Gå til innhold

Dere som har barn som driver med idrett og som er ganske gode…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan reagerer dere på at de ikke gidder å engasjere seg? Har ei på 11 år som spiller håndball. Hun er blandt de beste på laget. Men, både på kamp og på trening så hender det at hun liksom ikke gidder. Hun bare står der helt uinteressert virker det som og gidder ikke gjøre det hun skal. Hun sier hun syns det er morsomt, så slutte vil hun ikke. Men, hun er nok litt lat. 
Hvordan reagerer dere på at barna deres ikke gidder å yte det de kan på kamp og evt trening?

Anonymkode: e56a0...b83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hun ikke bare få holde på slik hun synes er gøy? Hardt arbeid vil i lengden alltid slå talent, men det viktigste med idretten er vel å ha det gøy, være aktiv sammen med venner og opprettholde en sunn kropp og psyke. 

Anonymkode: 22c64...450

Skrevet

Det lar jeg de styre helt selv altså, mas fra foreldre kan jo drepe idrettsgleden helt.

Når de er bare 11 år er det sosiale vel så viktig som trening og talent, og har de en indre drive til å ta det et hakk videre så må det komme innenfra barnet selv.

Nå driver ikke barnet mitt lagidrett da, så blir jo litt annerledes. Om hun ikke gidder går det bare ut over henne selv. Hun er på en konkurranseparti i turn.

Men jeg har barn som driver med fotball og håndball også, da på vanlig nivå.

Jeg tenker at idrett skal først og fremst være gøy, fremme treningsglede og legge gode vaner for voksenlivet når det kommer til bevegelse og å være sunn og sterk.

Har de en litt umotivert periode spiller det da ingen rolle så lenge de faktisk vil gå på trening...

Anonymkode: 4ae59...4e1

Skrevet

For vår del gjelder det musikk, ikke idrett, men poenget er jo det samme.

Vi har en som på mange.ge måter har et kjempetalent, men selv om hun synes det er morsomt og ikke vil slutte r det ikke det viktigste i livet. Hun har ikke lyst til å øve så mye som er nødvendig for å bli profesjonell og  virkelig god. Det er helt greit for vår del. 

Hun gjør jo bestandig sitt beste på konserter og spilleoppdrag, men at hun ikke øver så mye er opp til henne. 

Anonymkode: 081a3...5d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...