Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #51 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville mest sannsynlig husket det. Å garantere ville jeg ikke gjort, men nært opptil. Upassende oppførsel som resulterer i varsling ville jeg nok husket ja. Anonymkode: 4c547...5b8 Som at du for 20 år siden ga et kompliment eller at du dyttet en mann så han satte seg i en stol eller på en seng? Anonymkode: d1fa9...d17
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #52 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Ikke klemte, men jeg tror faktisk jeg gaa et kompliment i forfjamselsen. Selvfølgelig er ikke sakene like. Det er de aldri. Poenget er at man gjør feil og misforståelser oppstår i løpet av et langt liv. Dette er en filleting som ikke fortjener nasjonal interesse. Anonymkode: d1fa9...d17 For deg ja, for andre ikke Anonymkode: 359ae...3ef
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #53 Skrevet 3. april 2022 Det virker unektelig noe spekulativt av henne å ha ventet på en unnskyldning i 20 år til han var i en posisjon som garanterte nasjonal media. Hvor mange av oss husker klinkende klart ting som skjedde for 20 år siden. Hva man sa, hvor man hadde blikket osv. Hukommelsen til de fleste av oss er elendig og jo lengre tid det går jo mer usikkert er det bildet vi har i hodet. Jeg sier ikke at det ikke skjedde sånn hun sa, men når jeg tenker på hva jeg gjorde i 2002, så skjønner jeg jo at han ikke kan si fra eller til. Anonymkode: 8eccf...37a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #54 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Som at du for 20 år siden ga et kompliment eller at du dyttet en mann så han satte seg i en stol eller på en seng? Anonymkode: d1fa9...d17 Det er ingen vits i å diskutere enkelte hendelser. Det er ulike krav til akseptabel oppførsel avhengig av posisjon. Hadde jeg fått varsling på meg så ville jeg husket upassende oppførsel fra tidligere om jeg så måtte tenke meg om. Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #55 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er ingen vits i å diskutere enkelte hendelser. Det er ulike krav til akseptabel oppførsel avhengig av posisjon. Hadde jeg fått varsling på meg så ville jeg husket upassende oppførsel fra tidligere om jeg så måtte tenke meg om. Anonymkode: 4c547...5b8 Ok. Da er du sikrere på din hukommelse enn jeg er på min. Anonymkode: d1fa9...d17
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #56 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det er ingen vits i å diskutere enkelte hendelser. Det er ulike krav til akseptabel oppførsel avhengig av posisjon. Hadde jeg fått varsling på meg så ville jeg husket upassende oppførsel fra tidligere om jeg så måtte tenke meg om. Anonymkode: 4c547...5b8 Hukommelse er en finurlig greie. Om jeg hadde kommet til deg og sagt at på en fest i 2001, så stilte du deg tett inntil meg i køen ved baren du og så sa du noe som jeg tolket som en seksuell tilnærming, så ville du antagelig ikke husket det. Om jeg insisterte, la til masse detaljer og malte denne hendelsen ut, og du prøvde alt du kunne å huske dette, så er det stor sjanse for at du etter hvert ville komme på det. Selv om det aldri hendte. Falske minner er ganske lett å plante. Anonymkode: 8eccf...37a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #57 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hukommelse er en finurlig greie. Om jeg hadde kommet til deg og sagt at på en fest i 2001, så stilte du deg tett inntil meg i køen ved baren du og så sa du noe som jeg tolket som en seksuell tilnærming, så ville du antagelig ikke husket det. Om jeg insisterte, la til masse detaljer og malte denne hendelsen ut, og du prøvde alt du kunne å huske dette, så er det stor sjanse for at du etter hvert ville komme på det. Selv om det aldri hendte. Falske minner er ganske lett å plante. Anonymkode: 8eccf...37a Ikke gidd. Du trenger ikke å belære meg om hukommelse og hvor "finurlig" den er altså. Nå er det ikke snakk om at noen planter masse detaljerte opplysninger i hodet på noen her. Det er ikke nevnt noe om fest i badstua heller. Med litt større alkoholinntak så blir selvfølgelig hukommelsen dårligere. Hvis du først skal belære om "finurlig" hukommelse, så burde du i det minste kommet med mer relevante eksempler. Når du er leder eller i en posisjon hvor adferden din er noe av det viktigste, så husker man stort sett når en gjør overtredelser. Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #58 Skrevet 3. april 2022 Jeg vil absolutt si at det er en metoo-sak( HI, me too ikke meeto). Hele poenget med metoo er jo det at menn med makt har funnet det normalt å ta seg til rette. Anonymkode: ff533...334
