rart at det skal være opp til den enkelte lærer hvorvidt 6 blir brukt eller ikke også ..😊
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #29 Skrevet 9. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (35 minutter siden): Synes i grunn det er rart at det skal være opp til den enkelte lærer hvorvidt 6 blir brukt eller ikke også ..😊 Hvem skal bestemme det da, om ikke den som er ansvarlig for å gjennomføre vurderingene? Anonymkode: 33ca5...120
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. april 2022 #30 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvem skal bestemme det da, om ikke den som er ansvarlig for å gjennomføre vurderingene? Anonymkode: 33ca5...120 Det jeg mente er at det enten burde blitt felles bestemt at 6 er oppnåelig eller ikke før standpunkt avsluttende år
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #31 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvem skal bestemme det da, om ikke den som er ansvarlig for å gjennomføre vurderingene? Anonymkode: 33ca5...120 Det ER rart! Jeg er lærer selv, og selvfølgelig skal vi gi 6-er dersom eleven viser det nivået. Jeg har (hatt) et par kollegaer og lærer til en av ungene med holdningen om å ikke vise 6-eren før siste termin osv., og har påpekt overfor dem at det faktisk ikke er lov. Skal man først gjennomføre en vurdering med karakterer, så må man bruke hele skalaen. Anonymkode: 8bf81...38b
Optatium Skrevet 9. april 2022 #32 Skrevet 9. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden): Synes i grunn det er rart at det skal være opp til den enkelte lærer hvorvidt 6 blir brukt eller ikke også ..😊 Nei, det er ikke lov. Har man en vurdering med karakter er hele skalaen i spill. Man skal også sørge for at 6eren kan oppnås. Det er ikke sånn at man ikke kan oppnå 6 i norsk skriftlig før i 10.trinn, det er feil. Jeg har selv nok vært for streng med 6eren tidligere i mitt yrkesliv. Jeg var redd for å gi elevene falske forhåpninger, rett og slett. Men nå ser jeg annerledes på det, det er mye motivasjon i det, og med god veiledning underveis justerer man forventningene.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. april 2022 #33 Skrevet 9. april 2022 Optatium skrev (2 minutter siden): Nei, det er ikke lov. Har man en vurdering med karakter er hele skalaen i spill. Man skal også sørge for at 6eren kan oppnås. Det er ikke sånn at man ikke kan oppnå 6 i norsk skriftlig før i 10.trinn, det er feil. Jeg har selv nok vært for streng med 6eren tidligere i mitt yrkesliv. Jeg var redd for å gi elevene falske forhåpninger, rett og slett. Men nå ser jeg annerledes på det, det er mye motivasjon i det, og med god veiledning underveis justerer man forventningene. Så fint skrevet! En lærer her sa det også fint. 6 betyr ikke at noe er perfekt. Det betyr at målene som er gitt er nådd.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #34 Skrevet 9. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Så fint skrevet! En lærer her sa det også fint. 6 betyr ikke at noe er perfekt. Det betyr at målene som er gitt er nådd. Det er helt rett. Jeg har også innimellom elever som presterer langt, langt over det som er forventet (jeg kaller dem 7-er elever). De får da selvfølgelig karakteren 6, men jeg kan aldri la disse være normsettende for 6-eren, og må også kunne gi 6-er til en vesentlig svakere presentasjon/innlevering fordi den rett og slett er god nok den også. Anonymkode: 8bf81...38b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå