Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #26 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Mer. Det viser at kvinner stiller spørsmål ved andre kvinner. Hvorfor gjorde hun ditt og hvorfor gjorde hun datt. Da er vi nesten tilbake til «hvorfor går du med miniskjørt hvis du ikke vil bli voldtatt?» Anonymkode: 34f49...dbd Mitt spørsmål er hvorfor en voksen dame finner det nødvendig å vente i 20 år før hun går offentlig med en ubehagelig opplevelse. Anonymkode: 4149d...4cf
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #27 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Uhell å gå inn i en damegarderobe og gi et "kompliment" og en klem? Litt av et uhell du. Anonymkode: 4c547...5b8 Jeg har ved et uhell kledd av meg og gått naken inn i herreduusjen. Akkurat hva jeg sa husker jeg ikke. Jeg ble litt forfjamset da jeg oppdaget det. Anonymkode: d1fa9...d17
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #28 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Nei, vi er ikke tilbake til det. Uansett så kan vi ikke sette munnkurv på de som er uenige eller har et annet syn. De er faktisk alltid viktige når ting diskuteres. På den ene eller andre måten. Vi må se det, for det er fakta. Anonymkode: 4c547...5b8 Det er ingen som får munnkurv. Det er hvordan man skriver som er problemet. Man er lynraske ved å stille spørsmål ved kvinnens opptreden og valg. Anonymkode: 34f49...dbd
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #29 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg har ved et uhell kledd av meg og gått naken inn i herreduusjen. Akkurat hva jeg sa husker jeg ikke. Jeg ble litt forfjamset da jeg oppdaget det. Anonymkode: d1fa9...d17 Har du lest saken? Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #30 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er ingen som får munnkurv. Det er hvordan man skriver som er problemet. Man er lynraske ved å stille spørsmål ved kvinnens opptreden og valg. Anonymkode: 34f49...dbd Hva er problemet? Alt jeg ser er at slike utsagn er en fordel. Da ser man jo hvor mange som sier mot? Eventuellt hvor få. Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #31 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Har du lest saken? Anonymkode: 4c547...5b8 Ja. Jeg vet at hans tabbe ikke var så stor. Det var bare et eksempel på at noen ganger kan man ta feil. Anonymkode: d1fa9...d17
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #32 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ja. Jeg vet at hans tabbe ikke var så stor. Det var bare et eksempel på at noen ganger kan man ta feil. Anonymkode: d1fa9...d17 Ta feil valg ja. Jeg er helt for at hun varsler om det. Når han blir spurt om han gjør slik mot andre kvinner, så svarer han "håper ikke det", det har gått mange år. Det sier to ting. Han syns selv at dette var helt feil av han. Det sier også at det er mulig at det er flere kvinner han har forulempet. Dette er da ikke akseptabelt. Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #33 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Kommentarfeltet her viser at «kvinner er kvinner verst» stemmer. Anonymkode: 34f49...dbd Javisst stemmer det, og det har kvinner lagt opp til selv. Måten enkelte kvinner oppfører seg, rett og slett noen motbydelige megger, så blir det dessverre slik at kvinner ofte «motarbeider» hverandre. Skal man være enig bare fordi det er kvinner det er snakk om? Anonymkode: 0b823...682
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #34 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ta feil valg ja. Jeg er helt for at hun varsler om det. Når han blir spurt om han gjør slik mot andre kvinner, så svarer han "håper ikke det", det har gått mange år. Det sier to ting. Han syns selv at dette var helt feil av han. Det sier også at det er mulig at det er flere kvinner han har forulempet. Dette er da ikke akseptabelt. Anonymkode: 4c547...5b8 Han bla spurt om han hadde gjort noe sånt sånt mot andre. Ettersom han ikke husket å ha gjort det i i dette tilfellet heller kan han jo ikke vite sikkert at det ikke er andre ting han har glemt. Anonymkode: d1fa9...d17
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #35 Skrevet 3. april 2022 Jeg blir stadig overrasket over hvor litt det skal til før noen blir forulempet. Jeg kan forstå at hun synes det var ugreit. Men jeg ser overhode ikke behovet med å gå ut denne saken i media nå. For det første er det 20 år siden og for det andre har hun meldt det en gang tidligere. Jeg synes egentlig dette er en fillesak. Og hun går tydeligvis ut i media for å sverte han eller sette han i et dårlig lys. Dersom hun ønsket en form for avslutning på saken kunne hun ha tatt set med han direkte. Forøvrig synes jeg han svarer godt for seg. Han sier at det ble ubehagelig, at han var ubetenksom og uttalte seg dumt til henne. Og der er helt greit at han ikke er bombastisk på at han aldri har uttalt seg dumt til damer i andre settinger. Hadde han vært bombastisk på det kan du vedde på at noen hadde kommet på en eller annen uttalelse fra langt til ake, et bilde tatt i en uheldig vinkel osv. de fleste av oss har sikkert gjort noen tabber gjennom livet. Vi har sagt dumme ting, oppført oss tåpelig, kommet med negative bemerkninger om andre, vært for fulle, blitt tatt bilder av i kleine settinger osv. Kanskje sjekka du opp feil type, kanskje sende du en utfordrende melding, eller du holdt armen litt for lenge rundt dama du dansa med. mennesker er rett og slett ikke ufeilbarlige. Og vi kommer opp i ubehagelige situasjoner hvor vi ser ting vi ikke burde ha sett, vi gikk inn på feil toalett eller i feil garderobe, vi flørtet litt for mye eller ga et kompliment vi ikke burde. Anonymkode: 1b295...102
Kamomille Skrevet 3. april 2022 #36 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Han bla spurt om han hadde gjort noe sånt sånt mot andre. Ettersom han ikke husket å ha gjort det i i dette tilfellet heller kan han jo ikke vite sikkert at det ikke er andre ting han har glemt. Anonymkode: d1fa9...d17 Jeg er helt sikker på at det er episoder i ditt liv du ikke husker like godt. Er du sikker på at du aldri har kommet med en sleivete kommentar? At du aldri har kommentert noens utseende? At ingen har følt deg provosert, flau eller forulempet av dine ord eller handlinger? Jeg hadde iallefall aldri turt å være skråsikker på egne vegne. Jeg er helt sikker på at noen har reagert på ting jeg har gjort eller sagt selv om jeg selv aldri har ment å fornærme noen.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #37 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Jeg har ved et uhell kledd av meg og gått naken inn i herreduusjen. Akkurat hva jeg sa husker jeg ikke. Jeg ble litt forfjamset da jeg oppdaget det. Anonymkode: d1fa9...d17 Å da ga du kompliment og klem til en mann dee?ikke, nei da er det ikke sammenlignbart Anonymkode: 359ae...3ef
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #38 Skrevet 3. april 2022 Kamomille skrev (4 minutter siden): Jeg er helt sikker på at det er episoder i ditt liv du ikke husker like godt. Er du sikker på at du aldri har kommet med en sleivete kommentar? At du aldri har kommentert noens utseende? At ingen har følt deg provosert, flau eller forulempet av dine ord eller handlinger? Jeg hadde iallefall aldri turt å være skråsikker på egne vegne. Jeg er helt sikker på at noen har reagert på ting jeg har gjort eller sagt selv om jeg selv aldri har ment å fornærme noen. Det er akkurat det jeg mener. Jeg vet jeg har gjort noen dumme ting og jeg regner med at det er fler som jeg hard glemt. Anonymkode: d1fa9...d17
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #39 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Han bla spurt om han hadde gjort noe sånt sånt mot andre. Ettersom han ikke husket å ha gjort det i i dette tilfellet heller kan han jo ikke vite sikkert at det ikke er andre ting han har glemt. Anonymkode: d1fa9...d17 Nei nettopp. Så hva da med at han mener det var en feil av han selv? Hvorfor skal han i tilfelle ha gjort det flere ganger (som han beleilig sikkert også har glemt. Hukommelsen til våre politikere vet vi jo alle er meget selektiv)? Siden han ikke "håper det", så sier det jo seg selv at dette er noe han ikke burde gjort. Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #40 Skrevet 3. april 2022 Kamomille skrev (11 minutter siden): Jeg er helt sikker på at det er episoder i ditt liv du ikke husker like godt. Er du sikker på at du aldri har kommet med en sleivete kommentar? At du aldri har kommentert noens utseende? At ingen har følt deg provosert, flau eller forulempet av dine ord eller handlinger? Jeg hadde iallefall aldri turt å være skråsikker på egne vegne. Jeg er helt sikker på at noen har reagert på ting jeg har gjort eller sagt selv om jeg selv aldri har ment å fornærme noen. Det er en forskjell på flaue episoder og episoder i et maktforhold (som metoo er). Å si noe negativt om andres utseende på fritiden er en ting, det er en helt annen ting om en leder gjør det. Anonymkode: 34f49...dbd
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #41 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er akkurat det jeg mener. Jeg vet jeg har gjort noen dumme ting og jeg regner med at det er fler som jeg hard glemt. Anonymkode: d1fa9...d17 Hvis du har gått inn i mannegarderober og gitt "komplimenter" til flere nakne menn, så gratuler om du ikke husker det! Wow Hvis man har gjort flere upassende ting på den måten og ikke husker det, så snakker vi faktisk karakterbrist her. Anonymkode: 4c547...5b8
