Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #126 Skrevet 9. april 2022 sug lut skrev (2 timer siden): Det er jo bare pinlig at alle ubalanserte jentunger som brukte den makten de hadde som ung og pen til å innlede forhold med noen de siden angret på nå bruker det for sine femten minutter mediatid. Skal man leke voksen så får man ta konsekvensene. Må være godt å sparke litt nedover på en ung kvinne som allerede føler på skam, da ble lørdag straks litt bedre 👌🏻Hvorfor stille en 50-åring (den gang) ansvarlig for dårlig dømmekraft og bruk av posisjon når en kan gi en 18-19 år gammel kvinne skylda i stedet liksom. Anonymkode: b900e...41e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #127 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Må være godt å sparke litt nedover på en ung kvinne som allerede føler på skam, da ble lørdag straks litt bedre 👌🏻Hvorfor stille en 50-åring (den gang) ansvarlig for dårlig dømmekraft og bruk av posisjon når en kan gi en 18-19 år gammel kvinne skylda i stedet liksom. Anonymkode: b900e...41e Det er ingen som gir henne skylden, men hun er heller ikke et offer. Anonymkode: 4149d...4cf
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #128 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det er ingen som gir henne skylden, men hun er heller ikke et offer. Anonymkode: 4149d...4cf Jo det er noen som gir henne skylden her. Hvis du leser hun med det ekle nicknavnet sine kommentarer så ser du lett det. Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #129 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jo det er noen som gir henne skylden her. Hvis du leser hun med det ekle nicknavnet sine kommentarer så ser du lett det. Anonymkode: 4c547...5b8 Ekle nicket? Tenker du på sur trut? Anonymkode: 5ff8e...2c5
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #130 Skrevet 9. april 2022 Jeg ser at tv2 skriver at de burde ha spurt mye mer under ansettelsen av Enoksen. Han fortalte at han hadde vært utro, men tv2 mener de burde spurt om alderen til henne han var utro med. Jeg syns det blir helt feil å drive sånt forhør av folk. Litt tillit må man vise andre. Det blir feil for meg at andre må ta så mye ansvar i en slik sak. Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #131 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Det er ingen som gir henne skylden, men hun er heller ikke et offer. Anonymkode: 4149d...4cf Joda, jeg svarte direkte på ett innlegg hvor den gang 18-åring på skoletur til Stortinget fikk betegnelsen ustabil for å la seg manipulere av en kåt 50-åring i maktposisjon, leke voksen og alt det det. Det er så nedrig at jeg mistenker vedkommende har ett problematisk forhold til unge jenter pga egen nedadgående markedsverdi. Han gikk sikkert av nå fordi han tenkte han var en helt likeverdig voksen med gode intensjoner. Eller? Anonymkode: b900e...41e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #132 Skrevet 9. april 2022 sug lut skrev (4 timer siden): Det er jo bare pinlig at alle ubalanserte jentunger som brukte den makten de hadde som ung og pen til å innlede forhold med noen de siden angret på nå bruker det for sine femten minutter mediatid. Skal man leke voksen så får man ta konsekvensene. sug lut skrev (4 timer siden): Det å være ung er hard valuta, det vet alle som noen gang har vært ute på byen. Han ville ha det, hun ville ha hans posisjon. Det er ikke noe overgrep. Metoo finnes nettopp fordi det finnes mennesker med så antikverte og kvinnefiendtlige holdninger som dette. Folk som mener at seksuell oppmerksomhet er eller skal være del av en transaksjon. Selv når de to ikke er jevnbyrdige, eller når den ene ikke er lysten på det seksuelle elementet i samhandlingen. Det er liksom «det minste en mann kan forlange» når han har vært hyggelig mot en dame. For 50 år siden gjaldt det f eks hvis han spanderte middag på restaurant. Da skulle hun betale tilbake med å gi ham tilgang på lammekjøttet. Og sjefer som kunne gi forlengelse i jobben. I dag er det andre fordeler som tilbys, men kravet er det samme: at kvinnen gir igjen med kroppen. Det er jo like sjukt selv om den enes fysiske attributter er populære på byen. Anonymkode: 141ef...29a
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #133 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Jeg ser at tv2 skriver at de burde ha spurt mye mer under ansettelsen av Enoksen. Han fortalte at han hadde vært utro, men tv2 mener de burde spurt om alderen til henne han var utro med. Jeg syns det blir helt feil å drive sånt forhør av folk. Litt tillit må man vise andre. Det blir feil for meg at andre må ta så mye ansvar i en slik sak. Anonymkode: 4c547...5b8 Vel, den tilliten fortjente han jo ikke. Det viser at de burde ha spurt grundigere… Anonymkode: 141ef...29a
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #134 Skrevet 9. april 2022 sug lut skrev (4 timer siden): Det å være ung er hard valuta, det vet alle som noen gang har vært ute på byen. Han ville ha det, hun ville ha hans posisjon. Det er ikke noe overgrep. Joda! Glem krigen, covid og all elendighet i verden! Her har vi en myndig kvinne som for mer enn 15 år siden synes det var tøft å leke med de store guttene. Det skjeve maktforholdet gjør dette til et overgrep og hennes samtykke er ugyldig, selv om alt var 100 % frivillig og hun var i myndig alder og pådriver. Anonymkode: d10c2...4ed
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #135 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Vel, den tilliten fortjente han jo ikke. Det viser at de burde ha spurt grundigere… Anonymkode: 141ef...29a Elin sier som vanlig det meste ganske konkret og ryddig. Hun hører hjemme bak tastaturet i motsetning til mange andre, for hun kan faktisk bidra med en fornuftig oppsummering. Får lyst til å slenge på en #dethunskriver! https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/exit-enoksen/o/5-95-445650 Anonymkode: b900e...41e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #136 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Vel, den tilliten fortjente han jo ikke. Det viser at de burde ha spurt grundigere… Anonymkode: 141ef...29a Nei det kan ikke være noen løsning. Hva slags tilstander skal det bli med en evig mistanke mot alle politikere. Selv om det har vært for mange saker på en forholdsvis kort tidsperiode så må vi ikke glemme at flesteparten har normal til god moral. Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #137 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Joda, jeg svarte direkte på ett innlegg hvor den gang 18-åring på skoletur til Stortinget fikk betegnelsen ustabil for å la seg manipulere av en kåt 50-åring i maktposisjon, leke voksen og alt det det. Det er så nedrig at jeg mistenker vedkommende har ett problematisk forhold til unge jenter pga egen nedadgående markedsverdi. Han gikk sikkert av nå fordi han tenkte han var en helt likeverdig voksen med gode intensjoner. Eller? Anonymkode: b900e...41e 👏 Anonymkode: 359ae...3ef
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #138 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei det kan ikke være noen løsning. Hva slags tilstander skal det bli med en evig mistanke mot alle politikere. Selv om det har vært for mange saker på en forholdsvis kort tidsperiode så må vi ikke glemme at flesteparten har normal til god moral. Anonymkode: 4c547...5b8 Man burde kunne forvente at de som vises den største tilliten i landet, stortingspolitikerne og ministrene, er den tilliten verdig. De siste årene har vi sett utallige saker som viser at mange av dem dessverre ikke er det. Og vi ser også at saker er blitt bevisst holdt unna media, fordi det kunne skade partiers oppslutning og politikerne selv. Se bare hvordan Siv Jensen unnlot å melde fra til politiet når hun fikk vite at en av hennes partitopper misbrukte barn under 16 år, ikke bare en gang, men to. Det er straffbart, men av en eller annen merkelig grunn ble hun aldri straffet for det, selv når hun innrømmet å ha visst. Se på hvordan Listhaug følger samme strategi med å nekte å uttale seg i lignende saker i partiet. Men kanskje ikke så rart når partiet velger en nestleder som i godt voksen alder og gift valgte å være utro med en 16-åring som ikke ønsket å ha sex med ham, han var i tillegg i en maktposisjon ift. henne. Legg merke til hvor stille det har vært fra Frp sin side om saken til Enoksen. Kanskje ikke så rart, siden de har en mye verre sak i eget parti, en sak som til og med dessverre fikk dødelig utgang. Men se også på alle sakene blant stortingspolitikerne, blant flere partier, hvor de leverer falske reiseregninger, skaffer seg pendlerboliger uten å ha rett på det, snylter på skatten osv. osv. osv. Så jo, så lenge det helt tydelig har utviklet seg en ukultur blant landets såkalt fremste politikere, da må de bare leve med mistenkeliggjøring inntil stortingspolitikerne over tid har vist at de har sluttet å tilegne seg goder ulovlig, sluttet å utnytte sin makt, slutte å utnytte maktsituasjonen til å skaffe seg sex. Såpass må man kunne forvente av de som har fått de viktigste tillitsvervene vi har her i landet! Anonymkode: 5fc6e...b9c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #139 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jo det er noen som gir henne skylden her. Hvis du leser hun med det ekle nicknavnet sine kommentarer så ser du lett det. Anonymkode: 4c547...5b8 Du ser ikke forskjell på ansvar og skyld. Det er neppe det eneste du bommer på. Anonymkode: ff0dd...351
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #140 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Metoo finnes nettopp fordi det finnes mennesker med så antikverte og kvinnefiendtlige holdninger som dette. Folk som mener at seksuell oppmerksomhet er eller skal være del av en transaksjon. Selv når de to ikke er jevnbyrdige, eller når den ene ikke er lysten på det seksuelle elementet i samhandlingen. Det er liksom «det minste en mann kan forlange» når han har vært hyggelig mot en dame. For 50 år siden gjaldt det f eks hvis han spanderte middag på restaurant. Da skulle hun betale tilbake med å gi ham tilgang på lammekjøttet. Og sjefer som kunne gi forlengelse i jobben. I dag er det andre fordeler som tilbys, men kravet er det samme: at kvinnen gir igjen med kroppen. Det er jo like sjukt selv om den enes fysiske attributter er populære på byen. Anonymkode: 141ef...29a Jevnbyrdige ja. Hva tenker du om Skei Grande og 17-åringen? Anonymkode: 8372e...184
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #141 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Du ser ikke forskjell på ansvar og skyld. Det er neppe det eneste du bommer på. Anonymkode: ff0dd...351 Lær deg å lese du. Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #142 Skrevet 9. april 2022 Enoksen er en gris, men jeg skjønner ikke hva dette har med jobben hans å gjøre. Så vidt jeg kan forstå har han ikke brutt loven på noen som helst måte. Anonymkode: d3dbd...4dc
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #143 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Enoksen er en gris, men jeg skjønner ikke hva dette har med jobben hans å gjøre. Så vidt jeg kan forstå har han ikke brutt loven på noen som helst måte. Anonymkode: d3dbd...4dc Kan jeg bare spørre deg hvorfor du da tror at han går av, og at andre politikere mener at det er helt riktig avgjørelse? Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #144 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Enoksen er en gris, men jeg skjønner ikke hva dette har med jobben hans å gjøre. Så vidt jeg kan forstå har han ikke brutt loven på noen som helst måte. Anonymkode: d3dbd...4dc Men ingen har da sagt at det dreier seg om straffesak. Metoo har aldri handla om at man måtte være sikta for noe ulovlig. Det handler - nå som før - om en ukultur som lukker øynene for at politikere og andre misbruker sin makt. Anonymkode: 141ef...29a
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #145 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Kan jeg bare spørre deg hvorfor du da tror at han går av, og at andre politikere mener at det er helt riktig avgjørelse? Anonymkode: 4c547...5b8 Det er jo det jeg ikke forstår? Jeg skriver «jeg skjønner ikke hva det har med jobben hans å gjøre». Anonymkode: d3dbd...4dc
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #146 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men ingen har da sagt at det dreier seg om straffesak. Metoo har aldri handla om at man måtte være sikta for noe ulovlig. Det handler - nå som før - om en ukultur som lukker øynene for at politikere og andre misbruker sin makt. Anonymkode: 141ef...29a Men han var ikke sjefen hennes eller liknende? Hun var ikke engang medlem av hans parti. Anonymkode: d3dbd...4dc
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #147 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Du ser ikke forskjell på ansvar og skyld. Det er neppe det eneste du bommer på. Anonymkode: ff0dd...351 Å, for er søtt lite forsøk på hersketeknikk. Men du får øve deg litt, for dette ble magaplask. Anonymkode: 4149d...4cf
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #148 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men han var ikke sjefen hennes eller liknende? Hun var ikke engang medlem av hans parti. Anonymkode: d3dbd...4dc Og derfor kan han ikke ha en posisjon? Leste du artikkelen….? Anonymkode: 141ef...29a
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #149 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Det er jo det jeg ikke forstår? Jeg skriver «jeg skjønner ikke hva det har med jobben hans å gjøre». Anonymkode: d3dbd...4dc Han hadde en posisjon i forhold til henne. Hun hadde også visse problemer som han visste om såvidt jeg fikk med meg. De hadde ikke fysisk sex, men han var hennes seksuelle mentor. Ja, og han gikk for langt fysisk på et hotellrom. Da hadde hun jo allerede fortalt at hun ikke engang likte å kysse han. Det skurrer jo voldsomt her, syns du virkelig ikke det? Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #150 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Han hadde en posisjon i forhold til henne. Hun hadde også visse problemer som han visste om såvidt jeg fikk med meg. De hadde ikke fysisk sex, men han var hennes seksuelle mentor. Ja, og han gikk for langt fysisk på et hotellrom. Da hadde hun jo allerede fortalt at hun ikke engang likte å kysse han. Det skurrer jo voldsomt her, syns du virkelig ikke det? Anonymkode: 4c547...5b8 Men å brette det ut i VG sliter hun ikke med. Da er det ikke noe skurr, nei. Anonymkode: ff0dd...351
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå