Gå til innhold

Tester dere barn med symtomer nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tar barnet koronatest nå hvis han/hun har symtomer på korona? Eller sender dere bare barnet på skolen med lette symtomer? Tenker på de som går på barneskole.

Anonymkode: 57b44...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke hatt symptomer her, så heller ikke testet, men er ikke rådet om å holde seg hjemme nå opphevet? Skjønner egentlig ikke behovet for testing da mener jeg. 

Anonymkode: 93c9b...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har bare vondt i halsen men vært våken en del inatt pga det. Han la seg også tidligere igår enn leggetid fordi han var så trøtt,å det er heller ikke så godt tegn. Jeg må dra på jobb om en halvtime å vet ikke helt om jeg skal holde han hjemme eller ikke. Han får veldig lett feber når han er forkjølet. Akkurat nå er han sovnet igjen så får ikke sett ann formen.

Anonymkode: 57b44...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Har ikke hatt symptomer her, så heller ikke testet, men er ikke rådet om å holde seg hjemme nå opphevet? Skjønner egentlig ikke behovet for testing da mener jeg. 

Anonymkode: 93c9b...2e2

Vi ønsker jo ikke å smitte noen.

Anonymkode: 57b44...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi ønsker jo ikke å smitte noen.

Anonymkode: 57b44...bd0

Det skjønner jeg, og det vil vel ingen. Tror dessverre likevel at korona er overalt nå. Kan du ikke bare ta en rask hurtigtest? Vi bor i Oslo, og har vel tatt 40-50 tester i den massetestingen, så her er det som en daglig rutine omtrent. 

Anonymkode: 93c9b...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Han har bare vondt i halsen men vært våken en del inatt pga det. Han la seg også tidligere igår enn leggetid fordi han var så trøtt,å det er heller ikke så godt tegn. Jeg må dra på jobb om en halvtime å vet ikke helt om jeg skal holde han hjemme eller ikke. Han får veldig lett feber når han er forkjølet. Akkurat nå er han sovnet igjen så får ikke sett ann formen.

Anonymkode: 57b44...bd0

Ehh... Han er jo syk. Da blir han hjemme.

Anonymkode: 49f60...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Han har bare vondt i halsen men vært våken en del inatt pga det. Han la seg også tidligere igår enn leggetid fordi han var så trøtt,å det er heller ikke så godt tegn. Jeg må dra på jobb om en halvtime å vet ikke helt om jeg skal holde han hjemme eller ikke. Han får veldig lett feber når han er forkjølet. Akkurat nå er han sovnet igjen så får ikke sett ann formen.

Anonymkode: 57b44...bd0

Barnet er jo åpenbart ikke i form og bør selvsagt holdes hjemme. 
 

Ja, vi tester ved symptomer. Både voksne og barn. Har alltid hurtigtester liggende

Anonymkode: 51e6b...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har ikke hatt symptomer her, så heller ikke testet, men er ikke rådet om å holde seg hjemme nå opphevet? Skjønner egentlig ikke behovet for testing da mener jeg. 

Anonymkode: 93c9b...2e2

Noen sv oss ønsker ikke p smitte folk

Anonymkode: f47c0...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Han har bare vondt i halsen men vært våken en del inatt pga det. Han la seg også tidligere igår enn leggetid fordi han var så trøtt,å det er heller ikke så godt tegn. Jeg må dra på jobb om en halvtime å vet ikke helt om jeg skal holde han hjemme eller ikke. Han får veldig lett feber når han er forkjølet. Akkurat nå er han sovnet igjen så får ikke sett ann formen.

Anonymkode: 57b44...bd0

Du holder han selvsagt hjemme, skjønner ikke at du er i tvil engang

Anonymkode: f47c0...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi tester ikke. Men holder uansett hjemme om de har feber, dårlig allmennetilstand eller annen sykdom. 
Vært syke nå, men ingen har tatt test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twintipp skrev (3 minutter siden):

Nei, vi tester ikke. Men holder uansett hjemme om de har feber, dårlig allmennetilstand eller annen sykdom. 
Vært syke nå, men ingen har tatt test. 

Han har ikke feber enda hvertfall,men ringte han nå nettopp å han klager på vondt i hodet og vondt i halsen.

Anonymkode: 57b44...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med litt vondt i halsen og litt tett i nesa gikk en da i bhg/skole og jobb før. Jeg er selv rimelig tett, ringte jobben for sikkerhetsskyld var bare å komme så lenge formen ellers er bra. Jobber i helsevesenet. Tok en test, men fikk beskjed om at der ikke trengtes.

Anonymkode: 4dc89...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi tester ikke lenger nå. Det er ikke lenger anbefalt å holde seg hjemme ved sykdommen. Hvorfor skal man da teste? Dette må vi leve med for alltid. Hvor lenge skal dere holde på med denne testingen?

Anonymkode: 1ba9a...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tester kun viss det er slik at barna kanskje må få seg type koronasertifikat for reise i ferien. Det får du jo bare ved pcr test. Men nå har begge hatt det og fått grønt sertifikat, så nei, tester ikke lenger. 
Folk går rundt syke uansett, og barna skal ikke holdes hjemme uten at de er SYKE

Anonymkode: e7204...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tester ikke siden han nettopp hadde, og da kan man risikere falsk positiv. Holder henne uansett hjemme når hun er syk. Er masse influensa np som vi ikke vil smitte andre med.

Anonymkode: 2ee00...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tester ikke, men det du beskriver høres ut som dårlig allmenntilstand, og da hadde jeg holdt hjemme uansett.

Anonymkode: 953d8...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Tester ikke, men det du beskriver høres ut som dårlig allmenntilstand, og da hadde jeg holdt hjemme uansett.

Anonymkode: 953d8...6c5

Ja har ringt skolen å sagt at han blir hjemme idag. 

Anonymkode: 57b44...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine hadde korona i januar. Når de blir syke nå tester vi ikke. Nå får det være nok. 

Anonymkode: ab302...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Begge mine hadde korona i januar. Når de blir syke nå tester vi ikke. Nå får det være nok. 

Anonymkode: ab302...55c

Sønnen min hadde korona i midten av februar,så er lite sannsynlig at det er korona så fort igjen. Men tror jeg skal teste han likevel siden han skal til far i helgen som er hysterisk redd for å få korona.

Anonymkode: 57b44...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Han har ikke feber enda hvertfall,men ringte han nå nettopp å han klager på vondt i hodet og vondt i halsen.

Anonymkode: 57b44...bd0

God bedring til gutten din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke så sant formen er fin. 10-åringen har vært forkjøla to ganger på en måned, men har ikke testet henne. Formen har vært fin, så har sendt henne på skolen som vanlig. 

Anonymkode: 50d3f...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...