Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #1 Skrevet 3. april 2022 Hei, Har kommet oppi en liten situasjon som jeg lurer på loven rundt dersom noen her vet :-) I helgen trykket jeg på bestill av en dyr vare på nett med Qliro kredittselskap med betaling senere ved en feil - skulle ikke ha varen. Sendte rett etter en e-post til kundeservice om de kunne avbestille bestillingen, men ingen som jobber og som kan hjelpe til i helgen. Jeg fikk en e-post fra Qliro om avtalesignering som jeg gikk inn og avslo da jeg ikke skal ha varen. Har nå fått e-post om at varen er sendt. Hvordan kan de sende en vare når jeg har avslått finansiering og ikke skrevet under på at jeg skal betale den? Hvem blir ansvarlig for betaling av varen/retur når jeg ikke har signert avtalen? Vil jeg være ansvarlig for betaling av varen uten min signatur? Vet noen lover og regler rundt dette? Stusser veldig over at en vare blir sendt uten at finansiering er godkjent fra min side. Anonymkode: 74a83...7a1
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #2 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hei, Har kommet oppi en liten situasjon som jeg lurer på loven rundt dersom noen her vet 🙂 I helgen trykket jeg på bestill av en dyr vare på nett med Qliro kredittselskap med betaling senere ved en feil - skulle ikke ha varen. Sendte rett etter en e-post til kundeservice om de kunne avbestille bestillingen, men ingen som jobber og som kan hjelpe til i helgen. Jeg fikk en e-post fra Qliro om avtalesignering som jeg gikk inn og avslo da jeg ikke skal ha varen. Har nå fått e-post om at varen er sendt. Hvordan kan de sende en vare når jeg har avslått finansiering og ikke skrevet under på at jeg skal betale den? Hvem blir ansvarlig for betaling av varen/retur når jeg ikke har signert avtalen? Vil jeg være ansvarlig for betaling av varen uten min signatur? Vet noen lover og regler rundt dette? Stusser veldig over at en vare blir sendt uten at finansiering er godkjent fra min side. Anonymkode: 74a83...7a1 Du godkjente finansieringen i utgangspunktet. Det er ikke verre enn at du returnerer. Anonymkode: 958a6...4d5
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #3 Skrevet 3. april 2022 Du må betale for returen selv, for du bestilte At finansieringen ikke er godkjent blir mellom deg og finansieringsselslapet, nettbutikken bryr seg ikke om det. De tilbyr et selskap, men bestilling er ikke avhengig av godkjenning der. Om du betaler kontant, lånet av banken, svigermor eller selskapet de samarbeider med spiller ingen rolle for dem. Enten sender du tilbake, betaler eller de går til inkasso... Anonymkode: 5fbde...f2c
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #4 Skrevet 3. april 2022 Jeg driver også å får påminnelser fra Qliro, uten at jeg vet hva jeg har bestilt og hvor bestillingen har gått igjennom uten at «avtalen» er signert… da blir jeg litt mistenksom. Anonymkode: a1a94...be3
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #5 Skrevet 3. april 2022 Da burde du ta kontakt i tilfelle noen har misbrukt dine opplysninger, men det kan umulig være lovlig å pålegge noen en kredittavtale uten at en avtale er signert. Slik jeg har forstått det så får nettbutikken pengene fra Qliro som gir beskjed hvordan det skal betales. Prøver å logge inn for å se betalingsavtaler, men har ingen bruker eller tidligere avtale med de så kommer ikke inn. Anonymkode: 74a83...7a1
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #6 Skrevet 3. april 2022 Så fort du trykket bestill på nettsiden så inngikk du en avtale om å betale for varen. Qliro har ingenting med feilkjøpet å gjøre annet enn at de står for innhenting av penger på vegne av bedriften. Men ved nettbestilling har man 14 dagers angrerett. Dette betyr at du har 14 dager fra du mottar varen til å returnere den. Du må da selv betale fraktomkosningene ved retur. Det er enkle produkter som grunnet hygieneårsaker eller andre praktiske årsaker er det ikke muiig å angre på (dette gjelder fx varer som er spesiell tilpasset eller produsert til enkeltpersoner). Du må derfor ta kontakt med bedriften du bestilt fra og gjøre de oppmerksom på at du kommer til å returner varen og forhører deg med de om hvordan det skal foregå. Anonymkode: 4d924...fcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå