Gå til innhold

I følge NHI bør man ikke trene før syv dager etter at symptomene av covid ble borte. Hvordan tolker dere symptomer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fortsatt litt vondt i halsen etter covid. Ikke veldig vondt, men litt sårhet nå fem uker etter. Betyr det at jeg ikke bør trene før det har gått 7 dager etter at sårheten forsvinner?

Anonymkode: f443e...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde covid 7 februar og prøvde meg på trening sist uke, kun styrke. Det gikk fint. Igår gikk jeg 5 km i "lett forhøyet fart" og var driiiit sliten og ble stuptrøtt etterpå. Så jeg vil tro du nå så lenge kan prøve deg frem uansett. Hvis du bare er litt sår så tolker jeg ikke det som et symptom du må ta hensyn til. Jeg tror det de tenker på primært er lungekapasiteten, siden covid setter ned den voldsomt hos mange.

Anonymkode: a0b60...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren når du føler deg klar for det. Sorry å si det, altså, men makan til hysteri.

Anonymkode: 579e6...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du bare må prøve, så ser du hvordan du føler deg. Jeg trente 2 dager etter at jeg følte meg frisk igjen. Men jeg trener 5 dager i uken, og var i god form før jeg ble syk. Var heller ikke spesielt dårlig under sykdomsperioden. Var mest sår hals og hodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier vel nå at man skal behandle korona som kyssesyken.

Man skal ikke presse seg så lenge kroppen sier nei, protesterer ikke kroppen lenger er det greit.

Så du må bare prøve deg frem og kjenne om det føles greit. Føler du at du blir verre skal du ikke presse gjennom med trening, da skal du ta det med ro en liten stund til. Presser du gjennom for tidlig kan du gå på en smell.

Anonymkode: c19b3...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste jeg ikke.. Jeg trente selv om jeg hadde litt symptomer igjen. Tenker kroppen forteller meg hva jeg skal og ikke skal gjøre i stor grad. Jeg måtte ta en del pauser, og intensiteten var lav. Men godt å bevege seg selv om.

Anonymkode: 7c5dc...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tren når du føler deg klar for det. Sorry å si det, altså, men makan til hysteri.

Anonymkode: 579e6...5d6

Eller som legen sier, og trenere på toppnivå, feks mitt barn som går på idrettshøyskolen; vent med intensitetstrening til kroppen er tilbake i normalform, å presse såre luftveier, eller trene hardt om man fortsatt har tungpust er ikke nødvendigvis farlig, men kan gjøre at man har seinvirkningene mye lenger. 
Men, jeg skal si til dem at du vet bedre. 

Anonymkode: 882b0...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Eller som legen sier, og trenere på toppnivå, feks mitt barn som går på idrettshøyskolen; vent med intensitetstrening til kroppen er tilbake i normalform, å presse såre luftveier, eller trene hardt om man fortsatt har tungpust er ikke nødvendigvis farlig, men kan gjøre at man har seinvirkningene mye lenger. 
Men, jeg skal si til dem at du vet bedre. 

Anonymkode: 882b0...c14

Ja, det er nettopp det jeg er redd for, at jeg skal bli dårligere og bruke enda lenger tid på å bli helt fin. 

Anonymkode: f443e...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TøffiTrynet☠ skrev (1 time siden):

Jeg tenker at du bare må prøve, så ser du hvordan du føler deg. Jeg trente 2 dager etter at jeg følte meg frisk igjen. Men jeg trener 5 dager i uken, og var i god form før jeg ble syk. Var heller ikke spesielt dårlig under sykdomsperioden. Var mest sår hals og hodepine.

Jeg er også relativt godt trent, og har trent mange ganger per uke. Men nå har jeg vært i såpass dårlig form at det har vært 5 uker uten. Jeg var også veldig dårlig i selve den aktive sykdomsfasen. 

Anonymkode: f443e...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Eller som legen sier, og trenere på toppnivå, feks mitt barn som går på idrettshøyskolen; vent med intensitetstrening til kroppen er tilbake i normalform, å presse såre luftveier, eller trene hardt om man fortsatt har tungpust er ikke nødvendigvis farlig, men kan gjøre at man har seinvirkningene mye lenger. 
Men, jeg skal si til dem at du vet bedre. 

Anonymkode: 882b0...c14

Skrev jeg det? At man skal «presse såre luftveier,» eller «trene hardt om man har tung pust?» Nei, jeg sa ikke det, nei. 

Anonymkode: 579e6...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...