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #59 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Jeg vil absolutt si at det er en metoo-sak( HI, me too ikke meeto). Hele poenget med metoo er jo det at menn med makt har funnet det normalt å ta seg til rette. Anonymkode: ff533...334 Men i dette tilfellet gar gan jo ikke tatt seg til rette. Han har gått inn en dør uten å tenke seg om og bedt om unnskyldning etterpå. Helt greit å fortelle at det var ubehagelig, men rett og slett ikke en stor greie. Anonymkode: d1fa9...d17
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #60 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men i dette tilfellet gar gan jo ikke tatt seg til rette. Han har gått inn en dør uten å tenke seg om og bedt om unnskyldning etterpå. Helt greit å fortelle at det var ubehagelig, men rett og slett ikke en stor greie. Anonymkode: d1fa9...d17 Han gikk inn en dør "uten å tenke seg om"? Og det var tilfeldigvis der hvor en naken kvinne befant seg ja. Som han fant ut at han like godt kunne gi et kompliment. Når han hadde gjort det fant han ut at "oj, det var upassende", og så fikk han et påskudd til å gi henne en klem da hun fikk på seg håndkle. Hvorfor gikk han ikke ut med en gang? Hvorfor banket han ikke på, eller ropte fra utsiden som enhver annen ville ha gjort? Neh, Han fikk jo mer ut av et "uhell". Hvem går på det der egentlig? Har du opplevd det samme som henne, og hvis ikke, hva ville du tenkt om sjefen din gjorde det? Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #61 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Han gikk inn en dør "uten å tenke seg om"? Og det var tilfeldigvis der hvor en naken kvinne befant seg ja. Som han fant ut at han like godt kunne gi et kompliment. Når han hadde gjort det fant han ut at "oj, det var upassende", og så fikk han et påskudd til å gi henne en klem da hun fikk på seg håndkle. Hvorfor gikk han ikke ut med en gang? Hvorfor banket han ikke på, eller ropte fra utsiden som enhver annen ville ha gjort? Neh, Han fikk jo mer ut av et "uhell". Hvem går på det der egentlig? Har du opplevd det samme som henne, og hvis ikke, hva ville du tenkt om sjefen din gjorde det? Anonymkode: 4c547...5b8 Ingen er uenig i at han gjorde noe dumt. Særlig alvorlig synes jeg likevell ikke det var. Jeg tror nok nåde han og alle som har skrevet i denne tråden har gjort noe berre i sitt liv, uten at det gjør noen til dårlige mennesker eller at det burde hindre dem i å få noen jobb. Anonymkode: d1fa9...d17
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #62 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det virker unektelig noe spekulativt av henne å ha ventet på en unnskyldning i 20 år til han var i en posisjon som garanterte nasjonal media. Anonymkode: 8eccf...37a Så klart! Hun er en feministisk aktivist med tidligere toppverv i kvinnenettverk på venstresiden. Hun venter ikke på noen unnskyldning, den har hun fått. Hun kjører en nasjonal gapestokk-kampanje under metoo-paraplyen! Da er det en ting som gjelder; rippe opp i slurvete kommentarer som tas ut av sammenheng for å skade menn så mye som mulig. Viktig å vente med å dra frem sånt til det svir som mest. Anonymkode: d10c2...4ed
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #63 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Ingen er uenig i at han gjorde noe dumt. Særlig alvorlig synes jeg likevell ikke det var. Jeg tror nok nåde han og alle som har skrevet i denne tråden har gjort noe berre i sitt liv, uten at det gjør noen til dårlige mennesker eller at det burde hindre dem i å få noen jobb. Anonymkode: d1fa9...d17 Det er fullt mulig at han har gjort noe verre ja. Det har sikkert flere gjort også. Det er likevel ikke det som er tema her. Det handler om denne saken, og jeg noterer meg at du ikke svarte på hva du ville gjort om det var sjefen din som gjorde det. Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #64 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Det er fullt mulig at han har gjort noe verre ja. Det har sikkert flere gjort også. Det er likevel ikke det som er tema her. Det handler om denne saken, og jeg noterer meg at du ikke svarte på hva du ville gjort om det var sjefen din som gjorde det. Anonymkode: 4c547...5b8 Jeg har opplevd noe som likner med en trener en gang. Han ba om unnskyldning og så gjorde vi ikke mer med det. Hva jeg ville gjort i enhver situasjon er ikke godt å si før man står i situasjonen. Anonymkode: d1fa9...d17
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #65 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har opplevd noe som likner med en trener en gang. Han ba om unnskyldning og så gjorde vi ikke mer med det. Hva jeg ville gjort i enhver situasjon er ikke godt å si før man står i situasjonen. Anonymkode: d1fa9...d17 Så treneren gikk inn i garderoben når han visste at du var naken, eller at sjansen var stor for at du var det, og så gå deg et kompliment mens du var uten ett plagg? Virkelig? Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #66 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Men i dette tilfellet gar gan jo ikke tatt seg til rette. Han har gått inn en dør uten å tenke seg om og bedt om unnskyldning etterpå. Helt greit å fortelle at det var ubehagelig, men rett og slett ikke en stor greie. Anonymkode: d1fa9...d17 Må du slutte! Anonymkode: 359ae...3ef
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #67 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så treneren gikk inn i garderoben når han visste at du var naken, eller at sjansen var stor for at du var det, og så gå deg et kompliment mens du var uten ett plagg? Virkelig? Anonymkode: 4c547...5b8 Jeg tror ikke han viste det, eller i hvertfall ikke at vi var nakne. Han ble minst like flau som vi ble. Anonymkode: d1fa9...d17
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #68 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Må du slutte! Anonymkode: 359ae...3ef Det er greit at du synes sånt er verre enn meg, men jeg har like stor rett til å fremme min mening som du har til å fremme din. Anonymkode: d1fa9...d17
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #69 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg tror ikke han viste det, eller i hvertfall ikke at vi var nakne. Han ble minst like flau som vi ble. Anonymkode: d1fa9...d17 Ja men da kan det ikke sammenlignes med denne saken. Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #70 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ingen er uenig i at han gjorde noe dumt. Særlig alvorlig synes jeg likevell ikke det var. Jeg tror nok nåde han og alle som har skrevet i denne tråden har gjort noe berre i sitt liv, uten at det gjør noen til dårlige mennesker eller at det burde hindre dem i å få noen jobb. Anonymkode: d1fa9...d17 Du synes ikke det var alvorlig! Du var heller ikke i situasjonen Anonymkode: 359ae...3ef
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #71 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Det er greit at du synes sånt er verre enn meg, men jeg har like stor rett til å fremme min mening som du har til å fremme din. Anonymkode: d1fa9...d17 Du lå likevel skrive det som er riktig Anonymkode: 359ae...3ef
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #72 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Må du slutte! Anonymkode: 359ae...3ef Det er ingenting. Virkelig INGENTING. Hun gjør seg latterlig som ei knipsk gammal jomfru. Anonymkode: ff0dd...351
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #73 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Det er ingenting. Virkelig INGENTING. Hun gjør seg latterlig som ei knipsk gammal jomfru. Anonymkode: ff0dd...351 Du gjør deg latterlig Anonymkode: 359ae...3ef
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #74 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (20 timer siden): https://www.nrk.no/norge/varsel-mot-forsvarsministeren_--det-gjorde-noe-med-tryggheten-min-1.15917607 Damen var 32 år og ingen overgrep ble begått. Det er ord mot ord om at han slengte henne på sengen, men hun sier selv at hun kom seg opp i en fart (altså forhindret han henne ikke å forlate rommet). Så setter hun seg i badstu med han et år etter og han kommer inn i dusjen. Ubehagelig og unødvendig, men er det noe å varsle om tyve år senere? Jeg er redd hun ødelegger for andre som faktisk blir misbrukt og føler at hun bruker saken for 15 min fame. Anonymkode: 4149d...4cf Selvfølgelig bør det tas på alvor. Anonymkode: ba9e2...e10
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #75 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (På 3.4.2022 den 8.32): Nå har hun «bært» på dette i 20 år, er det virkelig nødvendig å gå til media og henge ut forsvarsministeren akkurat nå? Hun kunne spart seg til det skjer i Ukraina har roet seg ned. Nå trenger vi en forsvarsminister som har fokus på rett ting. Ikke på en gammel fillesak om at han kikket på en dame i dusjen. Beklager, Me too- sakene er ikke greit. Men denne er 20 år gammel og rimelig tynn. Hun fremstår bare oppmerksomhetssøkende. Anonymkode: d3dbd...4dc Jøss. Anonymkode: 141ef...29a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå