Gå til innhold

Lavrov sier Russland og Kina skal lage en ny verdensorden


Anbefalte innlegg

Onsdag la det russiske utenriksdepartementet ut en video der utenriksminister Lavrov sier at Moskva og Beijing vil lede an i arbeidet med å etablere en ny verdensorden. Han innleder onsdag et besøk i Kina.

VG har skrevet at det russiske utenriksdepartementet uttalte at Russland er enige med Kina om et utvidet samarbeid.

– Vi skal sammen med dere, og med alle dem som sympatiserer med oss bevege oss i retning av en multipolar, rettferdig og demokratisk verdensorden, sier Lavrov i videoen.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/wOQMjo/lavrov-sier-russland-og-kina-skal-lage-en-ny-verdensorden


De har en skremmende syn på multipolar, rettferdighet og demorati. Russland er jo blitt rene symbolet på diktatur i det siste. Man kan bli mørkredd av mindre. Aldri verden om Russland har tenkt til å nøye seg med å jevne Ukraina med jorden.

Anonymkode: 9730f...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lavrov sier jo mye rart om dagen da. Pålitelighet på nivå med en 5-åring som har sett julenissen. 

Anonymkode: ab4fc...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kina og Russland sammen kan oppnå det de vil. Kina har gjort oss avhengige av ræl, og uten dem i verdensøkonomien stopper alt opp. Russland har gjort oss avhengige av deres energi. De har enormt mye makt, og det er bare å forberede seg på innskrenkninger i frihet og lavere levestandard. Dette kommer. 

Anonymkode: 886a5...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Kina og Russland sammen kan oppnå det de vil. Kina har gjort oss avhengige av ræl, og uten dem i verdensøkonomien stopper alt opp. Russland har gjort oss avhengige av deres energi. De har enormt mye makt, og det er bare å forberede seg på innskrenkninger i frihet og lavere levestandard. Dette kommer. 

Anonymkode: 886a5...c89

Tja, den går begge veier. Kina er avhengig v økonomisk vekst, derav eksport av sine varer til Europa og USA. Økonomien til Russland er nedadgående, de er også avhengig av kjøpere. Dette kan også være spark i ræva til oss, særlig Norge, å få i gang egen industri. Vi er ett u-land der, eneste vi lener oss på er gass, olje og fiske. Vi kunne gjort mye mer, litt redd vår rolle innen gass og olje gjør at det blir hvilepute en del år til. 

Anonymkode: ab4fc...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Tja, den går begge veier. Kina er avhengig v økonomisk vekst, derav eksport av sine varer til Europa og USA. Økonomien til Russland er nedadgående, de er også avhengig av kjøpere. Dette kan også være spark i ræva til oss, særlig Norge, å få i gang egen industri. Vi er ett u-land der, eneste vi lener oss på er gass, olje og fiske. Vi kunne gjort mye mer, litt redd vår rolle innen gass og olje gjør at det blir hvilepute en del år til. 

Anonymkode: ab4fc...603

Joda. Kina investerer i Afrika. Eller, dvs, de gjør Afrika til gjeldsslaver. Der har de inntekt. Men joda, alt henger sammen. Jeg er enig i at vi må bli mer selvstendige mtp industri i tillegg til matvareproduksjon. 

Anonymkode: 886a5...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kina er livredde for vestlige sanksjoner. Det er derfor de er så jævlig feige.

Anonymkode: 5428b...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 31.3.2022 den 7.56):

Kina og Russland sammen kan oppnå det de vil. Kina har gjort oss avhengige av ræl, og uten dem i verdensøkonomien stopper alt opp. Russland har gjort oss avhengige av deres energi. De har enormt mye makt, og det er bare å forberede seg på innskrenkninger i frihet og lavere levestandard. Dette kommer. 

Anonymkode: 886a5...c89

Kina er avhengig av at oss "dummies" kjøper rælet de produserer. Selv kjøper jeg ikke noe ræl fra Kina, men dette går begge veier. Uten oss "dummies" klarer ikke Kina seg heller.

Mulig Putin ønsker å leve ALENE på jorda, men hvor gøy er det i lengden?

 

Anonymkode: b3861...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ser nå at Kina er ute etter Nato-sjefen også nå, betyr det at de har valgt side? 

Anonymkode: 9f1ba...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 2.4.2022 den 21.37):

Kina er avhengig av at oss "dummies" kjøper rælet de produserer. Selv kjøper jeg ikke noe ræl fra Kina, men dette går begge veier. Uten oss "dummies" klarer ikke Kina seg heller.

Mulig Putin ønsker å leve ALENE på jorda, men hvor gøy er det i lengden?

 

Anonymkode: b3861...886

Det er veldig vanskelig å boikotte Kina, for mange av delene i PC-er, mobiler o.l. er produsert der. 

Anonymkode: 9f1ba...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Anonym bruker skrev (På 2.4.2022 den 21.37):

Kina er avhengig av at oss "dummies" kjøper rælet de produserer. Selv kjøper jeg ikke noe ræl fra Kina, men dette går begge veier. Uten oss "dummies" klarer ikke Kina seg heller.

Mulig Putin ønsker å leve ALENE på jorda, men hvor gøy er det i lengden?

 

Anonymkode: b3861...886

Du tror det bare produseres «ræl» i Kina? Ta en god kikk på alle eiendelene dine. Blir mektig imponert om du ikke eier en eneste ting som er produsert i Kina. 
 

Ang HI: Kina er nok såpass avhengig av Vesten. Det er enorme verdier som produseres i Kina og sendes til USA og Europa. De ønsker ikke å risikere dette. 

Anonymkode: 46627...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du tror det bare produseres «ræl» i Kina? Ta en god kikk på alle eiendelene dine. Blir mektig imponert om du ikke eier en eneste ting som er produsert i Kina. 
 

Ang HI: Kina er nok såpass avhengig av Vesten. Det er enorme verdier som produseres i Kina og sendes til USA og Europa. De ønsker ikke å risikere dette. 

Anonymkode: 46627...72e

Det meste av det de produserer der er ræl, ja. Og nei, jeg eier ikke mye som er produsert i Kina. Dette har jeg vært bevisst på i flere år. Faktisk, bor jeg i gammelt hus, kjøper gjenstander som er like gamle som huset mitt. 

Prøver å unngå alt som er produsert i Asia men ja, vanskelig å unngå, siden Norge ikke produserer noe som helst lengre, med unntak av olje, som vi sender til andre siden av kloden, for så å få produkt tilbake til oss!

Men ja, jeg har telefon, pc, internett og alt det der. Tror nok at vestlige land må legge om tankegangen sin, men det er vi jo i full gang med å gjøre 😊

Anonymkode: b3861...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...