Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #1 Skrevet 6. april 2022 Jeg blir så overrasket over hvor engstelige noen foreldre er. De har fks ikke familie i nærheten, må jobbe i ferien, og så skjønner de ikke hvordan de skal løse det! Noen velger da å ta ferie i ulike uker sånn at barnet/barna ikke er uten tilsyn. De sier de er engstelige for å la andre passe dem. Er det seriøst sånn mange tenker? At de ikke tør la andre passe barna? Anonymkode: b987b...c8a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #2 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg blir så overrasket over hvor engstelige noen foreldre er. De har fks ikke familie i nærheten, må jobbe i ferien, og så skjønner de ikke hvordan de skal løse det! Noen velger da å ta ferie i ulike uker sånn at barnet/barna ikke er uten tilsyn. De sier de er engstelige for å la andre passe dem. Er det seriøst sånn mange tenker? At de ikke tør la andre passe barna? Anonymkode: b987b...c8a Tørr og tørr, men jeg kjenner ingen som kunne passet dem. Ikke hørt noe om ungdommer som sitter barnevakt rundt her noen gang, inntrykk av at ungdommer ikke gjør det lenger. Det ene barnet mitt er veldig krevende og det er ikke bare å overlate til en man ikke kjenner heller. For ikke å snakke om økonomi da, det er tøffe tider og vi må snu på hver krone. Begrenset hvor mange dager og uker vi har råd til barnevakt. Anonymkode: f8703...bd9
Spurvugla Skrevet 6. april 2022 #3 Skrevet 6. april 2022 Finne noen som vil passe barn i barnehagealder hver dag en hel uke? Hvor skal man engang begynne å lete? Dette har heldigvis ikke vært noe problem for oss, siden vi i stor grad får bestemme ferien selv, men nei, jeg vet ikke hvordan jeg ville ha løst det om vi plutselig ikke kunne det.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #4 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Tørr og tørr, men jeg kjenner ingen som kunne passet dem. Ikke hørt noe om ungdommer som sitter barnevakt rundt her noen gang, inntrykk av at ungdommer ikke gjør det lenger. Det ene barnet mitt er veldig krevende og det er ikke bare å overlate til en man ikke kjenner heller. For ikke å snakke om økonomi da, det er tøffe tider og vi må snu på hver krone. Begrenset hvor mange dager og uker vi har råd til barnevakt. Anonymkode: f8703...bd9 Spurvugla skrev (2 minutter siden): Finne noen som vil passe barn i barnehagealder hver dag en hel uke? Hvor skal man engang begynne å lete? Dette har heldigvis ikke vært noe problem for oss, siden vi i stor grad får bestemme ferien selv, men nei, jeg vet ikke hvordan jeg ville ha løst det om vi plutselig ikke kunne det. Dere må jo søke på ulike steder på nettet? Hva med å henge opp på skoler hvor de utdanner seg til å jobbe med barn? Høre med venner og bekjente? Når det gjelder betaling så er det nok ganske mange som ikke krever 200 kr timen altså. Anonymkode: b987b...c8a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #5 Skrevet 6. april 2022 Hvor leter man etter potensielle barnepassere? Jo, man begynner gjerne på en videregående skole som har ulike helse- og oppvekstutdanninger. Eller man henger opp en lapp i barnehagen/legger ut spørsmål på foreldregruppens fb-side, og ber om tips. Eller annonserer. Anonymkode: 1c78a...7c1
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #6 Skrevet 6. april 2022 Er vel å la en FREMMED passe barna de er redd for. Ikke så rart etter å ha lest om mange dagmammaer som skader barnet. Du kan heller ikke vite om en barnevakt er snill mot barna. Anonymkode: 86b1e...670
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #7 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Er vel å la en FREMMED passe barna de er redd for. Ikke så rart etter å ha lest om mange dagmammaer som skader barnet. Du kan heller ikke vite om en barnevakt er snill mot barna. Anonymkode: 86b1e...670 Det er ikke mange som skader barn! Det er noen få syke mennesker. Dessuten er det ganske greit å bli litt kjent over tid. Det er så usunt å tro det verste om folk. Helt unødvendig også. Anonymkode: b987b...c8a
Bergen_by Skrevet 6. april 2022 #8 Skrevet 6. april 2022 Spurvugla skrev (8 minutter siden): Finne noen som vil passe barn i barnehagealder hver dag en hel uke? Hvor skal man engang begynne å lete? Dette har heldigvis ikke vært noe problem for oss, siden vi i stor grad får bestemme ferien selv, men nei, jeg vet ikke hvordan jeg ville ha løst det om vi plutselig ikke kunne det. I Bergen har vi en barnevaktside på facebook å der er det mange som er ivrige etter barnevaktjobber,det ser du på responsen når noen spør etter barnevakt. Så er nok ikke vanskelig å få barnevakt der du bor heller,men du måtte jo gjort en innsats for å finne en.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #9 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke mange som skader barn! Det er noen få syke mennesker. Dessuten er det ganske greit å bli litt kjent over tid. Det er så usunt å tro det verste om folk. Helt unødvendig også. Anonymkode: b987b...c8a Les litt i media så ser du at det er mange sånne saker. Jeg tror ikke det verste om folk,men jeg vil ikke utsette barna mine for noe som KAN bli farlig for de. Anonymkode: 86b1e...670
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #10 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Les litt i media så ser du at det er mange sånne saker. Jeg tror ikke det verste om folk,men jeg vil ikke utsette barna mine for noe som KAN bli farlig for de. Anonymkode: 86b1e...670 Du utsetter barna din for at noe kan blir farlig for de hver gang du slipper de ut av syne. Anonymkode: 8388d...6d6
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #11 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Les litt i media så ser du at det er mange sånne saker. Jeg tror ikke det verste om folk,men jeg vil ikke utsette barna mine for noe som KAN bli farlig for de. Anonymkode: 86b1e...670 Jeg går ikke til angrep på deg, men jeg syns en sånn innstilling er galskap. Det er en liten prosent av befolkningen som er farlige for barn, og millioner som er det motsatte. Anonymkode: b987b...c8a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #12 Skrevet 6. april 2022 Vi har brukt en fra barnehagen som barnevakt. Men i sommerferien synes jeg barn bør være med foreldre eller nær slekt. Da er det bedre om foreldrene tar ferie i ulike uker Anonymkode: 07d8e...857
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #13 Skrevet 6. april 2022 Spurvugla skrev (28 minutter siden): Finne noen som vil passe barn i barnehagealder hver dag en hel uke? Hvor skal man engang begynne å lete? Dette har heldigvis ikke vært noe problem for oss, siden vi i stor grad får bestemme ferien selv, men nei, jeg vet ikke hvordan jeg ville ha løst det om vi plutselig ikke kunne det. Det enda en Haug med ungdom og studenter som ønsker sommerjobb Anonymkode: 12df3...1ef
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #14 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Er vel å la en FREMMED passe barna de er redd for. Ikke så rart etter å ha lest om mange dagmammaer som skader barnet. Du kan heller ikke vite om en barnevakt er snill mot barna. Anonymkode: 86b1e...670 Alvorlig talt. Anonymkode: 12df3...1ef
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #15 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Vi har brukt en fra barnehagen som barnevakt. Men i sommerferien synes jeg barn bør være med foreldre eller nær slekt. Da er det bedre om foreldrene tar ferie i ulike uker Anonymkode: 07d8e...857 Det er jo ikke alltid mulig å være med dem. Anonymkode: b987b...c8a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #16 Skrevet 6. april 2022 Bergen_by skrev (35 minutter siden): I Bergen har vi en barnevaktside på facebook å der er det mange som er ivrige etter barnevaktjobber,det ser du på responsen når noen spør etter barnevakt. Så er nok ikke vanskelig å få barnevakt der du bor heller,men du måtte jo gjort en innsats for å finne en. Jeg jobber innen et yrke, hvor jeg treffer personer som ikke bør ha ansvaret for barn. Og de treffer jeg igjen på slike fb grupper, og andre uprofesjonelle grupper. Du vet det bare er et lite utvalg som blir tatt med i politiattesten.. Anonymkode: ac9f7...88d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå