Gå til innhold

Har du noen kaketradisjoner til påske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg savner en "det baker vi alltid til påske"-kake. Jeg pleier å bake boller til på ha med på tur, og ellers det som faller meg inn. Finnes det noen tradisjonelle påskekaker? Hva baker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Himmel og hav skrev (3 minutter siden):

Jeg savner en "det baker vi alltid til påske"-kake. Jeg pleier å bake boller til på ha med på tur, og ellers det som faller meg inn. Finnes det noen tradisjonelle påskekaker? Hva baker dere?

https://no.hiloved.com/koulourakia-paaskekakene-i-hellas/ Mamma lager alltid disse til påske.  Det er påske i kakeform for meg❤️

Skrevet

Jeg baker ofte cookies, enten hjemme og tar med eller på hytta. 

Ellers fikk jeg alltid servert delfiakake av en gammel tante i påsken da jeg var liten, men jeg likte den ikke da og ville aldri funnet på å lage den nå, men påske minner den meg om😂

Anonymkode: b87a3...9a6

Skrevet

Vet ikke om det blir tradisjon, men jeg skal ihvertfall bake marsipankake. Tenkte det passet iom at man forbinder påske litt med marsipan. Skal bake sjokoladekake også, for fant ut at jeg fint fikset å bake kaker, og de vil bli spist på hytta med flere gjester. 

Anonymkode: 978e5...220

Skrevet

Vi har alltid suksessterte☺️

Skrevet

Mannen min elsker suksessterte, og påsken er en veldig god grunn til å bake en gul kake :)

Så det blir gjerne en suksessterte i påsken, og om du googler suksessterte + påske er det nok ganske vanlig, for det er lett å få den gule kaken ekstra påskete med litt enkel pynt

https://www.google.com/search?q=suksessterte+påske&sxsrf=APq-WBtpSyvzjtjMJw91X32vA-1MpMZsxQ:1648658929684&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjx4u-Ope72AhUxRPEDHUhHBAwQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1366&bih=657&dpr=1

Anonymkode: 4c1a8...398

Skrevet

Kvikklunsjkake så klart. 😊

Anonymkode: c7d03...635

Skrevet

Suksess her også. Sikkert bare fordi kremen er gul. 

Ellers bakte vi påskeboller i helga, og la i frysen for å ha med på hytta. De ble veldig gode. 
https://krem.no/hjem/paskeboller/

Anonymkode: 12ff3...64f

Skrevet

Her er det burdagsbonansa i påsken så alltid mange typer kaker, men ingen faste pga. påske. Ser Tine forsøker å selge inn påskepavlova, men ville nok gått for suksessterte eller evt. bare den kaken familien liker best med litt påskepynt :) 

Anonymkode: 1019d...971

Skrevet

Det er en hyttekake, en kake som vi kun baker på hytta og vi er på hytta i påska. Så vi baker en krydderkake som heter Hverdagskake. Den er ikke noe god når vi baker den hjemme, så den bakes kun på hytta. 

Den er sikkert god hjemme også, men vi må ha alt det andre rundt. Jeg baker den til bursdager når jeg må ha en kake uten gluten, uten melk og slike ting. Den er enkel å tilpasse alle allergiene som vennenes unger har og ungene liker den. De syns også det er veldig deilig å få litt andre kaker enn de to som alle andre gir de.

Vaffler og sveler er litt påske syns jeg. Når vi har hatt hjemmepåske så har jeg tatt med vaffelhjernet ut i hagen og steker til krampa tar meg. Da er det ikke bare vi som spiser, men hele nabolaget kommer når de kjenner lukta. Perfekt å gjøre om vi trenger hjelp til noe. Når naboene følger lukta kan vi spørre de om litt hjelp etter en vaffel eller to. Måtte flytte en bod ett år, det gikk helt supert på denne måten. Ørten mannfolk løften den det lille stykket det skulle. 

Anonymkode: cc59d...a36

Skrevet

Deg viktigste vi baker er brytebrødet til skjærtorsdag og en saftig sjokoladekake med påskekyllingpynt til 1.påskedag.

Anonymkode: d012b...081

Skrevet

Hva med vaniljesauskake da? Det er jo kanskje kjekt å ha langpannestekt kake man kan spise litt av hele påsken 🤪

Anonymkode: 4f16f...fed

Skrevet

Vi lager påskelammkake. Det er en vanlig deig stekt i spesiell bakeform.

Anonymkode: 3b2c5...a44

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva med vaniljesauskake da? Det er jo kanskje kjekt å ha langpannestekt kake man kan spise litt av hele påsken 🤪

Anonymkode: 4f16f...fed

Hva er vaniljesauskake? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Hva er vaniljesauskake? 

En kake hvor vaniljesmaken kommer fra vaniljesaus som du tilsetter røra. Blir litt tung synes jeg, og er ingen slager her i huset. Her likes det bedre når man bruker melk, fløte og vanilje, men smak og behag det, vet mange som elsker vaniljesauskake...

https://www.detsoteliv.no/recipes/all?keys=&title=vaniljesauskake&field_ingredients_value=vaniljesaus&vocabularies=&

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

En kake hvor vaniljesmaken kommer fra vaniljesaus som du tilsetter røra. Blir litt tung synes jeg, og er ingen slager her i huset. Her likes det bedre når man bruker melk, fløte og vanilje, men smak og behag det, vet mange som elsker vaniljesauskake...

https://www.detsoteliv.no/recipes/all?keys=&title=vaniljesauskake&field_ingredients_value=vaniljesaus&vocabularies=&

Ok. Takk! 

Skrevet

Vi baker alltid cookies, samt at vi bestiller gule bomber hos bakeren på hytta. De henter vi påskeaften, og er en slags marsipankake med masse stæsj inni. 

Skrevet

Ikke kake, men lager alltid et tårn av arme riddere (spansk tradisjon).

Skrevet

Muffins med kvikklunsj og appelsin. 

Kanel og/eller kardemommesnurrer

Sitronpai

Skrevet

En diger cafe sting kake med dobbel mengde sjokoladefyll😉  i tillegg har vi alltid daimiskake😊

Skrevet

Suksessterte som jeg pynter med egg fra Anton Berg eller annen påskesjokolade. Baker også boller formet som påskeharer.

Skrevet

Min påskekake:
Lag sukkerbrød; eventuelt lignende kakebunn med innslag av malte hasselnøtter. Men vanlig kakebunn duger bra.

Smelt kokesjokolade i vannbad. Pisk kremfløte, og slå så mikseren på lav hastighet. Bland sjokoladen i kremen, langsomt, i en tynn stråle.

Del kakebunnen i to, dynk den med juice, legg syrlige frukter mellom de to lagene (jeg liker aprikoser fra boks) og dekk med kremen utapå. Pynt med enda noen aprikoser, de er gule og flotte og gir kaka det fine påskeutseendet. Og det syrlige er en fin kontrast til søt krem.

Anonymkode: 798b1...8ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...