Ekspatt Skrevet 3. april 2022 #42 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Mitt spørsmål er hvorfor en voksen dame finner det nødvendig å vente i 20 år før hun går offentlig med en ubehagelig opplevelse. Anonymkode: 4149d...4cf Det er irrelevant at hun er voksen, og at det har gått 20 år. Jeg skjønner at mange kan lure på hvorfor hun går til media med dette nå, men jeg gidder ikke spekulere i årsakene til at hun gjør det. Jeg synes det er verre at andre voksne kvinner (og sikkert også menn) bruker argumenter som at "hun er voksen" og "det er lenge siden" liksom for å betvile hennes opplevelse av problemet, eller skylde på henne for at det er et problem, eller anklage henne for å hause det opp. Det er en forbanna uting. Overgrep, grenseoverskridelser og andre mer eller mindre traumatiske opplevelser kan sitte i folk ut livet, uansett hvor voksen du var da det skjedde.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #43 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Å da ga du kompliment og klem til en mann dee?ikke, nei da er det ikke sammenlignbart Anonymkode: 359ae...3ef Ikke klemte, men jeg tror faktisk jeg gaa et kompliment i forfjamselsen. Selvfølgelig er ikke sakene like. Det er de aldri. Poenget er at man gjør feil og misforståelser oppstår i løpet av et langt liv. Dette er en filleting som ikke fortjener nasjonal interesse. Anonymkode: d1fa9...d17
Ekspatt Skrevet 3. april 2022 #44 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ikke klemte, men jeg tror faktisk jeg gaa et kompliment i forfjamselsen. Selvfølgelig er ikke sakene like. Det er de aldri. Poenget er at man gjør feil og misforståelser oppstår i løpet av et langt liv. Dette er en filleting som ikke fortjener nasjonal interesse. Anonymkode: d1fa9...d17 At du både går inn i feil garderobe, og i tilleg trolig ga komplimenter til nakne menn i forfjamselsen, sier vel tilstrekkelig om deg til at din påstand om at "dette er en filleting" ikke kan ilegges betydelig vekt.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #45 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei nettopp. Så hva da med at han mener det var en feil av han selv? Hvorfor skal han i tilfelle ha gjort det flere ganger (som han beleilig sikkert også har glemt. Hukommelsen til våre politikere vet vi jo alle er meget selektiv)? Siden han ikke "håper det", så sier det jo seg selv at dette er noe han ikke burde gjort. Anonymkode: 4c547...5b8 Han er enig i at det var en feil. Han husker ikke andre tilsvarende saker, men han kan jo ikke garantere at han har glemt noe. Kan du garantere at du aldri har såret noen eller fått noen til å føle seg ukomfortabel? Anonymkode: d1fa9...d17
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #46 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men jeg ser overhode ikke behovet med å gå ut denne saken i media nå. For det første er det 20 år siden og for det andre har hun meldt det en gang tidligere. Jeg synes egentlig dette er en fillesak. Og hun går tydeligvis ut i media for å sverte han eller sette han i et dårlig lys. Dersom hun ønsket en form for avslutning på saken kunne hun ha tatt set med han direkte. Anonymkode: 1b295...102 Dette er en svært alvorlig sak som nå har tapetsert landsdekkende aviser i Norge. Klart at han må ta konsekvensen og gå ut av politikken og arbeidslivet! Hun er en feministisk aktivist og tidligere leder av kvinnenettverk på venstresiden. Klart at det er godt å ta opp denne saken med jevne mellomrom. Og selvsagt er det best å la saken rulle i landsdekkende media der det gjør mest skade! Anonymkode: d10c2...4ed
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #47 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Han er enig i at det var en feil. Han husker ikke andre tilsvarende saker, men han kan jo ikke garantere at han har glemt noe. Kan du garantere at du aldri har såret noen eller fått noen til å føle seg ukomfortabel? Anonymkode: d1fa9...d17 Selvfølgelig kan jeg ikke garantere det. Jeg vil anta at Jeg har gjort det, men det er jo noe vi alle gjør iblant. Hadde Jeg derimot vært leder og fått en varsling på meg på grunn av en viss hendelse, så hadde jeg nok fint husket andre lignende episoder om jeg tenkte meg om. Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #48 Skrevet 3. april 2022 Ekspatt skrev (2 minutter siden): At du både går inn i feil garderobe, og i tilleg trolig ga komplimenter til nakne menn i forfjamselsen, sier vel tilstrekkelig om deg til at din påstand om at "dette er en filleting" ikke kan ilegges betydelig vekt. Hvorfor? Gardero en jeg gikk inn i var tom da jeg gikk inn. Jeg så ikke skiftet med "dommergarderobe" siden døra var åpen. Komplimentet var noe sånt som "bra dømt". Det car pinlig, både for dem og meg, men i.gen stor sak. Det var en tabbe vi kunne le av etter en stund. Det er langt fra det verste jeg har gjort i mitt liv. Anonymkode: d1fa9...d17
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #49 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig kan jeg ikke garantere det. Jeg vil anta at Jeg har gjort det, men det er jo noe vi alle gjør iblant. Hadde Jeg derimot vært leder og fått en varsling på meg på grunn av en viss hendelse, så hadde jeg nok fint husket andre lignende episoder om jeg tenkte meg om. Anonymkode: 4c547...5b8 Kunne du garantert at du husket alt? Anonymkode: d1fa9...d17
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #50 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Kunne du garantert at du husket alt? Anonymkode: d1fa9...d17 Jeg ville mest sannsynlig husket det. Å garantere ville jeg ikke gjort, men nært opptil. Upassende oppførsel som resulterer i varsling ville jeg nok husket ja. Anonymkode: 4c547...5b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå