Gå til innhold

Når dere pusser opp de dyre rommene i huset.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rom som bad og kjøkken. Tenker dere da på å velge noe varig som dere vil synes er fint om 10 år eller pusser dere opp etter det som er interiørmoten akkurat nå? Kjenner noen som pusser opp badet sitt nå. Badet blir stilig og veldig interiørmagasin 2022, men så spesielt, (og mørkt) at jeg tviler på at de synes det er fint om 5 år. Jeg ville valgt annerledes, men lurer på om det er jeg som er helt ute som ville valgt noe mer nøytralt og tidløst. 

Anonymkode: 8944a...523

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg velger det jeg liker. Flisene våre går i jordfarger (terrazzo i brunt og grått) og ellers er badet enkelt innredet med detaljer i eik. Hele huset vårt går i denne paletten, og har gjort det i mange år. Er like glad i det ennå. 

Lurer på å gå for mørkt/grønt på bad nummer to. Hadde blitt veldig kult, men nettopp av grunnen du nevner (veldig in akkurat nå, kanskje ikke etterhvert) blir det nok mer lyst og nøytralt…

Anonymkode: f58d0...fdd

Skrevet

Ja, selvfølgelig. Vi pusset opp kjøkkenet for 5 år siden med den intensjonen at det skulle vare ut vår levetid. Forrige oppussing var før 1980.

Badene har vi bare tatt iverfkedisk oppussing av. De ble tatt rundt 1982 og trenger faktisk noen større oppussing.

Anonymkode: e1279...d63

Skrevet

Det er folk som er supertrendy, og de velger nok ut fra hva som trender nå. Selv hater jeg trender, og velger veldig spesiell stil selv. Har bekjente som er trendy og de har det jo veldig fint. Får bare nesten litt allergisk reaksjon når ti andre bekjente går for det samme. 

Anonymkode: 89e72...20c

Skrevet

Går veldig bevisst for mindre trendy, og mer klassisk. Interiørtrender og ‘årets interiørfarger’ er en massiv strategi fra møbel- og oppussingsindustrien, som skal få oss til å tro at ting må forandres annenhvert år. De tjener enormt på det. Jeg skyr interiørblader og interiør på SoMe som pesten, da jeg blir grusomt stresset av alt jeg ‘burde’ ha hatt. Kjøkkenet jeg snart skal pusse opp, blir i veldig lyse nøytrale farger og klassisk design. Kan ikke tenke meg noe mer overfladisk enn å sitte med et helsvart kjøkken om fem år og føle at jeg må pusse det opp for hundretusener fordi det har gått av moten. Stakkars folk som har det sånn!

Anonymkode: 1ec81...aa7

Skrevet

Går på hva jeg liker. Jeg skal leve med det rommet i flere år, så jeg vil gjerne like det i alle de årene

Anonymkode: 5b9b6...edd

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg velger det jeg liker. Flisene våre går i jordfarger (terrazzo i brunt og grått) og ellers er badet enkelt innredet med detaljer i eik. Hele huset vårt går i denne paletten, og har gjort det i mange år. Er like glad i det ennå. 

Lurer på å gå for mørkt/grønt på bad nummer to. Hadde blitt veldig kult, men nettopp av grunnen du nevner (veldig in akkurat nå, kanskje ikke etterhvert) blir det nok mer lyst og nøytralt…

Anonymkode: f58d0...fdd

Skulle gjerne ha sett hvordan du har det kjenner jeg😅 Vi har endel eik, men jeg er så dårlig på stiler at jeg sliter litt med å se hvordan jeg skal style selv🙈

Vi skal faktisk innrede/lage nytt bad, og jeg liker stilen som er nå. Men jeg kjenner på at den neppe er veldig tidløs, så jeg tør ikke gå for den fullt ut.

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (6 minutter siden):

Skulle gjerne ha sett hvordan du har det kjenner jeg😅 Vi har endel eik, men jeg er så dårlig på stiler at jeg sliter litt med å se hvordan jeg skal style selv🙈

Vi skal faktisk innrede/lage nytt bad, og jeg liker stilen som er nå. Men jeg kjenner på at den neppe er veldig tidløs, så jeg tør ikke gå for den fullt ut.

Unnskyld for et dumt spørsmål, men hvordan er stilen nå?

Skrevet
Nyttårs barn skrev (14 minutter siden):

Unnskyld for et dumt spørsmål, men hvordan er stilen nå?

Ganske mørkt/lunt. Sorte vasker/kraner/detaljer og forholdsvis mørke farger på fliser.

Skrevet

Moderne, men tidløst. Totalrenoverte hele huset med denne filosofien for 7 år siden, og er fortsatt veldig fornøyd. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Går veldig bevisst for mindre trendy, og mer klassisk. Interiørtrender og ‘årets interiørfarger’ er en massiv strategi fra møbel- og oppussingsindustrien, som skal få oss til å tro at ting må forandres annenhvert år. De tjener enormt på det. Jeg skyr interiørblader og interiør på SoMe som pesten, da jeg blir grusomt stresset av alt jeg ‘burde’ ha hatt. Kjøkkenet jeg snart skal pusse opp, blir i veldig lyse nøytrale farger og klassisk design. Kan ikke tenke meg noe mer overfladisk enn å sitte med et helsvart kjøkken om fem år og føle at jeg må pusse det opp for hundretusener fordi det har gått av moten. Stakkars folk som har det sånn!

Anonymkode: 1ec81...aa7

Altså, selv om de velger svart kjøkken, for eksempel, så betyr jo ikke det at de skifter det om fem år. Man er ikke automatisk idiot selv om man følger en trend.  

Jeg har bestilt grønt kjøkken og regner med at det skal holde min levetid i dette huset. Man er ikke grunn og uselvstendig selv om man ikke velger hvitt eller eik på kjøkkenet. 

Anonymkode: 17e5b...701

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...