Gå til innhold

Truende abort


Elise90

Anbefalte innlegg

Hei. 

Etter min beregning fra første dag i siste mens var jeg 8 uker gravid på søndag som var(20.mars) 

Var til ultralyd 21.mars, der kunne ikke legen se så mye. gestasjonsekk og noe på ca 5mm. Noe som er altfor lite i forhold til hvor mange uker jeg tenker jeg er på vei. Han så ikke noe tegn til hjerteaktivitet heller. 

Han var redd for at det hadde stoppet å utvikle seg eller at jeg var kortere på vei enn antatt, men uansett burde han sett hjertelyd om jeg var en uke eller to kortere på vei? 

Jeg tok hcg etter ultralyden og etter 2 dager igjen. Disse prøvene viste hcg 58000(mandag) og 67000(onsdag). Jeg ble bedt om å vente til ultralyd neste uke for å se om noe er forandret frem til da. 

Vet ikke helt hva jeg spør om, men jeg er så nervøs for MA. Har hatt det en gang tidligere i uke 13, da fosteret døde i uke 8. Har etter dette fått et frisk barn, men slitt veldig med graviditet etter dette. 

Håper bare at dette kan gå bra, men ser ikke så veldig lyst ut 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 uker kan du nok iallefall ikke være på vei. Da hadde legen sett mer.

Minner dessverre om den gang jeg opplevde tom fostersekk, eller hva de kalte det. Da stoppet utviklingen av embryoet opp, mens kroppen trodde den fremdeles var gravid. HCG steg, men ikke så fort som det skulle. Måtte ta ma.

Men dette trenger absolutt ikke ble det. Og er du ikke sikker på tid befruktningen fant sted, så kan du jo være mindre på vei.

Lykke til!

Anonymkode: 68485...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg frykter. Skal til ny ultralyd i morgen, så da får vi se. Har fortsatt ikke hatt noe blødning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Elise90 skrev (På 28.3.2022 den 13.16):

Er det jeg frykter. Skal til ny ultralyd i morgen, så da får vi se. Har fortsatt ikke hatt noe blødning. 

Hvordan gikk det med deg?

Anonymkode: 68485...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...