Gå til innhold

Teit å gifte seg når man er over 50?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten skal bli samboere og har også lurt litt på å gifte oss. Vi er begge i 50årene, med voksne barn/tenåringer på hvert vårt hold og begge med hvert vårt lange ekteskap bak oss (vi er enke og enkemann).

Snakket om det med noen venninner, og det virket som om de syntes det var litt teit og unødvendig i vår alder.
Selv tenker vi at det kan være fint. Vi skal ikke ha svært tradisjonelt bryllup med hvit brudekjole og greier, men ette eller annet litt hyggeligere og mer avslappet med familie og nære venner.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 07795...c25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil dere gifte dere? Det er jo det eneste som teller, ikke hva venninner og diverse andre måtte mene. 

Skrevet

Jeg synes det er veldig fint å gifte seg. Uansett alder. Jeg er skilt og har for ett år siden fått meg ny kjæreste. Har allerede tenkt tanken. Selvfølgelig ikke med det første. Men jeg er så utrolig lykkelig nå og tanken på å gifte meg er bare vakker 😊

Anonymkode: bc317...d71

Skrevet

Sjekk økonomien i det, ang etterlattepensjon osv. 

Anonymkode: da7e7...3c7

Skrevet

Bare koselig det vel, jeg hadde aldri reagert negativt på det.

Men sjekk økonomien, dere har særkullsbarn begge to så det er et litt mer komplisert regnestykke når det kommer til arv og sånt.

Anonymkode: 67643...fa4

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg og kjæresten skal bli samboere og har også lurt litt på å gifte oss. Vi er begge i 50årene, med voksne barn/tenåringer på hvert vårt hold og begge med hvert vårt lange ekteskap bak oss (vi er enke og enkemann).

Snakket om det med noen venninner, og det virket som om de syntes det var litt teit og unødvendig i vår alder.
Selv tenker vi at det kan være fint. Vi skal ikke ha svært tradisjonelt bryllup med hvit brudekjole og greier, men ette eller annet litt hyggeligere og mer avslappet med familie og nære venner.

Hva tenker dere?

Teit og unødvendig?! Sa de det? 

Da er de bare misunnelige, eller så hadde ikke de villet det. 

Det du skal bry deg om, er om hva du og kjæresten vil. 😊❤️❤️❤️

Jeg synes det bare er kjempekoselig 🤩bryllup er for alle, ikke bare de som er 30 altså. ❤️❤️

Anonymkode: 3a7b6...85f

Skrevet

Hvem sier at det er teit å feire kjærligheten?? Håper dere gifter dere 🥰🥰 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Teit og unødvendig?! Sa de det? 

Da er de bare misunnelige, eller så hadde ikke de villet det. 

Det du skal bry deg om, er om hva du og kjæresten vil. 😊❤️❤️❤️

Jeg synes det bare er kjempekoselig 🤩bryllup er for alle, ikke bare de som er 30 altså. ❤️❤️

Jeg er så lei den simple konkluderingen med at man er "misunnelig" så fort man synes noe andre gjør er teit. Jeg synes folk gjør teite ting hele tiden, og jeg er på ingen måte misunnelig av den grunn.

Anonymkode: 1a93b...035

Skrevet

Vil dere gifte dere så gjør dere dét. Jeg kan styre meg litt for full pakke når man er 50 år da. Men slik du beskriver det så høres det bare hyggelig ut. Bryllup er koselig uansett alder. Min bestemor giftet seg da hun var 60. Bestefar døde ti år tidligere og hun kunne ikke bo med en mann uten å være gift. 😂 Det giftet seg i rådhuset og hadde fest på en restaurant. Det var så hyggelig. Hun hadde hvit drakt, og var så vakker. ❤️ Kjærlighet er bare nydelig å feire. 

Anonymkode: c7a93...98f

Skrevet

Altså, om det ikke er praktiske fordeler med det så er jo giftermål aldri noe poeng. Er det praktisk så trå til, bare vær nøye med å sikre deres uavhengighet økonomisk og materielt og ikke gå inn på veier som føkker opp deres respektive ungers arv.

Skrevet

En fest er jo aldri feil 🙂 

Eller, sånn amerikansk superbryllup med bløtkakekjole er forbeholdt unge (eller helst ingen🙊) 

Anonymkode: 6b365...2e4

Skrevet

Et vennepar av meg, som har vært sammen i over 30 år, giftet seg nylig. De er like glade i hverandre som de alltid har vært. Kjempekoselig og veldig romantisk. De giftet seg slik de ønsket det. Alle som vet at de har giftet seg synes det er utrolig koselig og unner dem den lykken de fremdeles føler med hverandre.

