Gå til innhold

Overnatting tvang


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 13 som skal på leirskole snart, det er veldig langt vekk, 8 t å kjøre og senere være på en båt og øyer i en uke. Saken er at datteren min ikke klarer å sove borte, hun har hatt kreft for få år siden og dette er noe som pga sykehusopphold og separasjon er en utfordring. Det er ikke mulig at jeg blir med hverken pga plass på båt men også flere yngre søsken, bor ikke med faren og han stiller ikke opp så mye. Hun har da ikke lyst, er dette noe skolen kan prøve å tvinge henne, og meg  til? Føler jeg ser at når det er elever som har adferdsvansker er det helt greit de ikke må alt . Men datteren min er ei jente som oppfører seg fint selv om livet ikke har vært enkelt, har fremdeles senskader vi jobber med så hun er ikke ferdig med sykdom , og hun sjekkes flere ganger hvert år på sykehus om hun fremdeles er kreftfri. Hun har heller ikke like lang utholdendenhet ang lange fysiske turer som klassekamerater har.  Redd for at skolen prøver å tvinge henne til å være med.

Anonymkode: f8c6e...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært i dialog med skolen? Ingen kan tvinges til leirskole. Jeg tror jeg ville snakket med skole og lege. 

Anonymkode: 95e5f...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 3/31/2022 den 20.48):

Noen flere med erfaringer ang dette? 

Anonymkode: f8c6e...cf2

Hva tenker du om å snakke med skole og lege?

Anonymkode: 95e5f...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoletur er ingen tvang. Skolen er forpliktet til å tilrettelegge et opplegg på skolen om turen ikke går. Snakk med skolen, så vil dette ordne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...