Vil dere gifte dere - gift dere :)

Og vurder sterkt om du egentlig ønsker å ha de som har sagt dere er "teite" i et slikt bryllup. Gjør en avveining, hva som ev. påvirker deg mest, å ha de der eller ikke.

Lykke til! :)

Anonymkode: eb192...976

Skrevet

Hva andre synes er teit er ikke noe man bør innrette livet sitt etter. Skal du sitte på aldershjemmet og tenke: "Jeg ville jo gifte meg, men de sa det var teit, så jeg lot være?" For øvrig blir det stadig vanligere med bryllup i deres  alder, jeg har vært i flere. . Å gifte seg er et romantisk livsvalg. Det er det dere som evt må treffe.

Men: Par i deres livssituasjon (hvis dere har særkullsbarn som skal arve) bør tenke nøye over både det juridiske og økonomiske. Jeg ville derfor ha gått for enten samboerskap eller ekteskap med fullstendig særeie, og en plan for hvordan dere skal innrette dere mht bolig når den første av dere dør. 

Anonymkode: f0981...2c4

Skrevet

Hva er vitsen? 

Anonymkode: 399d3...458

Skrevet

Det er absolutt ikke teit å gifte seg av kjærlighet, uansett når i livet den dukker opp. Få hjelp til alt det juridiske så dere ikke går på en bommert der, og så gifter dere dere akkurat på den måten dere har lyst. 

Skrevet

Selvfølgelig kan dere det! Jeg var overrasket over hvor romantisk jeg synes det var å gifte meg. Det er ikke jeg som er romantikeren i vårt forhold 😅 Men sjekk arv, særkullsbarn osv. Man kan ikke fortsette med uskiftet bo, så hvis fars/morsarven ikke er gitt, ville jeg kontaktet en advokat for alt det formelle.

Anonymkode: 37aba...387

Skrevet

Sørg for å skrive testamentet først, da. Å være gift betyr at man arver hverandre, det er dumt når begge har barn.

Anonymkode: 755c7...9d4

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva tenker dere?

Ingenting teit med det, jeg synes dere skal gjøre det!

Anonymkode: 29384...7dd

Skrevet
Sitat

Teit å gifte seg når man er over 50?

Ja, hvis en ikke har tenkt å love hverandre evig troskap, det vil si, å holde sammen i tykt og tynt, til døden, samme hva, da er det bare teit. Hva er i så fall ekteskapet til for? Noen rettigheter, det er alt. Litt juridiske forhold.

Men er du av den typen som mener at en skal kunne skille seg når helst en føler for det, så er du også gjerne av den type som mener at staten ikke skal blande seg i andres seksualliv, hvem de er sammen med, har forhold til, og så videre. Da er det nok en gang en bekreftelse på at ekteskap bare er teit.

Det er ikke til å komme fra at den eneste grunnen til at ekteskap er en god idé er for å love hverandre evig troskap, eller altså, frem til en har daua.

Anonymkode: 85722...3e3

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ja, hvis en ikke har tenkt å love hverandre evig troskap, det vil si, å holde sammen i tykt og tynt, til døden, samme hva, da er det bare teit. Hva er i så fall ekteskapet til for? Noen rettigheter, det er alt. Litt juridiske forhold.

Men er du av den typen som mener at en skal kunne skille seg når helst en føler for det, så er du også gjerne av den type som mener at staten ikke skal blande seg i andres seksualliv, hvem de er sammen med, har forhold til, og så videre. Da er det nok en gang en bekreftelse på at ekteskap bare er teit.

Det er ikke til å komme fra at den eneste grunnen til at ekteskap er en god idé er for å love hverandre evig troskap, eller altså, frem til en har daua.

Leste du HI sitt innlegg? Både HI og partner er enkemann og enke.

Anonymkode: 88a56...cce

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Leste du HI sitt innlegg? Både HI og partner er enkemann og enke.

Anonymkode: 88a56...cce

Åja, er spørsmålet om det er teit å gifte seg når en er dau? Ja, når'n er dau er det teit å gifte seg. Det har du rett i, det burde jeg kanskje lagt til.

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jøss. 
Og ellers har du det bra? 

Anonymkode: 755c7...9d4

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Åja, er spørsmålet om det er teit å gifte seg når en er dau? Ja, når'n er dau er det teit å gifte seg. Det har du rett i, det burde jeg kanskje lagt til.

For en stusselig person du er. Så mye smerte du må bære på. 

Anonymkode: 214af...58e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

For en stusselig person du er. Så mye smerte du må bære på. 

Anonymkode: 214af...58e

Det er den dummeste kommentaren her, og du gjentar den hver gang du skal prøve å heve deg over noen.

Den du svarer er hakket bedre, faktisk. Dum men morsom.

Anonymkode: 7bf16...f90

Skrevet

Nei, det er bare hyggelig.

Anonymkode: c85e7...088

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...